ivf-hoidot ja kamomillatee

Ivf-hoito on juuri aloitettu ja sumuttelen Synarelaa. Mietinkin nyt, että voikohan kamomilla-yrttiteetä juoda hoitojen aikana? Suhtaudun aika varauksellisesti kaikkiin yrtteihin ja varsinkin sekoituksiin, joiden vaikutuksista ei ole titetoa mutta ehkä kamomillalla ei olisi mitään haitallisia vaikutuksia.
 
Olen kuvitellut, että kamomilla olisi turvallisin kaikista yrteistä. Hmm, löysin kuitenkin tällaisen artikkelin.

"Kamomilla vaikuttaa kuukautiskiertoon ja stimuloi kohtua, joten suurimittaista käyttöä ei suositella raskauden ja imetyksen aikana."

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0802/4.htm
 
Jossain taas suositeltiin kamomillateetä pahoinvointia ja vatsaa rauhoittamaan. Koko alkuraskauden join kupin aamuin pahoinvointia rauhoittamaan ja illalla toisen yöunta antamaan. Hyvin meni. Ilmeisesti tuo mun käyttö ei ollut liian suurta.

Nyt voin taas juoda aamuisin minikupin kahvia ja toisen tummaa kaakaota. Pitävät vatsan toiminnan parempana.

lutuliini ja göö 20+6
 
Hei, kamomillateetä käytetään usein ripulia hoitamaan. Minulla oli IVF:n pistoshoidon aikaan turvotusta ja maha toimi huonosti, siksikään en kamomillaateetä käyttänyt. Monilla ihmisillä se hidastaa suolen toimintaa.
 

Yhteistyössä