Hakutulokset

  1. L

    siis MIKÄ näissä pyykeissä haisee...

    Oon saanut hyvän neuvon: apteekista sitruunahappoa, kaada se pesuainelokeroon ja pyöritä 90 asteen ohjelma läpi. Koneesta lähtee pyykinpesuaineesta tullut zeoliitti irti ja tämän jälkeen vaihda zeoliitittomaan pesuaineeseen (esim. nestemäinen Minirisk). Ei haise enää, ainakaan meillä =)
  2. L

    3V nukuttaminen itkua ja huutoa

    Onhan teidän kolmevuotiaalla siirtymäobjekti käytössä nukkuessa? Siis esim. pehmolelu, joka on yksi ja ainoa joka ilta? Meillä tämä on ainakin toiminut hyvin. Tyttö halii pehmopupuaan kainalossa ja nukahtaa. Ilman pupua ei uni tule...
  3. L

    supistuksia, supistuksia...mutta ??? HELPPIÄ!!!!

    kyllä sä sitten tiedät, kun ihan oikeita supistuksia tulee :D koska sitten et todennäköisesti ole enää täällä niitä ihmettelemässä, vaan kaksinkerroin sairaalassa :laugh: Nimim. asian itse hyvin ja tuskallisesti kokenut (mulla oli kunnon harjoitussuppareita monta kuukautta ja tyttö syntyi...
  4. L

    Voiko leipää antaa syötäväks 8 kk ikäselle?

    Jos pitää antaa, niin valitse sydänmerkillä varustettu leipäpaketti. Niissä suolaa todella vähän. Tosin, eiköhän sitä leipää ehdi myöhemminkin syödä...?
  5. L

    Voiko popcorneja antaa 10 kk:n ikäiselle?

    :laugh: :laugh: :laugh:
  6. L

    Voiko popcorneja antaa 10 kk:n ikäiselle?

    En suosittelisi, enkä antaisi todellakaan. Suolaa ja kovia rasvoja, jotka eivät kuulu alle 1-vuotiaan ruokalistalle. :headwall: En antais edes maissinaksuja vielä alle 1-vuotiaalle.
  7. L

    G: Mitä miehesi tekee nyt?

    katsoo telkkua meidän tyttö rinnan päällä :heart:
  8. L

    Iltapalakalluppia!

    Yleensä joko puuroa (mikrossa tehtyä neljää viljaa) tai muroja maidon kera tai pari leipää, hedelmiä ja teetä/kaakaota, mehua... Tulevalle lapsellemme todennäköisesti mennään (sitten kun aika on) myös tuolla puurolinjalla :)
  9. L

    Mikä avuksi pahoinvointiin?

    Voin pahoin kolmetoista viikkoa yötä päivää, kunnes se sitten vain alkoi helpottaa siinä 17. vai 18. viikolla. Nyt syön jo ihan normaalisti ja mitä vain, kun 25. viikko menossa. En osaa oikein mitän muuta neuvoa antaa, mutta itselläni pidin yllä sitä, että oksentamisen jälkeen menin syömään...
  10. L

    Mikä lapsen ihoa vaivaa? sis. kuva

    Vaipan vaihto vieläkin useammin, pelkkä vesipesu vaihdon yhteydessä ja ilmakylpyjä. En laittais kovin paljon mitään Bepanthenia vaipan sisään "hautomaan"... Minkä ikäinen on kyseessä? Ehkä mieto 1% hydrocortison vois yös tehdä ihmeitä (riippuu tietenkin iästä, voiko käyttää ja siis vain tarkasti...
  11. L

    Oon 172cm mikä paino olisi hyvä

    http://www.tohtori.fi/?page=2381134 tossa linkissä sen voi laskea. Itse olen 172 cm ja painan 64 kg normaalitilassa. Nyt siis pieniin päin olen ja siltikään painoni ei ole 22. viikolla kuin 65 kg. Ja kuulemma normaalikäyrillä mennään neuvolan mukaan.
  12. L

    Atopia+allergia

    Itse moniallergisena (ruoka-aineet, siitepölyt, eläinpölyt, homeet, huonepöly...) pakko vastata tähän, että niin kauan, kun oireet ovat näin pahasti allergisen kielessä "vain ihottumaa" en jättäisi mitään pois noin pienen ruokavaliosta, vaan menisin kunnon allergiatesteihin. Jos arvailee...
  13. L

    Millä ihmeellä saan itseni syttyyn niinkuin ennen, kun ei ole nykyään enään minkäänlaisia haluja pedin puolelle

    Miehen kestävyys paranee, mitä useammin pääsee hommiin. Ongelma siten kait ratkeaa vain unohtamalla omat tarpeensa vähän aikaa ja antamalla toiselle todella sitä itseään ja paljon :D sitten kun mies jo anelee armoa määrän suhtein (ts. haarojen välissä pelkät "rusinat"...anteeks tökerö ilmaisu)...
  14. L

    Millä ihmeellä saan itseni syttyyn niinkuin ennen, kun ei ole nykyään enään minkäänlaisia haluja pedin puolelle

    en tiedä, onko tää hyvä neuvo...mut tiedän ainakin sen toimivan, että vain menee ja tekee sitä mikä ei kiinnosta sillä hetkellä. Toimii monessa asiassa ja varsinkin tässä asiassa toimii siten, että yhtäkkiä sitä huomaa tekevänsä ihan mielellään!
  15. L

    kävelevä proileri

    voi kuinka söpö! :) ei tarvitse olla yleisten kauneuskäsitysten mukainen hurmatakseen :heart:
  16. L

    Mitä 2-vuotiaalle pojalle synttärilahjaksi?

    itse vein ystävän pojalle ison disney kuvioisen pallon ja tykkäs kovasti...ystäväni sanoi, että hyvä kuulemma, kun kehittää motoriikkaa...tiedä sitten. ihan päähänpisto lelukaupassa. :)
  17. L

    Miten saa tutin 2-vuotiaalta parhaiten pois?

    Ainakin itse menin lankaan (kuulemma), kun olin oravia syöttämässä hautuumaalla ja siinä oravien syöttämisen lomassa mummo teki sopimuksen kanssani, että orava saa viedä tutin pojilleen. Olinko sitten kiltti ja helppo lapsi, kun olin vain antanut tuttini pienemmille oravan poikasille :heart...
  18. L

    ## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

    Heippa! En päivittele pinoa...lisäsin itseni sinne pinoon lukematta loppuun, että joku muu päivittelee. sorry :ashamed: oon vähän uus näissä pinoissa. -Lisbethh-
  19. L

    Taitavan ruuanlaittajan apua kaipaillaan :flower:

    Apua kaipaillaan...moniallerginen kun oon. Huolestuttaa jo valmiiks tuleva perhe-elämä näiden ruoka-asioiden osalta. Ruokaan on kyllä reseptejä, mutta ne reseptit on käyty läpi jo niin moneen kertaan, että nyt ois kiva saada uusia ideoita vähän taitavammilta kotikokeilta :) kovasti olen...

Yhteistyössä