Hakutulokset

  1. Dory

    Tänään on ollut hyvä päivä koska...(ketju)

    Siskoni on tänään lasten kanssa touhunnut ja nyt vielä yölläkin lupasi heistä vastuun ottaa ja jatkaa taas aamulla. Näin olen saanut kauan kaivatun "lepo"päivän. Ihan siis meillä kotona siskoni on ollut, mutta itse olen saanut rauhassa pyykkiä pestä ja laitella hyvää ruokaa. Ja ihana 6-vee...
  2. Dory

    Mitä vastasyntynyt tarvitsee? -lista

    En nyt jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta hoitopöyästä sen verran. Kaikki ei sitä tosiaankaan tarvitse ja itsekin ajattelin jo ensimmäisen kohdalla, että sellainen normaali hoitopöytä on melko turha, sillä ei sitä tarvita kun korkeintaan 1,5 vuotta (eri asia siis, jos monta lasta...
  3. Dory

    -81 syntyneet äidit!!!

    Täällähän minä Turun seudulla asustellaan. Perheeseen kuuluu tyttö 09/01, poika 04/07 ja juuri saanut tietää masussa olevasta uudesta tulokkaasta. Ja tietenkin myös iskä löytyy!
  4. Dory

    Koska hankkia toinen lapsi

    Ihan se on itsestä tosiaan kiinni. Meillä on ikä eroa melkein 6 vuotta. Tosin lapsilla eri isät. Nyt kuopus 5kk ja kaksi viikkoa sitten sain positiivisen tuloksen raskaustestistä, joten nyt tulee sitten hieman pienempi ikäero....
  5. Dory

    Kuka vielä hereillä?

    Minä olen hereillä!! Jännää olla tähän aikaan hereillä eikä tarvitse ketään syöttää tai nukuttaa. Pikkusisko ottanut vastuun lapsista nyt viikonlopun ajaksi!! Aivan ihanaa!!
  6. Dory

    pissassa bakteeria

    VTI on virtsatietulehdus. Termiä käytetään hoitohenkilökunnan kesken... Lapsen pissatulehduksen oireista en oikein tiedä, kun omilla ei ole ollut. Mutta uskoisin, että pissa ainakin olisi pahan hajuista ja voi se kuumeen myös vauvoille varmastikin nostattaa...
  7. Dory

    G: Kuinka kauan kotona vauvan kanssa?

    Tyttöni meni pph:lle vuoden ikäisenä, koska itselläni alkoi opiskelu. Nyt olen kotona äitiyslomalla ja suunnitelmissa on olla kotona ainakin sihen asti kun poika 2-vuotta. Tällöin tytöltäkin jo ekaluokka ohi ja kouluhommat sillä tavalla hallussa. Sinä aikana kuitenki yritetään kovasti saada...
  8. Dory

    Mitä mieltä poikamme nimestä?

    :laugh: Oikeesti?? :laugh: Et voi olla tosissas. :laugh: :laugh:
  9. Dory

    Kenelläkään pitkään ikäeroa esikoisen ja toisen lapsen kanssa?

    Meillä on lapsilla ikäeroa 5 vuotta ja 7 kuukautta. Tosin ovat eri liitoista. Että se on kyllä vaikuttanut sekä myös minun oma opiskelu. Mutta et sitä kysynyt. Meillä vanhempi odottikin jo sisaruksia, koska sukulaisten perheessä jo neljättä odotetaan. Ja tyttö tottunut eri ikäisiin lapsiin...
  10. Dory

    Mieheni käski sanoa terveisiä

    Onneksi olkoo sinulle!! Saisinpa minäkin, vaikka mieheni on hyvä ruua laitossa ja lihat paistuu hyvin, niin leipomis puuhissa on peukalo keskellä kämmentä!! *aplodeja* *aplodeja* :wave:
  11. Dory

    100 euroa, mitä ostaisit?

    Jos ihan itselleni jotain saisin, niin kyllä se tonne vaatekauppaan menisi. Jotain uutta tekisi miel, kun mukavasti on kilot synnytyksen jälkeen lähtenyt. Ja nyt on vaan viime vuotisia kesävaatteita ollut käytössä.
  12. Dory

    Miten asutte?

    Omassa juuri toukokuussa valmistuneessa melko isossa omakotitalossa. 5h, k, kh, takkah, s. Lähellä palveluja. Ihanaa on tässä vauvaa hoidellessa ja sisutaessa. Mukavalta alueelta tuntuu. Ollaan asuttu vasta parisen kuukautta, mutta tyttö jo saanut kavereita. Ja ensi syksynä alkavaan kouluun...
  13. Dory

    G: Mistä olet keksinyt nickisi?

    Ihanasta animaatiosta kuin Nemoa etsimässä. Dory on se sininen kala, joka ei kovin pitkälle muista asioita... Välillä itsestäkin siltä tuntuu :)
  14. Dory

    Huomenta!

    Huomenta vaan kaikkille jo heränneille tai herätetyille. Meillä täällä on kyllä aika synkän näköistä ja sateisen oloista. Se on keskiviikko sitten jo taas. Vielä viisi päivää, niin sitten saan taas ihanan prinsessani taas kotiin. Jotenkin koti tuntuu niin hiljaiselta vain vauvan ja miehen...
  15. Dory

    Mitä mieltä lasten pääkallovaatteista?

    Aivan ihania mun mielestä. Meidän pojalla kummitäti on rock rock tyyppi ja heti ensimmäiseksi bodyn ja tuttipullon jo synnytyslaitokselle toi!!
  16. Dory

    Auttakaa,piilari ihmiset!!!!

    En kyllä suosittele niiden kanssa nukkumista, koska ekaa kertaa päässä. Vaikka useamman vuoden käyttänyt, niin siltä vaikea saada pois nukkumisen jälkeen. Silmät kuivuvat liikaa. Myös on vaarana, että se sarveiskalvo (oliko se nyt sit se) voi lähteä piilarin mukana irti, jos silmät liian kuivat...
  17. Dory

    G: Mitä lapsesi tekee/tekevät juuri nyt?

    Tyttö on isänsä kanssa lomamatkalla ja toivompi, että nukkuu jo. Tai niin, Tanskassa taidetaan olla tunnin jäljessä. No saisi kyllä silti olla nukkumassa... Poika tuhisee tuossa omassa sängyssään.
  18. Dory

    Miksi niin moni laittaa kuvaansa kuvatekstin tyyliin

    Ja että itse muistaa missä on tullut matkustettua ja milloin. Ja jos kuvassa vain tosiaan joku seinä, niin muistatko itse 10 vuoden päästä missä kuva on otettu...
  19. Dory

    Auttakaa,piilari ihmiset!!!!

    Laita ensin silmään sitä piilari nestettä, että vähän kostuu. Sitten katot missä se siellä silmässä on. Onko se vielä oikealla paikalla vai ehkä jossain luomen alla? Sitten vaan yrität ottaa siitä piilarista kiinni, niinkuin se optikko neuvoi. Otatko muuten pois ulkoreunasta vai sisäreunasta...
  20. Dory

    Kyllä nyt meni jo yli hoitajien mollaus (silminnäkijä)

    Viimeksi kun olin töissä, niin ei ollut aikaa suihkuttaa kuin kerran viikossa. Kasvojen, selän, kainaloiden ja alapesussa kyllä päivittäin autettiin. Mutta resussit eivät siis riittäneen kuin kunnon suihkuun kerran viikossa. Ja näin on monessa paikassa. Itse asiassa kun tarkemmin ajattelen...

Yhteistyössä