Hakutulokset

  1. P

    Vatsan palautuminen (sektion jälkeen)

    Moi, Mulla on reilu vuosi sektiosta ja edelleen perinteiset vatsaliikkeet ovat kiellettyjä. Ylävatsalla vatsalihaksia tehdessä nousee edelleen sellainen "hain evä" . Sitä ei kuulemma saisi tulla ja saan tehdä vain tiettyjä liikkeitä ja nekin varovasti. Ja tietty kuntosalilla kaikki on tehtävä...
  2. P

    kilpirauhasen vajaatoiminta

    Onko kellekään tullut raskauden myötä moista? Menikö ohi vai jäikö lopun iäksi? Miten aloitte epäilemään ja missä vaiheessa menitte kokeisiin?
  3. P

    Hampaat - silmien hankaus?

    Tuosta toisesta ketjusta huomasin, että jollakin on ollut silmien hankausta hampaiden puhkeamisen yhteydessä. Onko tää siis asiaan kuuluva "perusoire"? En meinaan tiennyt, ja olen ihmetellyt kun neiti on hangannut silmiään jo aika pitkään. Viikon sisään on alkanut laulaa valituslaulua, kitisee...
  4. P

    Vatsatauti - tartuttaako vielä?

    Eli neiti oksensi su-ma välisenä yönä )kuten me vanhemmatkin). Neidillä ripuli edelleen jatkuu. Kysymys kuuluukin, että tartuttaako hän vielä kun on ripulia? Nimim. vappusuunnitelmat uusiksi?
  5. P

    Tattarihiutaleet?

    Moi! Kun meille ei nyt riisi sitten ilmeisesti sopinut, pitäisi kehittää joku muu aamupuuro. Kaapissa näyttäisi olevan tattarihiutaleita; oletteko laittaneet niitä ens alkuun jollain pienemmäksi? Neiti kun on vielä aika sihtikurkku... :|
  6. P

    Luppis&Krisu&Piija

    Moi! Luppis tuossa jo aiemmin ehdotteli yhteistä ketjua kun ollaan suht "samassa jamassa". :| Millanen ketju pistetään pystyyn, että voidaan vaihtaa kuulumisia ja kommentoida puolin ja toisin (niin, ja vastaanottaa muiden tärkeitä kommentteja!)? Meidän neiti on nyt siis reilu 6kk ja...
  7. P

    Kieltäytyy kiinteistä (5,5kk)

    Moi Meillä meni bataattia suht hyvin (pari jääpalaa parhaimmillaan) parin vkon ajan kunnes neiti kieltäytyi kokonaan. Ei ole tällä vkolla syönyt lainkaan... Kokeiltiin muitakin mm parsakaali, mango ja luumu, mutta ei tykännyt yhtään. Kieltäytyykö nyt kokonaan kun sai "pahoja" makuja...
  8. P

    Vaativa vauva (nyt 5kk)

    Miten ihmeessä sitä jaksais?... Maitoallergia neidillä todettu, refluksia on, pulauttelu jatkuu. Ei viihdy missään (ainakaan montaa minuuttia kauempaa), ei enää nuku päiväunia, kiukuttelee jne jne jne jne. :kieh: Sitä alkaa olla aika loppu ja kaivata pikku hiljaa aikaa ennen lasta... Ja...
  9. P

    maitoallergiselle kiinteät; mistä aloittaa?

    Siinäpä sitä kysymystä?... Eli neiti nyt kohta 5kk. Millä muut olette aloitelleet? Tiedän, että paljon tietoa löytyis keskusteluista, mutta en ehdi selailla tämän neidin kanssa.....
  10. P

    Yksityinen päiväkoti

    Moi! Osaako kukaan sanoa mitä yksityinen päiväkotihoito kustantaa suurin piirtein? Tiedän mitä tukia siihen saa, mutta ei ole hajuakaan mitä hoito maksaa kokonaisuudessaan... Ja tietty eroa varmaan on, että onko kunnan ostopalvelu vai ei.
  11. P

    Nivelkipu raskauden jälkeen?

    Moi, Onko muilla moista vaivaa ilmennyt? Eli lähinnä jalkaterissä ja joskus ranteissa pientä kipua tai paremminkin voimattomuutta. Synnytyksestä nyt jo kohta 4kk eikä vielä ole helpottanut... Eli aamuisin (tai muulloinkin kun on paikallaan pitkään) kävelemään lähteminen on kun vanhalla...
  12. P

    Allergiat selvittelyssä (4kk) nyt jo 6kk...

    Moi, Mä alotan nyt uuden ketjun vaikka olen kovasti lukenut näitä kaikkia allergiaketjuja mitä täältä löytyy. Meillä on tosiaan takana refluksidiagnoosi, johon Prepulsid-lääke ei ihan toivotun nopeasti auttanut. Nyt olen itse kovalla dieetillä (imetän vielä osittain) ja neiti saa osin Almiron...
  13. P

    Prepulsid

    Meillä ollaan nyt 1vko käytetty Prepulsidia refluksiin. Tyttö puklailee kyllä edelleen ja nieleskeleekin välillä. En huomaa mm. eroa kun käytimme Gavisconia ennen Prepulsidin aloittamista. Eroa ei myöskään ole onko syönyt rintaa vai korviketta, puklua tulee kummankin jälkeen (mutta ei ihan...
  14. P

    Vatsavaivoja, pierettää... (2,5kk)

    Meidän neiti on alkanut joitain viikkoja sitten kovasti piereskelemään :) Ovat vieläpä ihan pahanhajuisia :ashamed: Aloitettiin lisämaidon antaminen taannoin (NAN) , voisikohan johtua siitä? Imetän siis myös edelleen, mutta enemmän ja enemmän menee korviketta (toinen tissi hyytynyt...
  15. P

    Paljonko syö päivässä 2kk ?

    Eli minkä verran teillä syödään päivän aikana? Te, jotka annatte korviketta osannette arvioida suurin piirtein?
  16. P

    Suosittele allergologia pääkaupunkiseudulta

    Hei, Osaisiko joku suositella hyvää allergialääkäriä (yksityisellä) pääkaupunkiseudulta? Jos joudumme menemään vauvan refluksin johdosta, niin kuin todennäköisesti joudumme... t. Piija ja neiti 7vko3pv :)
  17. P

    Refluksia? lapsi vajaa 2kk

    Moi, Tuossa olikin toinen keskustelu refluksista, mutta näytti lapset olevan siinä jo vähän vanhempia kun meidän neiti, joka siis tänään 7 vkoa. Meidän tyttö puklailee paljon ja usein aika kauan ruokailun (täysimetys) jälkeenkin. Joskus puklu on "tasaisen" valkoista, joskus enemmän...
  18. P

    Henkeäsalpaava itku...

    Iltaa, Pakko kysellä teiltä muiltakin... Meidän lapsi on 5 ja puol vkoa ja hän on alkanut välillä itkeä niin että henki ei meinaa kulkea. En tiedä johtuuko itku väsymyksestä vai vatsavaivoista, joita hällä on ollut. Olen kuullut sanottavan, että ei se lapsi siihen itkuun kuole, mutta tämä...
  19. P

    Miten ihmeessä ehditte kotitöitä tekemään?...

    Huomaan täältä keskusteluista, että jotkut teistä ehtii tehdä kotona erilaisia juttuja... kuten siivoamaan, järjestelemään ristiäisiä, leipomaan jne jne. MITEN ihmeessä siinä onnistutte? Meillä tyttö on tyytyväinen vaan sylissä hereillä ollessaan, ellei nuku päikkäreitä vaunuissa tai auton...
  20. P

    Vyöhyketerapeutti pääkaupunkiseudulta?

    Moi! Olisiko jollain suositella pääkaupunkiseudulta (esim. Sipoo-Vantaa-Helsinki) vyöhyketerapeuttia vauvan koliikkivaivojen hoitoon? Minulla hankaluuksia löytää sellaista, kertokaa ihmeessä jos tiedätte jonkun. Mitähän se mahtaa maksaa per kerta? Pakko kokeilla..... Piija ja Tilda 3vkoa 2 pv

Yhteistyössä