Kauanko olleet sairaalassa synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
anne
tiistaina syntyi ja sunnuntaina kotii. piti päästä la mut lääkärillä ei ollut aikaa tehä lopputarkastusta.
kumma juttu miten siellä sairaalassa ehti tulla jo silti ihan törkeä ikävä kotiin!
 
sairaala kammoinen
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Esikoisen kanssa se yö kun neiti syntyi (klo 02.38) ja sitä seuraava yö. Aamulla sitten kotiin.

Toinen neiti syntyi klo 16.13 tiistaina ja keskiviikkona oltiin 14.00 kotiovella jo.
miten te olette päässy niin aikasin kotii?
 
vieras
olen kuullut että kaikkia mahdollisia "ongelmia" ei lapsesta huomata heti vuorokauden tai kahden ikäisenä. esim. jotkin sydänvaivat ovat tällaisia. siksi olen miettinyt miten hurjaa on että joskus päästään kotiin n.24h synnytyksen jälkeen,ns.polikliininen synnytys.
muuten onko se hienoa mitä nopeammin pääsee kotiin vai?
 
The titityy
7-8 päivää olin. Tuli kohtutulehdus ja tulehdusarvot olivat korkealla. 40 asteen kuumeessa hoidin vauvaa ekan kuukauden... En muista siitä ajasta mitään...
Ihme etten pudotellut vauvaa tms. kun olin niin huonona.
 
Esikoisesta lähdettiin kotiin kun vauva oli 4 vrk ikäinen, aiemmin ei päästy vauvan keltaisuuden ja sokeriarvojen takia. Kuopuksen kanssa lähdin kotiin kun hän oli 3 vrk, aiemminkin olisin päässyt mutta yksityishuoneessa oli niin kiva lepäillä :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen kuullut että kaikkia mahdollisia "ongelmia" ei lapsesta huomata heti vuorokauden tai kahden ikäisenä. esim. jotkin sydänvaivat ovat tällaisia. siksi olen miettinyt miten hurjaa on että joskus päästään kotiin n.24h synnytyksen jälkeen,ns.polikliininen synnytys.
muuten onko se hienoa mitä nopeammin pääsee kotiin vai?
Me oltaisiin saatettu päästä seuraavana päivänä ja sittenolisi ollut 2vkon ikäisenä lääkärintarkastus vauvalla sairaalassa.Ja sairaalassa on paikka 4 päivää syntymästä jos sinne täytyy palata.

 
sairaala kammoinen
" miten te olette päässy niin aikasin kotii?
Taitaa tuolla kättärillä olla usein ruuhkaa :whistle:

Ite oon ollu molempien synnytysten jälkeen suht hyvässä kunnossa, ja tytöt olleet normaalin kokoisia, pirteitä ja hyvinvoivia.

Tokan jälkeen ehto oli (kun lähin alle 2vrk), että neuvolaan pitää mennä viikon sisään tai jos ei saa aikaa sinne niin sitten käydä näyttämässä synnärillä vauvaa, että paino on varmasti lähtenyt nousuun.

Tokan kanssa kätilö vähän ihmetteli, että miksi haluan kotiin. Muttei voinu kieltääkään kun lääkäri sanoi, että voin mennä.
Tosiasiallinen syy, (jonka sanoin kätilöllekin) oli että mua ei väsyttänyt yhtään ja oli vaan pirun tylsää kun ei saatu perhehuonettakaan, eikä ollut huonekaveria.
 
vieras
Mä synnytin la aamulla, ja maanantai aamuna lähdin kotiin. Sairaala ahdisti, ja kotona oli paljon helpompaa, kun ei tarvinnu stressata että esim. yöllä vauva pitää saada hiljaiseksi äkkiä, kun muut heräili ja huokaili..Mun huoneessa oli meitä äitejä yhteensä 5..
 

Yhteistyössä