Kela-korvaus kolmen ivf:n jälkeen

Olemme kolmannessa ivf:ssä julkisella ja ilmeisestikin tämän jälkeen joudumme siirtymään yksityiselle, jos tästä ei tule vauvaa. Olen jostain lukenut, että Kela-korvauksen saisi yksityisen taksoihin vain kolmen hoidon ajalle. Mietinkin, että onko niin, että koko lasku tulisi maksettavaksi eikä vain omavastuu, jos jatkamme hoitoja yksityisellä? Olisikohan kellään tietoa miten tämän asian kanssa on? Olen ymmärtänyt, että ainakin lääkkeisiin saa Kela-korvauksen hoidon lukumäärästä riippumatta, kun on alle 40-vuotias.
 
Nosto :wave:
Meillä on sama tilanne ensi kuussa pitäisi alkaa kolmas ja viimeinen IVF julkisella ja jos tämä tärppää ja pakkaseen ei mitään saada niin sitten se olis yksityinen mihin pitäisi siirtyä joten kovasti kiinnostaa minuakin tämä asia. En meinaan tiennyt että voisi olla mahdollista että 3 IVF:n jälkeen ei tulisi enää KELA korvausta...

 
En ole kuullut että yksityisellä olisi mitään rajaa kelan korvauksissa.
Ainakin itse olemme jo 4:ssä hoidossa eikä mitään rajoitusta ole.
Yli 40v. joutuu tosin hakemaan itse korvauksen kelasta, ei suoraveloituksena.
 
IVF julkisella maksaa siis vain ne poliklinikka maksut mitkä on 22e/kerta riippuen sitten tietenkin kuinka usein joudut lääkärissä käymään,mulla käynnit on olleet n.5 kertaa/IVF ellen nyt ihan väärin laske.Ja tietenkin lääkkeet jotka on saman hintaiset olet sitten yksityisellä tai julkisella....eli n.600-1000e.
 

Yhteistyössä