Hakutulokset

1. T

3kk vauvan rytmi?

Hei Meillä vajaa 4kk poika ja rytmi menee toistaiseksi näin: Nukahtaa illalla n. klo 21-22 omaan pinnasänkyyn joka on ihan meidän sängyssä kiinni. Tätä ennen imetän meidän sängyssä niin että poika rauhoittuu ja nostan sitten omaan sänkyyn nukahtamaan. Yöllä heräillään 2-3 kertaa...
  2. T

Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

Lapset ovat näissäkin asioissa ykslöitä. Toiset kypsyvät nopeammin kuin toiset. Kyllä minäkin jätän 4kk pojan nukkumaan ja isoveljen (5v) vahtimaan kun vien pyykit pyykkitupaan. Hyvin pärjäävät.
  3. T

Kauan mennyt synnytyksestä toipuminen ennenkuin pystyit istumaan?

Ekassa meni pari viikkoo, tokassa istuin heti synnytyssalissa
  4. T

Tokan lapsen synnytyksen kesto

Eka 7,5h Toka 2,5h
  5. T

En todellakaan aio ikinä imettää ja menettää vartaloani!

Ainoa konsti selvitä raskaudesta ja imetyksestä ilman raskausarpia, riipputissejä ym on tehdä ne lapset nuorena! Saa sitä ihmetellä rupsahtanutta kroppaa jos tekee lapset 30-40 vuotiaana
  6. T

8kk vauvalle kevytmaitoa vai

Itse annoin aikoinaan esikoiselle piimää 10kk iästä alkaen koska se parempaa noin pienelle kuin maito. Sitä piimäähän saa myös päiväkodissa jos vie lapsen hoitoon alle vuoden ikäisenä. Näin meille ainakin suositeltiin neuvolassa.
  7. T

lapsen asperger ja työkkärin päätös

Hei Pojallani epäillään aspergeria mutta iän vuoksi (vasta 4v) ei ole tehty diagnoosia. Aloitamme kuitenkin toimintaterapian pojan kuntouttamiseksi, jotta hän pärjäisi paremmin koulumaailmassa sitten parin vuoden kuluttua. Oletko koittanut hakea apua poikasi sairauteen? Käsittääkseni...
  8. T

Vaatevärjäyksen asiantuntijoita paikalla??

Lopputuloksen värisävy saattaa olla hieman eri kuin väripaketin kyljessä. Itse olen värjäillyt lähinnä haalistuneita vaatteita alkuperäistä vastaavilla väreillä. Kannattaa myös huomioida että keinokuituihin ei väri tartu niin helposti kuin luonnonkuituihin
  9. T

Millä raskausviikolla/päivällä synnytit?

1. syntyi rv 41+6 (käynnistys olisi ollut seuraavana päivänä), synnytys käynnistyi supistuksilla ja kesto 7,5h 2. Nyt menossa rv 35+1 ja jännityksellä odotellaan kuinka kauan tämä viihtyy masussa :)
  10. T

G:Kipulääkkeillä vai ilman?

Mulla ensimmäinen synnytys kesti 7,5h ja vasta loppuvaiheessa laitettiin kohdunkaulan puudutus. Mulla ainakin puudutus hidasti synnytyksen etenemistä, ja ponnistusvaiheessa oli hankala ajoittaa ponnistukset oikein kun en tuntenut supistusten tuloa. Kivut kylläkin loppuivat kuin seinään. Nyt...
  11. T

Milloin potalle?

Meillä Poika aloitti pottailun heti kun oppi istumaan eli puolen vuoden jäleen. Tossa 1v2kk iässä oltiin hetken jo päiväkuivia ja päivisin ilman vaippaa mutta nyt kävelemmään opittua pottailut on jääny kokonaan :'( Ei vaan malta istuu potalla vaan nousee heti pois. Kuitenkin tiedostaa hädän...
  12. T

Miten pian vauvan syntymän jälkeen olet lähtenyt itse viihteelle?

Sama juttu! Mulla oli synttärit 2vkoa synnytyksestä ja kävästiin mieheni kans yhdellä. Ja vaikee oli rentoutua. Mutta onneksi anoppi hoiti homman hyvin =)
  13. T

Itse syöminen

Ihan mielenkiinnosta kyselen miten muilla syödään itte? meillä 1v4kk poika syö kyllä haarukalla kun vähän avustaa mutta lusikalla syöminen on vähän vaikeempaa :/ Nokkamukista juominen sujuu jo ihan itse =)
  14. T

Missä iässä teillä jäi toisen päiväunet pois?

Vuoden iässä kun poika meni päiväkotiin niin rytmi muuttui kerta heitolla ja toiset päikyt jäi pois.
  15. T

G:Minkä ikäisenä lapsenne oppi

13-14kk otti ensi askeleet
  16. T

Mitä kaikkia kantoreppuja löytyy?

Olisko ollu Babybjörn? Meillä on sellanen
  17. T

Vauvasi lempinimiG?

Pomppis =)
  18. T

1v3kk Mitä tavallisen rasvattoman maidon tilalle?

Lisäisin vielä että siskoni pojat sairastu laktoosi-intoleranssiin jo vuoden iässä heti kun annettiin tavall. maitoa eli kyllä se voi ihan pienillekin tulla.
  19. T

1v3kk Mitä tavallisen rasvattoman maidon tilalle?

Hei Kuulostaa ihan laktoosi-intoleranssilta, itsellänikin on. Kokeilkaa piimää. Monet kestää sitä. Meillä poika juo piimän lisäksi laktoositonta, rasvatonta maitojuomaa kun itsekín juon sitä enkä viitsi ostaa useampia purkkeja. Hyvin tuntuu maistuvan. =)
  20. T

Mitä jugurttia/viiliä?

Aluksi meillä syötiin valion vähäsokerista (-30%) jugurttia mutta nyt syö sen lisäksi viiliä pakastemarjojen kera. Maustamaton jugurtti ei uppoa. Teen myös itse marjarahkaa. Poika on nyt 13kk.

Yhteistyössä