Hakutulokset

  1. L

    puklujen ennakointi.. tai sitten ei

    Pystyttekö ennakoimaan vauvan pukluja? Minä en ole tullut tähän kovin hyväksi 3kk:ssa, vaan edelleen päivittäin vaihdellaan vauvan vaatteita..
  2. L

    Yli 35v. ensimmäisen lapsen äidit

    Olisikohan tänne pinoon muita juuri äidiksi ensimmäistä kertaa tulleita yli 35v. äitejä? Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Arki on samanlaista toki kuin nuoremmillakin äideillä, mutta huomaan silti usein erilaissa keskusteluryhmissä etsiväni olisiko...
  3. L

    omia sanoituksia ja tunnelmia

    Kuuntelin tänään Juicea ja alkoi soida vähän oman sanoitukset päässä:) Jos joku keksii tähän toisen säkeistön tai tekee omat sanat johonkin toiseen biisiin, niin lähetä vain tänne perään. "Silmissäni nyytti-haave herää uudelleen Luge-mössökö tässä vihloo rintaa Kaikki keinot kohta kai jo...
  4. L

    Juno-elokuva adoptiosta ja lapsettomuudesta (ainakin sivujuonteena)

    Kävin tänään katsomassa elokuvan Juno, joka on ollut oscar-ehdokkaana. Leffa oli kauniisti kerrottu ja siitä jäi hyvä mieli, suosittelen! Leffan päähenkilönä on 16v. tyttö tulee raskaaksi ja päättää antaa lapsen adoptoitavaksi. Leffassa kuvataan raskauden kulkua ja adoptiovanhempien elämän...
  5. L

    Kela-korvaus kolmen ivf:n jälkeen

    Olemme kolmannessa ivf:ssä julkisella ja ilmeisestikin tämän jälkeen joudumme siirtymään yksityiselle, jos tästä ei tule vauvaa. Olen jostain lukenut, että Kela-korvauksen saisi yksityisen taksoihin vain kolmen hoidon ajalle. Mietinkin, että onko niin, että koko lasku tulisi maksettavaksi eikä...
  6. L

    ivf-hoidot ja kamomillatee

    Ivf-hoito on juuri aloitettu ja sumuttelen Synarelaa. Mietinkin nyt, että voikohan kamomilla-yrttiteetä juoda hoitojen aikana? Suhtaudun aika varauksellisesti kaikkiin yrtteihin ja varsinkin sekoituksiin, joiden vaikutuksista ei ole titetoa mutta ehkä kamomillalla ei olisi mitään haitallisia...
  7. L

    Puregonin riittävyys

    Vähän aikaa sitten herätin keskustelua Synarelasta ja nyt olisi vielä kysymystä Puregonista. Olisi mukava kuulla oletteko pistäneet Puregonia juuri sen määrän, mitä putkilossa lukee vai niin kauan kuin ainetta tulee. Olin piikitysopetuksessa pari viikkoa sitten ja hoitaja kertoi, että 900iu:n...
  8. L

    Puregon ja tiputteluvuoto

    Olen ivf-hoidossa ja pistelen Puregonia 9. päivää. Eilen alkoi tuhruvuoto. Mietin, että onkohan tämä normaalia Puregonin kanssa vai jotain muuta. Minulla on endometrioosi, joten kystat voivat tietysti vuotaa milloin sattuu Puregonista riippumatta. Onkohan kellään kokemusta moisesta?
  9. L

    Synarelan riittävyys

    Sumuttelen Synarelaa kolmatta viikkoa. Lääkäri kertoi ivf:n aloituskäynnillä, että pullossa on n. 90 suihkausta eli se riittää koko ivf:n ajalle. Synarelan ohjeissa sanotaan, että siinä olisi 60 suihkausta. Ajattelin, että sumuttelen tuolla yhdellä ja samalla pullolla koko hoidon ajan, mutta nyt...
  10. L

    kierron kartoitus ja fsh

    Muistaisikohan kukaan, minä kierron päivänä otetaan fsh-labrakoe? Olen jo yhden ivf:n käynyt läpi, mutta silloin endon takia täytyi kiireellä aloittaa jarrut eikä kierron kartoitusta ehditty tehdä. Nyt lääkäri oli sitä mieltä, että ennen seuraavaa ivf:ää kannattaa fsh-arvo olla tiedossa. Lääkäri...
  11. L

    perustutkimuksia

    Olen lueskellut Fertinovasta tilaamaani esitettä hoidoista. Esitteessä todetaan, että perustutkimuksiin kuuluvat myös kohdunkaulan tutkiminen visuaalisesti tähystämällä (spekulatutkimus) sekä kohtuontelon limakalvon tutkiminen ultraäänitutkimuksella, tähystyksellä eli hysteroskopialla tai...

Yhteistyössä