Patti kaulassa...

  • Viestiketjun aloittaja Suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti
Suru puserossa
Löysin eilen pienen pahkuran kaulastani. Noin etusormen pän kokoisen. Soitin heti työterveyslääkärille ajan ja pääsinkin tänä aamuna käymään lääkärillä. Lääkäri ei osannut sanoa, mikä kaulassa voisi olla, mutta lähetti minut oitis verikokeisiin. Tuloksia nyt pitää odotella viikonlopun yli. Ja lomakin alkoi, mutta ei oikein osaa nauttia...Järki sanoo, ettei se ole vakavaa, mutta tunteet ottaa välillä vallan ja pelko iskee...Miten pienet poikani pärjää, jos äidin pitää lähteä?
 
Äläpä nyt maalaile ennen tuloksia. Syitä on monia ja täytyy muistaa, että pahimmassakin tapauksessa hoidot ovat kehittyneitä. Tiedän kyllä miltä tuntuu, sillä itselläkin on kaikenlaista lääkärivaivaa.
 
Mira-76
...olen itse aivan samanlainen...ajattelen heti aina pahinta. Yritä tehdä jotain sellaista jolla saisit ajatukset toisaalle. Lähde vaikka ulos lenkille. Ulkoilma on ollut mulla aika usein helpotuksen tuoja...

Kyllä kaikki järjestyy!
 
toinen patti
Hei! Tuskinpa on mitään syytä huoleen. Noita pahkuroita tulee ja menee. Etenkin yksittäinen pahkura voi johtua useastakin syystä. Itsellänikin oli - ja on edelleen - kummallakin puolella kaulalla epäsymmetriset pienet pahkurat. Kun olivat olleet vuoden, ultrattiin kaula ja vaikuttivat ihan hyvälaatuisilta. Ja mitä labroihin tulee, niin ne varmasti määrättiin ihan tulehdusten poissulkemiseksi.

Mitä enemmän pattia painelee ja pyörittelee sitä helpommin se myös kasvaa. Reaktiiviset eli esim. tulehduksen aiheuttamat patit katoavat yleensä muutamassa viikossa. Itselläni lääkäri epäili pattien eli imusolmukkeiden jotenkin arpeutuneen,koska eivät ole kadonneet.
Eli yritä antaa pahkuran olla rauhassa ja muistaa se, että todenäköisesti kyse ei ole mistään vakavasta =)
 
Onko sulla muita oireita kuin se patti ja missä kohtaa patti on?
Voisin valaista enemmän jos vastailet näihin, tietenkään varmuutta mihinkään ei saa ennen kuin tutkimustulokset valmistuvat, en ole kuitenkaan lääkäri. Oletko huomannut muualla kehossasi vastaavia pahkuroita?
Tietenkin kyseessä voi olla joku tulehduksen aiheuttama suurentunut imusolmuke, sillä vakavampiin sairauksiin liittyy yleensä muitakin oireita.

KOETA JAKSAA!!!!
 

Yhteistyössä