Hakutulokset

  1. M

    Moi kaikki uudet ja vanhat!

    Täällä kirjoittelee uusvanha satunnainen palstailija! Olisi ihan hauska tietää, ketä täällä pörrää! Itse hoitelen kahta poikaa, puuhaa piisaa, joten harvoin tänne kirjoittelen, vaikka usein vilkaisenkin.
  2. M

    apua liinailuun!

    Kiitos amatööreille ja ammattilaisille! Samaa asiaa tässä juuri mietin, ja näillä ohjeilla onnistui. Vauva (1 kk) nukkuu tuhisee tyytyväisenä. Esikoisen vauvavuotena unohtui tämä liina kaappiin, kun en osannut sitoa. Nyt päästään tästä nauttimaan kakkosen kanssa. Minuakin tuo sammakkoasento...
  3. M

    Löytyiskös muita juuri raskautuneita?

    Onnea hienosta joululahjasta TaikaMetsä! :heart: Täällä vielä kärvistellään muutama viikko odotusta.
  4. M

    Rauhallista Joulua!

    Iloista Joulua täältäkin kaikille! :xmas:
  5. M

    Ensimmäistä kertaa raskaana?

    Et ole ainoa raskaana oleva, meille on tulossa toinen. Jos erityisesti ensimmäistä lastaan odottavien kommentteja odotat, niin eivätköhän ne tähän ketjuun pian löydä joulukiireiltään. Onnea odotukseen!
  6. M

    Jokos on joulukortit kirjoitettu?

    Lopultakin sain eilen postiin. Kyllä minusta perinteinen joulukortti voittaa tekstarit ja emailit. Tosin ne, joilta en oo saanut pitkään aikaan korttia tai elonmerkkiä, jäivät kortitta. Tuskinpa heitä haittaa, kun eivät pidä itsekään tätä tapaa tärkeänä.
  7. M

    Miten teillä pysyy koti kunnossa?

    Lohduttavaa kuulla, että samanlaista muissakin kodeissa, melkein miestä myöten... :/ Kai se itse olisi saatava "mutterit" löysemmälle, ettei välittäisi niin paljon, mutta en halua koko ajan leivänmuruihinkaan "kompastella". Joulusiivoukseen en satsaa sen enempää, sillä kaapit on ihan...
  8. M

    jouluisia ohjeita pinoon!

    Tämän tyyppinen jälkkäri on tullut meillä joulusuosikiksi. Luumusoseeseen lisään rommi- tai konjakkiesanssia ja kanelia. Ja kauniimpi tulee, kun ei täysin sotke aineita, vaan luumu jää raidoiksi vaaleaan rahkakermaan.
  9. M

    Leipäkonereseptejä

    Sain pitkäaikaisen toiveeni toteen, kun ostettiin leipäkone! Ihmeen hyvää leipää tulee, sain jopa pullaohjeen onnistumaan. Ihana herätä aamulla tuoreen leivän tuoksuun. Onko teillä hyviä, takuuvarmoja reseptejä jakaa? Olen nyt innoissani kokeilemaan kaikkea uutta... Tällaisen hyvän linkin...
  10. M

    Joulutontun kalenterin toteutus

    Kivoja vinkkejä, kiitos! Toi tekeminen olisikin kaikkein hauskinta, siinä joulufiiliskin löytyy ihan itsestään. Täytyy vaan olla varma, että aika riittää suunnitteluun ja toteutukseen. Täytyypä ottaa vaikka tip tap -joululaulu heti opeteltavaksi, niin jouluna piisaa musiikkiesitystä! Kuva- ja...
  11. M

    Vinkkejä vanhan hajuveden käytölle

    Kiva vinkkilista! Suihkautin talouspaperin palaseen ja laitoin vaipparoskiksen pohjalle hieman hajuja peittämään.
  12. M

    Joulutontun kalenterin toteutus

    Suunnittelen joulukalenteria pienokaiselleni, poika reilu puolitoista v. Sellainen omatekoinen juttu, tonttu jättäisi lahjapussi aamulla. Ei vaan tuu mieleen, mitä pikkuesineitä voisi tuon ikäiselle laittaa ilahduttamaan?! En nimittäin haluaisi joka päivän joulukuussa olevan suklaa- tai...
  13. M

    Raskaaksi tulemisesta

    Samaa mieltä, aika epätodennäköistä tulla raskaaksi noin liki ennen kuukausia. Mutta eihän se olisi eka kerta, jos tulee raskaaksi varmojen päivien aikaa, aina joku sattuu just silloin raskaaksi tulee! Jostain on jäänyt päähän, että sitkeimmät siittiösolut pysyisi "hengissä" noin 5 päivää...
  14. M

    Olisiko vinkkejä vieroitukseen?

    Helpottunut olin minäkin! En ollenkaan fiilistellut imetystä, mutta järkisyistä mielsin, että tämä on lapselle parasta, niin imetin reilun vuoden. Olihan se toisaalta helpompaa itsellekin, verrattuna korvike- ja pullorumbaan. Ainakin ensimmäiset 6 kk täysimetystä tuntui raskaalta ja...
  15. M

    Mitä teette omenoista?

    Ihan inspiroiduin tästä ketjusta ja tein viikonloppuna omenapiirakkaa. Laiskuus iski omaan nilkkaan, sillä valmispohja ei ollut tarpeeksi paksua, joten tosca-omenapiirakkani oli täysin sokerilla kyllästetty. :/ Täytyy yrittää uudestaan. Onpa sinulla ihana omenapuutarha mannaryyni! En...
  16. M

    9 kk ikäinen hoitoon??!!

    Hei Mami! Kopsaan vastaustani 1.8. toiseen ketjuun, kun mielipiteeni ei ole muuttunut, tarhaan aloittaminen alkoi 9,5 kk vanhana. Työssäkäyvän äidin on tehtävä ratkaisut niissä puitteissa, jotka on annettu. Vein 9,5 kk vanhana, eipä ollut vaihtoehtoja. Varaudu sopeutumisaikaan. Pari...
  17. M

    Mitä teette omenoista?

    Nam, mitä ihanaa voisikaan tehdä omenoista! Omenapiirakkaa tuoreeltaan, muro- tai pullapohjaan. Päälle kahvit. :p En ole kyllä koskaan saanut omenapiirakkaa onnistumaan, jos pelkkää omenaa täytteenä, tulee kauheen kuivaa, joten laitan siihen rahkaa tai munaa täytteeksi. Reseptit odottaa...
  18. M

    teetkö vauvalle mössöt itse?

    Itse teen pääasiassa höyrystimessä kasvissoseet ja lihat, ja yhä edelleenkin illalla annan itsetekemiä vihannessekoituksia, poju 17 kk. Tiedän, mitä aineita ruoka sisältää, lisäksi tuoretta ja edullista, niin kuin lilli82 mainitsi. Isomman satsin kun teen, on viikon ruuat valmiina purkeissa...
  19. M

    Kesän lukemiset - lukupiiri

    Oletteko kesällä kerinneet lukemaan? Haaveilen rantalomasta, auringosta ja hyvästä kirjasta. B) Vaikka en ensiksi mainituista olen saanut nauttia - ei oo rantaa ja maksaläiskien pelossa välttelen aurinkoa - olen sentään saanut pätkittäin selattua jokusen tietokirjan, lähinnä puutarhajuttuja...
  20. M

    Miten teillä pysyy koti kunnossa?

    Tässä piilee viisaus! Aion satsata simppeleihin hylly- ja laatikkosysteemeihin lapsen huoneessa, keittiössä ja eteisessä, siinä ne kriittisimmät paikat. Sen huomaa, että jos esim. tulevalle postille ja etenkin laskuille ei oo selkeää paikkaa mihin laittaa, niin sitten ne on siitä keittiön...

Yhteistyössä