Auttakaa, nimiasiaa!!

  • Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Vanamo
Peitsa - aivan upea nimi!!!!
Olen törmännyt siihen viime aikoina ja miehiä ovat olleet kaikki. Miehekäs, voimaa uhkuva supisuomalainen nimi.
Ei mikään tuikitavallinen, jollaisia pihapiirin lapsille mahtuu sata tusinaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kameli peitsaa:
Peitsaaminen johtuu siitä että koira suojaa hermojuuriaan liikuttamalla samanpuoleisia etu- ja takaraajojaan yhtäaikaisesti samaan suuntaan, jolloin koira saattaa liikkua hieman vinossa asennossa. Peitsaaminen ei ole koiran luonnollinen tapa liikkua, vaan siihen liittyy aina jonkinlainen ongelmatila, jonka aiheuttaa useimmiten selkärangan liikkumattomuus. Ainoita luontaisesti peitsaavia ovat esimerkiksi kameli, dromedaari ja hyeena.
Hevosetkin voi peitsata. ;)

...mutta mun mielestä Peitsa miehenpoika olisi kiva nimi...siis sun miehen nimi mies-sanan paikalle u know. Ja se Peitsa Julius ON kiva.

Oudolta kuulostikorvaan alussa toi Peitsa-nimi, mutta tässä sitä makusteltuani päädyin pitämään nimestä. =)

 
Armiliina
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja kameli peitsaa:
Peitsaaminen johtuu siitä että koira suojaa hermojuuriaan liikuttamalla samanpuoleisia etu- ja takaraajojaan yhtäaikaisesti samaan suuntaan, jolloin koira saattaa liikkua hieman vinossa asennossa. Peitsaaminen ei ole koiran luonnollinen tapa liikkua, vaan siihen liittyy aina jonkinlainen ongelmatila, jonka aiheuttaa useimmiten selkärangan liikkumattomuus. Ainoita luontaisesti peitsaavia ovat esimerkiksi kameli, dromedaari ja hyeena.
Hevosetkin voi peitsata. ;)

...mutta mun mielestä Peitsa miehenpoika olisi kiva nimi...siis sun miehen nimi mies-sanan paikalle u know. Ja se Peitsa Julius ON kiva.

Oudolta kuulostikorvaan alussa toi Peitsa-nimi, mutta tässä sitä makusteltuani päädyin pitämään nimestä. =)
Niinhän n ekaikki hieman erikoisemmat nimet kuulostaa aluksi oudolta, muta niihin kyllä tottuu!!!

Meilläkin esikon nimeä jotkut luulivat aluksi hupijutuksi, mutta nyt kun ovat oppineet lapsen tuntemaan, niin jokaikinen on sanonut, että ei tuolle lapselle mikään muu nimi olisi passannut!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Pojallemme tulee etunimeksi Peitsa, mutta ehdotelkaa siihen toista nimeä.

Itsellä mielessä Aleksi, Julius ja Johannes. Keskittekö muita??
Mä en itse ensin oikein tykännyt tosta nimestä. Nyt makustellut sitä, eikä tosiaan ole yhtään hullumpi nimi. Vaikka et mielipidettä kysykään, mutta kun tuota ketjua lukiessa sen monetkin sanoivat.

Mä ehdottaisin itse Peitsa Johannes tai Peitsa Juhani.

=)
 

Yhteistyössä