Auttakaa, nimiasiaa!!

  • Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minäpä tunnen yhden Peitsan.Kiva nuori kaveri jo nyt.Hällä tosin vähän erikoisempi ruotsalainen sukunimi. Ja Peitsa tosi kiva nimi. Toisesta nimestä en tiijä...
Joku ehdotti sitä xxxpoika (esim. matinpoika). Se vois olla hyvä.
 
anniina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anniina:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Pojallemme tulee etunimeksi Peitsa, mutta ehdotelkaa siihen toista nimeä.

Itsellä mielessä Aleksi, Julius ja Johannes. Keskittekö muita??
järkyttävä nimi peitsa.
en ole kuullutkaan, mutta kamala.
peisa on sukunimi.
että melkein sama nimi tuo peitsa.
huhhuijaa.
en mä vaan kehtais tollaista nimeä laittaa, en osais ees huutaa peitsaa tule syömään...kun tenava kasvaa
Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli. Minusta on melkein hävytöntä sanoa yhdenkään lapsen nimestä, että se on kamala :( [/quote

tuo peitsa todella kamala nimi itse juuri perheenjäsenilleni näytin tätä nimeä olivat että miten joku voi antaa pojalleen tuollaisen nimen.
mutta antakoot.
peitsa-pontus siinä teille nimi
Kiitos ehdotuksesta, ei tulle meille pontusta mutta Peitsa tulee :)
hahhaa lapsiraukka, ristäisissä nauretaan tolle nimelle
 
anniina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tulen sitten kertomaan moniko nauroi :)
tuskinpa kerrot totuuden, olen tasa varma ettei kaikki tule pitämään, että turhaa tollaista väittää.
monet pitävät tavallisista ei erikoisista nimistä.että näin.
ja kun peisa on sukunimi et helppo vääntää vaikka mitä tuosta nimestä.
mutta onnea ristiäisiin kuitenkin

 
Ap
Itse en taas koskaan ole kuullut Peisa sukunimeä, ei todellakaan sekään kovin yleinen. Ja tuskinpa poikani koskaan sukunimeään vaihtaa Ei tule Peitsa Peisaa :)

Mutta kiitos kommenteista!! Ja uskalla kyllä kertoa totuudenkin. Naurakoot kuka nauraa, minun on lapsi ja itse saan nimenkin päättää. Viis muista!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anniina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tulen sitten kertomaan moniko nauroi :)
tuskinpa kerrot totuuden, olen tasa varma ettei kaikki tule pitämään, että turhaa tollaista väittää.
monet pitävät tavallisista ei erikoisista nimistä.että näin.
ja kun peisa on sukunimi et helppo vääntää vaikka mitä tuosta nimestä.
mutta onnea ristiäisiin kuitenkin
peisa????
Nyt puhuttiin nimestä PeiTsa... Lues anniina tarkemmin:)

 
Anniinahan voi toki kertoa omien lastensa nimiä tähän esimerkiksi, niin me muut voidaan kertoa rehelliset mielipiteemme niistä??

Ihme piruilua (No tästähän oli jo täällä puhetta, että on palsta mennyt kummaan suuntaan...). Joku mikä toisen mielestä on hyvä, on toiselle huono. Ja on monta nimeä, joista itse en pidä, mutta ne silti sopivat kantajalleen ihan hyvässä mielessä.

Unohtui vielä: Mukavaa ristiäispäivää ap:lle perheineen :flower:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja anniina:
monet pitävät tavallisista ei erikoisista nimistä.että näin.
Ai no nythän mä hokasin. Eli nimi pitää olla aina sellainen, että varmasti ihan jokainen tykkää. No, sellaisiahan onkin helppo keksiä.

Äh.
Näinpä :)

Ja mun tietty pitää antaa pojalle sellainen nimi et anniinakin on tyytyväinen ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja anniina:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Pojallemme tulee etunimeksi Peitsa, mutta ehdotelkaa siihen toista nimeä.

Itsellä mielessä Aleksi, Julius ja Johannes. Keskittekö muita??
järkyttävä nimi peitsa.
en ole kuullutkaan, mutta kamala.
peisa on sukunimi.
että melkein sama nimi tuo peitsa.
huhhuijaa.
en mä vaan kehtais tollaista nimeä laittaa, en osais ees huutaa peitsaa tule syömään...kun tenava kasvaa
Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli. Minusta on melkein hävytöntä sanoa yhdenkään lapsen nimestä, että se on kamala :( [/quote

tuo peitsa todella kamala nimi itse juuri perheenjäsenilleni näytin tätä nimeä olivat että miten joku voi antaa pojalleen tuollaisen nimen.
mutta antakoot.
peitsa-pontus siinä teille nimi

Mielellämme kuulisimme ne sinun lastesi nimet, jotta saisimme kertoa mitä mieltä me niistä ollaan :D
 
Ruusu
Hieno nimi! Mun mielestäni Peitsa Aleksis sointuisi kauniisti.
Tuo päätös on vaikea. Meidän poikamme sai nimen kaksi viikkoa sitten ja kyllä me jahkasimme sitä nimeä ihan viime tippaan.
Onnea ristiäisiin!
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu:
Hieno nimi! Mun mielestäni Peitsa Aleksis sointuisi kauniisti.
Tuo päätös on vaikea. Meidän poikamme sai nimen kaksi viikkoa sitten ja kyllä me jahkasimme sitä nimeä ihan viime tippaan.
Onnea ristiäisiin!
Tuota Aleksis takin mies jo ehti ehdottaa.

Ristiäiset siis sunnuntaina, vielä ei ole toista nimeä lyöty lukkoon :)
 
Minä äänestän Juhanaa! Yksi mun suosikkinimistäni!

Peitsa on todella hyvä nimi. En keksi siitä kuin yhden väännöksen, meinaan jos sukunimi alkaa ärrällä, niin tulee Ritsa. Peitsa Rissanen -Ritsa Peissanen. Mut ei olis sekään paha. :)
 
kameli peitsaa
Peitsaaminen johtuu siitä että koira suojaa hermojuuriaan liikuttamalla samanpuoleisia etu- ja takaraajojaan yhtäaikaisesti samaan suuntaan, jolloin koira saattaa liikkua hieman vinossa asennossa. Peitsaaminen ei ole koiran luonnollinen tapa liikkua, vaan siihen liittyy aina jonkinlainen ongelmatila, jonka aiheuttaa useimmiten selkärangan liikkumattomuus. Ainoita luontaisesti peitsaavia ovat esimerkiksi kameli, dromedaari ja hyeena.
 

Yhteistyössä