Hakutulokset

  1. R

    PInoon 76 mammat=)

    Täällä turkulainen kahden lapsen (tyttö 12/03 ja poika 01/06) äippä.
  2. R

    Auttakaa, nimiasiaa!!

    Ok. Eli tästedes kaikki sitten valitsee lastensa nimet top kympistä, ettei vaan tule annettua sellaista nimeä mistä joku naapurin kummin kaima ei tykkää :kieh:
  3. R

    Kauanko olleet sairaalassa synnytyksen jälkeen?

    Esikoisesta lähdettiin kotiin kun vauva oli 4 vrk ikäinen, aiemmin ei päästy vauvan keltaisuuden ja sokeriarvojen takia. Kuopuksen kanssa lähdin kotiin kun hän oli 3 vrk, aiemminkin olisin päässyt mutta yksityishuoneessa oli niin kiva lepäillä :laugh:
  4. R

    Kuinka pitään vaihdatte vauvojen vaippoja yöaikaan?

    Pelkät kakat ollaan vaihdettu meilläkin, eli käytännössä ihan pikkuvauvalta tai isommalta vatsatautiselta... Ja pissavaippa vaihdettu silloin, jos pissat on tulleet läpi :| Vaippaihottumia ei ole kummallakaan lapsella ollut juuri koskaan. Esikoisella oli joskus 8 kk ikäisenä kun oli kamalat...
  5. R

    Auttakaa, nimiasiaa!!

    Mun lukioaikaisella äikänopella oli Peitso-niminen poika, joka kuulemma oli miehistetty versio Peitsasta (maailmallahan a-loppuiset nimet mielletään usein naisen nimiksi, ja o-loppuiset miesten nimiksi, esim. Maria ja Mario). Peitsa on ihan hieno nimi, harvinainen. Mun mielestä tuollaisen...
  6. R

    Rakenneultrassa -> tyttö, 36+0 ultrassa -> tyttö, joko uskon? :)

    Mä uskoin jo rv 20 rakenneultrassa, molemmilla kerroilla =) Ekassa raskaudessa sanottiin tytöksi, tokassa pojaksi, ja tyttö & poikahan ne edelleen ovat :D
  7. R

    palkka 30e suurempi kuin työttömänä - mitä tekisit?

    Päätös olisi helppo: en menisi töihin. Pelkästä työssä käymisen ja työkokemuksen karttumisen ilosta en veisi lapsiani tuntikausiksi hoitoon. Parhaimmassa tapauksessa jää miinukselle, sillä työmatkastakin tulee kustannuksia. Kyllä työssäkäynnin pitäisi näkyä rahapussissakin. Systeemi on kyllä...
  8. R

    mielipiteitä?

    No mun mielestä se on väärin, että tekee abortin nyt, ja alkaa sitten ensi vuoden alussa yrittämään vauvaa, tms. Sillä, syntyykö se vauva vuoden tai pari ennen suunniteltua, kun ei ole loppujen lopuksi mitään merkitystä. Eräs kaverini teki abortin, koska ei halunnut synnyttää kesällä, vaan...
  9. R

    Madeleine McCannin haudasta...

    Mistä päättelitte, ettei siellä olisi jo käyty katsomassa? :headwall: Taatusti on.
  10. R

    abc-tupalrattaat

    Me melkein ostettiin nuo kärryt meidän lapsosille aikoinaan (lasten ikäero tasan kaksi vuotta). Jätettiin sitten kuitenkin ostamatta, koska ne oli niin leveät, viettää toiselle puolelle kun kyydissä on eripainoiset lapset, ja niissä ei ollut erillistä jalkatukea eikä erillistä kuomua, jotka...
  11. R

    Miten parhaiten vaipattomaksi?

    Meillä otettiin tytöltä vaippa pois hänen ollessaan 2 v 2 kk. Sitä ennen oli lorotellut huoletta vaippaan, eikä potalla oltu juuri käyty. Ensialkuun vein tyttöä itse potalle aika tiheään tahtiin. Sitten riitti, kun muistutin siitä, että jos on hätä niin potalle. Pian tyttö oppi itse tajuamaan...
  12. R

    tarhaan osa-aika/puolipäiväläiseksikö??

    Meillä tyttö meni päiväkotiin pariksi päiväksi viikossa ollessaan melkein 3-vuotias, ja itse jäin kotiin melkein 1-vuotiaan kanssa. Ratkaisu on osoittautunut loistavaksi, ja kaikki osapuolet on tyytyväisiä: tytöllä on tarhassa tosi hauskaa, kun on kavereita ja kivaa puuhaa (kotipihassa ei...

Yhteistyössä