Vaativa vauva (nyt 5kk)

Miten ihmeessä sitä jaksais?...

Maitoallergia neidillä todettu, refluksia on, pulauttelu jatkuu. Ei viihdy missään (ainakaan montaa minuuttia kauempaa), ei enää nuku päiväunia, kiukuttelee jne jne jne jne. :kieh:
Sitä alkaa olla aika loppu ja kaivata pikku hiljaa aikaa ennen lasta... Ja ainakaan ei tule mieleen tehdä toista...
Ei kai tää koskaa helpota, vaikka joskus on pieni valonpilkahdus tullut. Mutta niin vain tullaan ryminällä joka kerta alas.
Ymmärrän jos joku nauttii vauva-ajasta suht rauhallisen ja terveen lapsen kanssa... Mutta ei osunnut kohdalle.
 
Voi sinua...Tekis mieli halata, sillä tiedän tunteen hyvin, vaikka meidän esikoinen ei ollutkaan näin jälkeenpäin ajatellen niin vaativa kuin itse luulin. joka tapauksessa vauva-aika oli minusta ihan kamalaa ja hoipuin väsymyksen äärirajoilla. Jos sulla vaan on yhtään ketään, jota voisit pyytää apuun, niin pyydä! Ja mies kanssa kehiin! Lähde ulos haukkaamaan happea, pistä mies vaunuttelemaan ulos että saat olla itse kotona, jne. Ja usko pois, kyllä se vielä paremmaksi muuttuu, vaikkei nyt siltä näytä!

Toisesta lapsesta vielä sen verran, että itse sain 1v8kk esikoisen syntymästä toisen, joka osoittautui maailman helpoimmaksi vauvaksi. Ja tällä hetkellä heistä on myös valtavasti iloa toisilleen ja tietysti meille muillekin. Älä lannistu! Pyydä/vaadi apua!
 
Meilläkin tyttö vajaa 6kk ja tuntuu että kiukuttelee koko ajan :headwall: Mikään ei oo hyvä ja missään ei oo hyvä.. Koko ajan pitäs olla viihdyttämässä tai sylissä, sitten viihtyis.. Meillä onnex ei noita allergioita (ainakaan vielä todettu), joten ne varmaan antaa vielä oman lisämausteensa tuohon :( Mut tätä kiukuttelua jatkunu jo hyvän aikaa, oon toivonu että olis vaan joku vaihe, mutta alkaa usko loppumaan :eek:
 
KYLLÄ helpottaa! Vauvat kasvaa ja muuttuu, sinäkin olet ollut vauva :) hehee, tuo ei kyllä paljoa lohduttanut mutta kyllä meillä tuli radikaali muutos silloin kun lapsi alkoi itse istumaan ja leikkimään. Ja niin niissä kirjoissakin lukee, että yleistä on. Se tapahtuu yks kaunis päivä.

Meillä ei vaike kitinä lapsi vaan muuten vaan vähäuninen ja aina sylissä miljoona aktiviteettia kerrallaan haluava touhutenava. Äiti toimi herran käsinä ja jalkoina ja koko ajan oli liikuttava. Nyt 8kk ja nuo päivät ovat tipotiessään :) Lapsi leikkii vieressä ja äiti saa jopa puuhata omiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piija:
Miten ihmeessä sitä jaksais?...


Ei kai tää koskaa helpota, vaikka joskus on pieni valonpilkahdus tullut. Mutta niin vain tullaan ryminällä joka kerta alas.
 
Voimia kovasti... Meillä ja hankaluutta tehneet nuo syömiset, osittain ja ehkä allergiaa taustalla... Maitoallergiadiagnoosia odottelen nyt... Muista allergioista vain luoja tietää! Tiedän tunteen, kun alkaa pikkuhiljaa valoa tunnelin päässä näkyä ja varovasti hehkuttaa sitä, kunnes yhtäkkiä rämmitään taas samassa suossa ja tuntuu ettei kukaan oikeasti voi tajuta miten RASKASTA se on. Meillä onneksi tuo kitinä on siellä taustalla vielä siedettävissä määrissä, mut tämä jokapäiväinen helv..... tappelu syömisen kanssa alkaa aika ajoin ja ottaa voimille... On kai taustalla niitä epämiellyttäviä ruokakokemuksia, mut välillä tuntuu jo et lapsi ihan vaan kiusan päälle vastustaa, kun lopulta se sadasviideskymmenes yritys antaa pulloa tai kiinteää sit onnistuukin...
Yritä ottaa omaa aikaa jos suinkin pystyt. Minäkin lähdin kokonaiseksi vuorokaudeksi pois (laivalle) ja muksun oli vaan pärjättävä isukin kanssa ja pärjäshän he... Tosin silloin oli hyvä viikko taas syöminkien suhteen.

:hug: :hug:
 

Yhteistyössä