Hakutulokset

  1. P

    reuma tai imusolmukesyöpäepäily

    Reumaepäilyssä otetaan verinäytteet joista etsitään reumatekijää (sitä ei tosin kaikilla ole vaikka reuma olisikin) ja tietty muut perusverikokeet (PVK). Senkka ja CRP ovat tärkeitä. Jos nivelissä on turvotusta, voidaan ottaa punktoimalla nivelnesteestä näyte ja tutkia mitä siitää löytyy...
  2. P

    Fibromyalgikkoja?

    Meille koulutuksessa on kerrottu seuraavaa: Fibromyalgia kuuluu näihin mystisiin sairauksiin, joihin ei varsinaista lääkitystä ole. On epämääräisiä kipuja joihin ei voida vaikuttaa kuin kipulääkkein ja lihaksia rentouttavin lääkkein, mutta siksi käytetään usein hoitona masennuslääkkeitä...
  3. P

    ** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 1) **

    Meillä vanhin lapsi on Down-poika ja voin sanoa, että ihanaa että hänet on meille Luoja suonut!!!! :) Hän on elämämme ilo ja aurinko, hän saa huonotkin päivät näyttämään hyviltä! :) Hän on iloinen ja reipas nuori mies (17-v.) ja käy koulua ammattiopintoja varten tällä hetkellä. Kotona hän...
  4. P

    Downin syndrooman riskiluku

    Itselläni vanhin lapseni on Down-poika, aivan ihana sellainen!!!! =) Hän syntyi v.-90 ja silloin seerumin seuloissa riskiluku oli 1:10 000 ! Eli ei niihin ole luottamista. Mutta onko sillä väliäkään lopulta, itse olen pojastani hyvin onnellinen, niin myös mieheni! ;) Soitin muuten...
  5. P

    Jokohan tärppäsi?

    Söin Terolut ja Clomifen-kuurit vuotohäiriöön ja nyt ei vuotoa ole ilmaantunut! :whistle: Alavatsaa painaa hirveästi, pissattaa, vatsa on turvoksissa, nälättää, janottaa, tosin ei kauheasti maistu syöminen. Vauvakuume on ollut n. vuoden verran ilmassa meillä molemmilla ja nyt toivotaan...
  6. P

    Olenkohan raskaana?

    Söin vuotohäiriöön Terolut ja Clomifen kuurin. Nyt vuoto kolme päivää myöhässä ja alavatsaa painaa, pissattaa ja vatsa on turvoksissa. :whistle: Yleensä vuoto tulee heti kun Terolut kuuri loppuu, nyt ei tietoakaan vuodosta. Alavatsa oli viikon kipeä ja luulinkin jo vuodon alkavan, mutta...
  7. P

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Meillä jo ennestään lapsia kuusi ja nyt söin vuotohäiriöön Teroluteja ja Clomeja yhden kierron. Nytpä ei vuoto alkanutkaan niin kuin yleensä Terojen syömisen aikana. Nyt kolme päivää vuoto myöhässä ja alavatsassa painaa ihan hirveästi. En tee vielä testiä, on liian aikaista vielä. Pissattaa...
  8. P

    suurperheitä?

    Meillä lapsia kuusi ja taas on vauvakuume =) ! Jos Luoja suo niin saa tulla ja otetaan vastaan sellaisena kuin tulee, näin olemme asian ajatelleet! ILOA JA ONNEA KAIKKIIN PERHEISIIN! :hug:
  9. P

    Onko muita kaksosten odottajia?

    Itselläni oli kaksosraskaus v.-97, joista toinen menehtyi alkuraskauden aikana. :'( Toinen jatkoi kasvuaan hienosti ja syntyi päivälleen laskettuna aikana. Painoa oli 4610g, mutta sai hermopunoshalvauksen vas.käteen, joka onneksi muutamassa viikossa parani. Edelleen poika haaveilee ja puhuu...
  10. P

    Kurkunpäätulehdus

    Meidän perheen pojilla tuota laryngiittia ollut nuorempana usein, mutta kun lapsi tulee kouluikään, pitäisi oireet helpottua. Meillä ainakin 7-vuotiaaksi tultuaan ovat tuleet hyvin lievinä ja nyt niitä ei ole enää lainkaan, nuorin pojista nyt 9-v. Meillä auttoi yleensä sairaalassa...
  11. P

    Propral

    Propral alentaa sydämen sykettä ja laskee verenpainetta ja pitää tärinät poissa, eli vaikka jännitätkin, fyysisiä oireita ei pitäisi tulla, ainakaan voimakkaana.
  12. P

    kihomadoista vielä

    Ei vaikuta niin nopeasti, vasta kun kaikki elävät ovat kuolleet. Muistahan uusia hoito 1-2:n viikon kuluttua, sillä toukat alkavat muuten liikuskella ja rumba alkaa alusta. Ja tarkkaakin tarkempi hygienia on muistettava! Vielä viikonkin kuluttua voi oireita olla, kihomadot ovat melko sitkeitä...
  13. P

    lääkäri määräsi kortisonia,voiko...

    Kortisonia ei kannata aloittaa ennen sitä röntgeniä, saattaa vaikuttaa tuloksen luotettavuuteen. Vasta kun tutkimukset on tehty, aloita sen jälkeen.
  14. P

    allerginen reaktio -kesto?

    Nestemäistä antihistamiinia pitäisi antaa 5-7 vrk ajan allergisen reaktion jälkeen vielä, että oireet poistuvat. On mahdollista että reagoi nyt helpommin kaikkeen kun voimakas allergiareaktio tullut, kannattaa olla tarkkana mitä syöttää. Jollei teillä ole antihistamiinia annettu kotiin, käykä...
  15. P

    muita absolutistiseja??

    Mekään emme käytä alkoholia lainkaan, kumpikaan meistä! :) Lapsillakin on elämä tasapainoista, eikä tarvitse mitään pelätä! Olemme olleet täysin raittiita jo 12 vuotta ja kyllä kannattaa, ei huonoa oloa, hyvä positiivinen ilmapiiri, eikä tuskaista oloa eikä huonoa omaatuntoa ja muutenkin kaikki...
  16. P

    Verenpaineesta..

    Mulla oli loppuraskaudesta paineet koholla 150/95 ja laittoivat neuvolasta heti sairaalaan ja kun pääsin sinne, totesivat että täällähän on synnytys käynnissä, kohdunsuu oli 4 cm auki. Olin ihan äimän käkenä, mutta käväisin vaan äkkiä kotona, olin sairaalassa takaisin klo 18 ja klo 21.04 syntyi...
  17. P

    verta yhdynnästä

    Polyypit kehittyvät syöväksi jollei niitä poisteta. Myös kondylooma limakalvolla aiheuttaa vuotoa kun joutuu hankaukseen yhdynnässä tai kuivuus, limakalvo voi hankautua hieman rikki. Käy gynekologilla, eiköhän se selviä. Endometrioosikin aiheuttaa usein kipuja yhdynnässä. Lähdepä selvittämään...
  18. P

    Patti kaulassa...

    Onko sulla muita oireita kuin se patti ja missä kohtaa patti on? Voisin valaista enemmän jos vastailet näihin, tietenkään varmuutta mihinkään ei saa ennen kuin tutkimustulokset valmistuvat, en ole kuitenkaan lääkäri. Oletko huomannut muualla kehossasi vastaavia pahkuroita? Tietenkin kyseessä voi...
  19. P

    Hei vaan kaikille!

    MOIKKA! Itse olen 35-v. kotiäitinä tällä hetkellä, opinnoista ja uudesta vauvastakin haaveilen. Meillä lapsia kuusi, Down-poika 16, poika 14, tyttö 13, poika 9, tyttö 4 ja tyttö kohta 3. Ja hevosia/poneja ja kaks koiraakin löytyy. Asumme Kanta-Hämeessä. Mies käy töissä ja opiskeleekin vielä...
  20. P

    palleatyrä

    Kyllä lääkityksellä on pärjännyt, tietenkin painetta voi lisätä ylävatsalla/rintakehällä, mutta sen kanssa selviää vaikka inhottavaa onkin. Pyydä ihmeessä lääkitys ajoissa! Itselläni ainakaan ponnistus ei tuottanut ihmeempiä ongelmia. Ja olen jo synnyttänyt kuusi kertaa, eli rauhallisesti vaan...

Yhteistyössä