Hakutulokset

  1. T

    koululaisen unettomuus?!?

    Meillä taas rauhallinen viidesluokkalainen poika, jolla on ollut ajoittain samoja ongelmia; nukahtaa illalla mutta herää yöllä eikä saa unta. Kun jutellaan asioista, ei ole ongelmia koulussa eikä muutenkaan. Poika on aika herkkä ja mietinkin, että näinkö on tullut äitiinsä; jso yöllä herää...
  2. T

    Jännitysniska...

    ...mutta uskon sen olevan jatkuva kierre joka syntyy kun ihminen ahdistuu myös kipuilustaan ja masentuu sitä kautta. Ainakin minulla on ihan niskaa tutkittu ja se on vinossa, nikamat kuluneet ja yliliikkuvat. Samoin leukanivelissä ja hampaissa on puremisesta syntyneet kulumajäljet nähtävissä...
  3. T

    Jännitysniska...

    Karoliina: minulla ainakin pistelee joitakin sormia ja ovat kevyesti puutuneen tuntuisia, sellainen kihelmöinti käy sormissa välistä. Muutama päivä meni jo aika hyvin, nukuin hyvin eikä päätä särkenyt. Viime yönä heräsin kun tällä kertaa oikea puoli niskasta oli kipeä ja päätä särki. Huomasin...
  4. T

    Jännitysniska...

    Täältäkin kuulumisia pitkästä aikaa. Luulotautisuus on ollut taas homman nimi koko syksyn... :$ Itselläni on tuota purentaongelmaa, puren öisin hampaita yhteen ja nyt noin kuukausi sitten meni vasen leukanivel ihan jumiin ja koski pirusti. Samaan aikaan pulpahti vasemmalla puolella kaulalla...
  5. T

    Purentaongelmat / jännitysniska ja kasvaneet imusolmukkeet

    Ei ole näköjään muilla ollut vastaavaa... No onneksi sain rtg lääkäriltä ultran jälkeen tiedon, että imusolmukkeet ovat normaalit solurakenteeltaan ja voin olla huoleti. Annan solmukkeiden olla rauhassa ja nautin lähestyvästä joulusta!!
  6. T

    Purentaongelmat / jännitysniska ja kasvaneet imusolmukkeet

    Kuten otsikko kertoo, on ongelmavyyhti melkoinen... :( Olen siis kärsinyt jännityspäänsärystä jo joitakin vuosia, samoin purentakisko on käytössä yöllisen yhteen puremisen vuoksi, aina kisko ei muista yöksi suuhun mennä :p Noin kuukausi sitten kipeytyi vasen leukaluu/nivel tosi kovasti...
  7. T

    Jännitysniska...

    Nimittäin käydä kaksi tuntia hierojalla / kansanparantajalla. Sanoi, että selkäni ja niska ovat kamalassa kunnossa, sai kyllä hyvää aikaiseksi jo yhdessä käynnillä. Hän epäili, että selkärangassani saattaisi olla hiukan perinnöllistä skolioosia ja se yhdistettynä yliliikkuviin niveliin ja...
  8. T

    Jännitysniska...

    Hei taas. Sain ajan jo perjantaille kansanparantajalle / hierojalle, aika on kahdeksi tunniksi joten ehtii jotain tehdäkin! Toivottavasti saan apua. Järjestin myös itselleni töihin satulatuolin, istuma-asento on heti parempi, toivotaan että loppupäivä menee tämän ansiosta paremmin! =) Minä...
  9. T

    Jännitysniska...

    Välillä täällä kirjoittelin, sitten en taas ole ehtinyt. Nyt tuli taas tämä foorumi mieleen kun olen jo parin viikon ajan herännyt aamulla päänsärkyyn ja niin kauhean kipeeseen / jumissa olevaan kroppaan että! :$ Väsyttää kauheasti, tuntuu etten ole saanut nukuttua -enkä varmaan hyvin olekaan...
  10. T

    esiintymistä pelkäävä nuorimies ja kevätjuhla illalla

    Juhla meni ihan kivasti. Poika istui edessä muun ryhmän kanssa, ei paljoa suu liikkunut laulujen aikana mutta välillä jopa virne kävi suunpielessä. Poikien esityksessä hän ei ollut mukana, katsoi tyttöjen kanssa edestä. Soitto onnistui hetkellisesti oman hoitajan kanssa yhdessä ja viimeiseen...
  11. T

    esiintymistä pelkäävä nuorimies ja kevätjuhla illalla

    :( Mitäs tekisitte tilanteessani? Minulla on 4 vuotias (syksyllä 5v) poika joka pelkää ja jännittää kuollakseen esiintyä, edes omalle päiväkotiryhmälle. Tänä iltana on päiväkodilla kevätjuhla, esitysten harjoittelusta ei ole pojan kohdalla tullut mitään, hän on vain katsellut sivusta. Nyt hän...
  12. T

    Koululainen kesälomalla jollekin keikalle

    :) Hei Yhdelsän vuotias musiikkiluokkalaiseni (poika) haluaisi kesälomalla äidin kanssa kahdestaan jollekin pienelle lomareissulle, jossa käytäs jossain musakeikalla B) Poika tykkää Antti Tuiskusta, Pikku G.stä (nykyisin joku Gee?) sitten kaikista rap artisteista jne. Katselin antti t...
  13. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Hei Lueskelin joitakin viestejänne ja huomasin monen valittavan kuristavaa tunnetta kurkussa sekä rinnan pistelyä, kipu tulee selkään asti jne mutta refluksia ei ole todettu. Vaiva kuulostaa kuitenkin närästykselle ja ärtyneelle ruokatorvelle. Syynä ei ole aina refluksitauti vaan esimerkiksi...
  14. T

    Ongelmat 4-vuotis neuvolassa

    Kiitos Halipupu :) Näin jotenkin itsekin ajattelin. Toisekseen ostin pojalle kaupasta pienten tehtäväkirjan ja poika hoksaa hienosti kaikki päättelytehtävät jne. Pyysin myös kotona kaikessa rauhassa piirtämään ristin perässäsi kahdella viivalla ja hienosti tuli.
  15. T

    Pieni pää

    Hei Kirjoitinkin jo tuonne leikki-ikäisten puolelle pojastani, jolla on ollut aina pieni pää. Nyt 4-v tarkastuksessa pää oli vain 48,2cm, syntyessä oli 33cm. Kasvanut oli kuitenkin 3 vuotiaasta. Poika selvisi neuvolan hyppely ja pallon heitto testeistä hienosti, on tosi liikunnallinen...
  16. T

    Pieni pää

    Hei Onko kenelläkään muulla pieni päistä lasta? Meillä on koko perheellä pienet päät, nyt taas 4 vuotiaas neuvolassa terveydenhoitaja kiinnitti huomioita ja mittasi pojan pään, oli syntyessä 33cm ja nyt 48,2cm. Isoveljillä pää oli kuitenkin muutaman sentin suurempi. Poika on muuten siis ihan...
  17. T

    Ongelmat 4-vuotis neuvolassa

    Hei Vilkkaalla pojallan oli aamulla 4-vuotis neuvola ja sehän ei ihan nappiin mennyt. Poika on luonteeltaan sellainen, että jos on epävarma siitä osaako jotain, hän pistää stopin. Pelit osasi rakentaa ihan oikein, samoin palikoista kuvan mukaisen rakennelman, osasi päävärit, tosin keltainen...
  18. T

    Jännitysniska...

    Otan osaa Kativaani. Muistan itsekin tuon ajan kun lapset oli ihan pieniä. Minulla vanhimman pojan ja keskimmäisen välillä on vain reilu vuosi ja kun keskimmäinen huusi koko eka vuotensa illat reiluun keskiyöhön asti miehen ollessa poissa reissutyössä ja esikoinen heräsikin jo kuudelta aamulla...
  19. T

    Jännitysniska...

    Niskat hiukan parempana. Eilen särki päätä kun olin taas koko päivän tehnyt töitä tietokoneella. Kotona piti ottaa kaksi buranaa jotta pääsin päänsärystä eroon, eikä edes kokonaan lähtenyt. Illalla kävin vielä pyöräajelulla, jotta sain happea ja raitista ilmaa, koko päivä sisällä ja tietokoneen...
  20. T

    Mammat vm -74

    Vieläkö ketju elää... eli täällä äiti 03/74 ja kolme poikaa vm 98,99 ja 04 :flower: Mieskin löytyy, on mua 13v vanhempi :)

Yhteistyössä