Itse syöminen

Ihan mielenkiinnosta kyselen miten muilla syödään itte?

meillä 1v4kk poika syö kyllä haarukalla kun vähän avustaa mutta lusikalla syöminen on vähän vaikeempaa :/ Nokkamukista juominen sujuu jo ihan itse =)
 
1v5kk ja lusikalla hedelmäsosetta suuhun aika näppärästi, haarukkaa ei olla kokeiltu.
Pääruoan yleensä taputtelee vain pöytään.
Yhdessä vaiheessa oli itsenäisesti syöminen aivan seis kun heitti kokoajan lusikan vain lattialle.
Antaa vielä hyvin syöttää "minä itse"-vaihetta ei ole vielä tullut.

 
Meillä itse syöminen alkoi 1v2kk ja sen jälkeen on aina syöty itse. Viikkoa aikaisemmin ei onnistunut yhtään ja ruualla sotkettiin vain pöytää. Ensin lusikalla ja viimeistään 1v6kk haarukalla. Muki taisi tulla tavaksi 1v4kk, sitä ennen ihan vähän harjoiteltiin. Nokkamuki on meillä ollut vanha juttu, koska tuttipullo ei kelvannut koskaan.

Lähempänä 2 vuoden ikää alkoi syöminen olla siistiä. Toki vieläkin tarvitaan lappua ja sotkua syntyy aina välillä.
 
Meillä tyttö syötettiin 1v5kk ikää asti. Ei halaunnut itse pitää lusikkaa kädessä. Sitten vain eräänä päivänä otti lusikan ja alkoi syödä itse. Sen jälkeen ei ole tykännyt ,että autetaan. Haarukkaa ei ole edes kokeiltu. Nokkamuki ollut jo 6 kk iästä käytössä ja on edelleen. Osaa kyllä lasista ,mutta tuppaa menemään sotkimiseksi ,niin nokkis pääosin käytössä. Nyt siis 1v8kk.
 
vähän ennen 1-vuotissynttäreitä innostui harjottelemaan ja 1v 2kk jälkeen ei enää antanut syöttää.. sitä en muista koska haarukka tuli kuvioihin.. :whistle: tavallisesta mukista alko juomaan kanssa tossa 1v 2kk aikaan..
 
Meillä 1v6kk ja nyt syö tosi hienosti itse sekä haarukalla, että lusikalla. Vielä reilu kuukausi sitten ajattelin, että tuleekohan tuosta touhusta koskaan mitään. :D
Tavallisesta kupista on juonut jo reilut pari kuukautta.
 
Meillä tyttö nyt 1v5kk ja syö jo tosi hienosti itse. Lusikkaa käyttää, haarukkaa en ole vielä antanut. Reilun vuoden iästä on halunnut syödä itse ja enää ei parane auttaa ollenkaan tai saa hirveät raivarit.. ;) Nokkamukista on juonut itse jo tosi pitkään, tavallisestakin mukista osaa kyllä juoda, mutta aika märkää touhua se on vielä..
 
Itse syödään lusikalla. Oppi syömään itse n. 1,6v. Meillä ei ole ollut nokkamuki
juuri käytössä. Joko tavallinen lasi tai muovimuki. Juo siitä hienosti. Kun on juonut antaa
mukin pois ja pyytää taas kun haluaa juoda.
Tavallisesta mukista juotu jo alle 1 v vanhana.
 
Meillä alettiin syödä vuoden vanhana lusikalla. Nyt on ikä 1,6v ja syö kaiken itse. Auttaa ei saa yhtään! Syö sekä lusikalla että haarukalla. Ja lasista juo. Haluaa itse ottaa vedet hanasta ja maidot kaataa...Omatoiminen tapaus todella. Sisaruksensa oli pitkälti palveltava ainakin 2vuoteen saakka.
 

Yhteistyössä