Hakutulokset

  1. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Sitruunahaposta Minä pesen pyykkikoneen Hesarissa olleiden ohjeiden mukaan, eli 100 g sitruunahappoa apteekista, happo pesuainelokeroon ja koneeseen niin kuuma ohjelma kuin löytyy. Heti perään sama ohjelma, tällä kertaa koneeseen jauhemaista pesuainetta, voi laittaa pyykkiä mukaan. Jutun mukaan...
  2. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Ai te huomasitte mun pesukoneinnon. :D Mileko Kestovaippakieli on ihan hepreaa, mutta käy kurkkaamassa http://www.kestovaippainfo.fi, siellä on laaja keskustelupalsta ja mm. vaippatietokanta, josta löytyy käyttäjien kommentteja ilmeisesti lähes kaikille Suomessa myytäville vaippamalleille...
  3. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    S-koon Fuzzeja löytyy ja säätövaraa riittää vielä, mutta ne ovat alkaneet näyttää edestä vähän matalilta. Vaippa valuu mahan alle tytsiä nostellessa, maha on vissiin vähän pyöreä. Jos hommaan lisää Fuzzeja, niin hankin ensin kokeeksi yhdet M- ja Petite-kokoiset. Kaapissa olevat kankaat pitää...
  4. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Oliivia Kuulostaa hyvältä! Kokeilenpa tuota huomenna kauppareissun jälkeen.
  5. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Sappisaippuasta vielä, olen kerran käsitellyt Fuzzit sillä, pesuaineena käytin Ecover Delicatea, eivätkä vaipat menneet tukkoon. Sain vinkin tähän kestovaippainfon keskusteluista, ks. http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=78072. Oliivia Kookoskanakeitto kuulostaa hyvältä...
  6. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Kestoilijat, miten säilytätte likaisia vaippoja? Mulla on liian pieni ämpäri, olen pitänyt siinä isoa pesupussia, mutta nyt pitäisi hommata isompi astia. Liottaa en haluaisi, mietin pajukoria tai jotain vastaavaa ilmavaa?
  7. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Piippu Minä pesin Fuzzit just tuolla samalla yhdistelmällä, ei ollut ongelmia. Mietin ihan samaa kun saippuaahan ei saisi fleeceen käyttää, mutta jossain nettikeskustelussa mainittiin tuo Ecover Delicate, ja sehän toimi! *muoks. Ekan rotarokotteen jälkeen vaippojen sisäpinta muuttui...
  8. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Minä näköjään tänään äänessä... Hiljentäkää mut jos menee luennoinniksi. Rontti Laitan tuon kietaisuristin tosi tiukalle siten, että vauvan päälaki on pari senttiä (?) mun leuan alapuolella. Jos liina tuntuu menevän vauvan naamalle, niin vedän sitä olkapäiltä alemmaksi, tytsi ei anna laittaa...
  9. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Topsy Juu, kukaan muu kuin kotiäiti ei voi saada näin isoja kiksejä uudesta pesukoneesta! Joudun kärvistelemään iltaan asti ennen kuin pääsen kokeilemaan, kone ei mahtunut laatikossaan kylppärin ovesta. Hoputin jo miestä kotiinkin asentelemaan tuota... Ja nyt myrskyää täälläkin, pitäisi hakea...
  10. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Yodottaja Jos typy nukkuu vaunulenkin jälkeen, otan lakin pois ja jätän hänet haalari auki kantokassiin ja juoksen jääkaapille... Ehdin aika usein syödä jotain kaksin käsin (!) ennen kuin typy herää. :D
  11. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    äitivaan Meillä liinaillaan vaihtelevalla menestyksellä, välillä tyty huutaa naama punaisena kun yritän laittaa häntä liinaan, välillä hän katselee sieltä maailmaa ihan tyytyväisenä. Liinaa käytän ehkä joka toinen päivä ihan kotosalla esim. pyykkiä viikatessa (tai koneella istuessa :whistle: )...
  12. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    äitivaan Millainen liina sinulla on? Mulla on pitkä trikooliina, ja sillä on oikein mukava kantaa kun tajusin kietoa liinan riittävän tiukalle. Kietaisuristikakkonen on mun mielestä tosi tukeva ja helppo sitoa, kuvalliset ohjeet löytyy täältä...
  13. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Vielä jatkoa Keijulle. Meillä on eka vauvauinti sunnuntaina, hommasin tuon vesiliinan sitä varten. Tyty suhtautuu taloyhtiön saunaan aika epäilevästi, ajattelin vesiliinan helpottavan suihkussa käyntiä oudossa paikassa.
  14. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Keiju Osaankohan laittaa linkkiä... eli mulla on tällainen: https://www.myllymuksut.com/product_catalog.php?c=43 Liina on tehty sellaisesta reikävuorikankaasta. Ajattelin ensin käydä ostamassa tuota kangasta ja puolittaa sen pituussuunnassa, mutta tuo mun liina tuli käytettynä vastaan. Tuota...
  15. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Hurjasti oli taas tekstiä tullut, oli myös kiva katsella kuvianne. Omaa kuvaa en taida uskaltaa laittaa. Topsy Meillekin tulee uusi pesukone tänään! :D Itkettämisestä oli juttua. Joskus tulee tilanteita, että en voi heti vastata neidin pyyntöihin, mutta jos oikea hätäitku tulee niin äiti...
  16. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Imetykseen voi etsiä vinkkejä Minni Niemelän Imetysopas-nimisestä kirjasta. Siinä on ihan hyviä juttuja, mutta loppupuolella alkaa kuulua mielestäni pikkaisen syyllistävää paatosta. Äitejä syyllistetään jo muutenkin aivan liikaa, imetysoppaan ei sitä enää tarvitsisi tehdä. Nopealla selailulla...
  17. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Meilläkin on ollut iltaisin vähän känkkäränkkää tissin kanssa. Aikaisemmin tytsi on syönyt tissiä meidän sängyssä kylkiasennossa ja nukahtanut sitten siihen. Nyt parina iltana tulee surkea valitus, yrittää ottaa tissistä otetta mutta päästää irti ja huutaa. Syliasennossa tissi kuitenkin kelpasi...
  18. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    LillaStina Mistä kankaasta teet sisäpinnan taskuihin? Minä laitoin mikrofleecea, mutta houkuttelisi kokeilla coolmaxia.
  19. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    LillaStina Muokkasinkin jo kaavaa toista taskua varten, piirsin siivet suoriksi kun niitä pyöristettyjä oli vaikea ommella nätisti. :D
  20. E

    *LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

    Tuutilulla Kerron onko vaippa helppo jahka saan sen tehtyä! :D

Yhteistyössä