allerginen reaktio -kesto?

Hei vaan, kyselisin miten kauan voi koiran aiheuttama allerginen ihottuma kestää altistumisen jälkeen? Meillä lapsi 5kk sai viikonloppuna pahan ihottuman tuttavan koirasta, myös silmät turposivat umpeen. Saimme antihistamiinia pienen annoksen, mutta naama edelleen ihottumalla ja välillä silmä turpoaa. Vauva on maitoallerginen ja pysynyt syömään päärynää ja kukkakaalia, sekä riisihiutalepuuroa oireitta, mutta nyt tuntuu, että niistäkin lehahtelee..liekö nyt kroppa herkemmässä tilassa koirareaktion vuoksi. Onko muilla kokemusta?

Nestemäistä antihistamiinia pitäisi antaa 5-7 vrk ajan allergisen reaktion jälkeen vielä, että oireet poistuvat.
On mahdollista että reagoi nyt helpommin kaikkeen kun voimakas allergiareaktio tullut, kannattaa olla tarkkana mitä syöttää.
Jollei teillä ole antihistamiinia annettu kotiin, käykä ihmeessä lääkäriltä resepti pyytämässä että olo helpottuu!
Omaa lastamme hoidettiin näin saman ikäisenä ja kyllä helpottaa kun lääkityksen saa. Hänkin sai voimakkaan reaktion ja turposi päästä varpaisiin, korvia myöten. Hänelle annettiin myös pistoksena kortisoni kun itse pyysin, olen sairaanhoitoalalla ja tiesin mitä pitää antaa.
TK:ssa niin typerä lääkäri ettei tajunnut ennen kuin itse pyysin.

Yhteistyössä