G: Kuinka kauan kotona vauvan kanssa?

Eli kuinka kauan olet ollut vauvan / lapsen kanssa kotona vauvan syntymän jälkeen? Milloin menit töihin vai jäitkö uudelleen äitiyslomalle hoitovapaalta?

Mulla itselläni äitiysloma loppui toukokuun -07 lopussa, poika siis syntyi elokuun -06 lopulla. Hoitovapaalle jäin ja töihin palaan marraskuussa -07 tekemään kaksi-kolmepäiväistä työviikkoa.

Miten muut olette tehneet?
 
Toinen tyttöni syntyi viime vuonna syyskuussa ja äitiyslomani loppui heinäkuun alussa. Jatkan hoitovapaalla ainakin elokuun 2008 loppuun jos vaan taloudellinen tilanne antaa myöten. Jos palaan aiemmin (vakityössä olen), niin menen tekemään vain osa-aikaista. Ekan tytön kohdalla olin vielä määräaikaisena ja jouduin laittamaan tytön 9,5kk hoitoon, se oli kamalaa! Nyt siis vanhempi 2,5v ja nuorempi 10kk. Kyllä ainakin vielä kotona tykkään olla! :D
 
pripel
Mun vauvani syntyi syyskuussa -06 ja palailen töihin luultavasti ensi vuoden kesäkuussa, kun vauva on 1v9kk. Mieheni jatkaa vielä 3kk ja vauva saa sitten aloittaa päiväkotiuransa 2-vuotiaana. Isoveljensä on silloin jo 4-vuotias, kotihoidossa hänkin tällä hetkellä.

Esikoisen kanssa palasin töihin hänen ollessa 1,5-vuotias ja häntä hoiti anoppini sitten puol vuotta, kunnes jäin äitiyslomalle kuopuksesta. Aion muuten tehdä töissä lyhennettyä työaikaa niin kauan kuin pikkuinen täyttää 3 vuotta. Ja toiveissa on vielä kolmas, niin toivottavasti ei tarvitsis kauaa olla töissä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:
Eli kuinka kauan olet ollut vauvan / lapsen kanssa kotona vauvan syntymän jälkeen? Milloin menit töihin vai jäitkö uudelleen äitiyslomalle hoitovapaalta?

Mulla itselläni äitiysloma loppui toukokuun -07 lopussa, poika siis syntyi elokuun -06 lopulla. Hoitovapaalle jäin ja töihin palaan marraskuussa -07 tekemään kaksi-kolmepäiväistä työviikkoa.

Miten muut olette tehneet?
aion olla kotona kunnes vauva täyttää 3 ja toivon mukaan on uusi tulokas taas alulla siinä vaiheessa ;)
 
Olen ollut kotona esikoisesta reilut kaksi vuotta ja toisesta lapsesta reilut kolme vuotta. Tästä kuopuksesta haaveilen olevani kotona ainakin kahteen vuoteen, mielellään enemmänkin. Vakkarityötä ei ole, koska olen tehnyt sijaisuuksia ennen äitiyslomaa.
 
Tyttöni meni pph:lle vuoden ikäisenä, koska itselläni alkoi opiskelu. Nyt olen kotona äitiyslomalla ja suunnitelmissa on olla kotona ainakin sihen asti kun poika 2-vuotta. Tällöin tytöltäkin jo ekaluokka ohi ja kouluhommat sillä tavalla hallussa. Sinä aikana kuitenki yritetään kovasti saada vauvaa aikaiseksi, joten mahdollisesti jään uudestaan äitiyslomalle ja poika saa olla kotona pidempään. Itsellä ei vakituista työtä, sijaisuuksia tehnyt, mutta töitä kyllä varmasti olisi.
 
Vanhempainloma loppui kesäkuun lopulla ja vuoden loppuun olen kotosalla tytön kanssa, on silloin 1 v 3 kk. Ei mene kuitenkaan hoitoon vaan isä jää kotiin tytön kanssa ja toivottavasti itse äitiyslomalle keväällä / kesän alulla.. =)
Eli esikoinen olisi 3 - 3,5 -vuotias kun päiväkotiin / pph:lle ja pikkusisko tai -veli olisi noin 1,5 - 2 -vuotias. Näin suunnitelmissa, miten sitten käy, on toinen juttu. :)
 
janika77
Olen kotona siihen saakka, kunnes lapsi 7kk. Sitten isä jää hoitamaan lasta vanhempainvapaan loppuun saakka. Sitten vuosilomat ym, ja lapsukainen pph:lle noin 10,5kk ikäisenä.
 
Esikoinen meni perhepäivähoitoon 1v3kk, kun opiskelu jatkui.

Kakkoselta käytin vain äitiysrahakauden, mies jäi vanhempainvapaalle. Käytännössä olimme koko sakki kotona, kun tein enää gradua. Olin koululla parina päivänä viikossa pari tuntia kerrallaan. Päiväkotiin poika meni 1v1kk, kun työni alkoivat.

Nyt on tarkoituksena olla taas kotona syksyyn 2008, jolloin kuopus on 1v2kk.
Sitten koko poikaslauma menee taas päiväkotiin, jos saan töitä. Jos en saa, jatkuu kotonaolo.
 
olin esikoisen kanssa kotona 2 vuotta ja sitten menin töihin ja poitsu päiväkotiin. Nyt olen kotona 6kk vanhan ihanuuden kanssa, ja tarkoituksena on olla se kolme vuotta pois työmaailman hulinoista...jollei pidempäänkin :whistle: sillä kolmonen on kovasti toiveissa.
 
Tyttö 8/06 ja kotona olen vuoden loppuun ja tammikuussa 2008 osin töihin. Lapsi hoidetaan kotona elokuulle 2008 saakka jolloin alkaa sitten päiväkoti ura ellei toinen lapsonen ilmoittele itsestään ennen sitä...
 
Menin töihin kun esikoinen oli melkein 9kk. Kun jäin äitiyslomalle kuopuksesta, jäi esikoinenkin tietysti kotihoitoon. Nyt tarkoitus olla edes hetki hoitovapaalla koska olen "viimeistä kertaa" kotona. Töihin aikaisintaan kun kuopus on 1v5kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janika77:
Olen kotona siihen saakka, kunnes lapsi 7kk. Sitten isä jää hoitamaan lasta vanhempainvapaan loppuun saakka. Sitten vuosilomat ym, ja lapsukainen pph:lle noin 10,5kk ikäisenä.
Melkein kuin meillä!!! Olin kotona 7kk saakka, isä vanhempainvapaan loppuun ja hoitoon poika meni 11kk ikäisenä. Ensin tutulle ja 1v 3kk tarhaan.
 

Yhteistyössä