Hakutulokset

  1. Bluebelle

    Käynnistetty synnytys kokemuksia?

    Minulla on molemmat lapset syntyneet käynnistyksellä, ensimmäisestä meni lapsivedet, mutta synnytys ei edistynyt, joten ensin kokeiltiin ballonkia ja lopulta lääkkeillä käynnistettiin. Synnytys oli aika pitkä ja rajut supistukset tuli vähän yllätyksenä, otin epiduraalin ja eppari tehtiin. Ei...
  2. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Olipa kiva lukea muiden kuulumisia, laitanpa vielä omat tälleen myöhään kun tyttö on jo 2 kk. Meillä yöunille meno ja nukkuminen on mennyt tosi helposti koko ajan, vauva nukahtaa syliin 21-22 aikoihin ja nukkuu yleensä siitä 3-5 h. Syöttöjä tulee yöllä 1-3 ja heröillään 6-7 aikaan. Nukutaan...
  3. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @KirJoh89 harmi tosiaan, että synnytys kesti noin pitkään, varmasti oli kova suoritus. Mukava kuulla, että vauvan kanssa on mennyt hyvin 🌸
  4. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Tsemppiä, @Matkallamamaksi ! Onneksi viikot ovat kuitenkin noinkin hyvät. Meille syntyi pari päivää sitten viikoilla 36+1 ihana tyttö. Pientä tukea on tarvinnut alkuun, mutta nyt kaikki on molemmilla hyvin. Toinen käynnistetty synnytys oli myös onnekseni korjaava kokemus ja synnytys...
  5. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @Pampula3 mä tilasin repun sijaan sellaisen kantoliinapaidan Najell wrap. Ajattelin, että se olisi mahdollisimman yksinkertainen pukea nopeasti kotona ja ulkona, kun pitää saada käsiä vapaaksi. En kyllä osaa sanoa, että onko se hyvä vai huono hankinta. Tulan free to growta katsoin kyllä kanssa...
  6. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    On muuten jännä, miten tässä loppusuoralla päivät eroaa niin paljon toisistaan. Välillä tuntuu, että olen tosi energinen ja jaksan kävellä ja puuhata vaikka miten, sitten välillä taas ihan kuolemanväsynyt ja vauva painaa ikävästi joka paikkaan. 😅 Tällä viikolla katsotaan taas tilannetta...
  7. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @KK86 jännittäminen on ihan luonnollista tässä vaiheessa raskautta, varsinkin, jos kyseessä on ensimmäinen lapsi :) Mua ei sillä tavalla jännitä, suhtaudun synnytykseen positiivisen odottavasti (kaikesta huolimatta). Olen valmistautunut synnytykseen tällä kierroksella kuuntelemalla ja...
  8. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Tänne ainakin kuuluu ihan hyvää, virallinen äitiysloma alkaa tämän viikon lopulla, mutta nyt olen jo saikulla. Vähän pitää toppuutella omaa siivous- ja kodinlaittointoa, että tulisi vähän myös levättyä ennen pienen saapumista. Meillä tosiaan vauva saapuu näillä näkymin seuraavan 4:n viikon...
  9. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Meillä edellinen kontrolliultra äitipolilla oli 33+0 ja nyt näyttää kovasti siltä, että meidän kesäkuisesta tulee toukokuinen. Vauva oli isokokoinen viikkoihin nähden ja seuraavassa ultrassa parin viikon kuluttua sitten aletaan miettiä tarkempia tutkimuksia (lapsivesipunktio) ja oletettavasti...
  10. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Joku aika sitten oli HUS naistenklinikan Instagram-tilillä, että osastolla saa vierailla puoliso 1 h/päivä ja sisarukset ei ollenkaan. Perhehuoneet on lähtökohtaisesti ensisynnyttäjälle. Todella toivon, että meille tulee mahdollisimman lyhyt osastojakso, vähän stressaan jo nyt eroa esikoisesta...
  11. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Itse pakkaan kassiin just suihkushampoot ja saippuat, laturin, parit sukat ja villasukat ja sitten jotain evästä. Siellä sairaalassa ajattelin hengata sairaalan kaavuissa ja vauva nyt ei mitään vaatteita siellä tarvitse. Kotiutumisvaatteet toki otan. Joku jossain suositteli jotain...
  12. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @Matkallamamaksi toivottavasti saat hyviä ultrakuulumisia ja pienellä kaikki kunnossa ❤ @Charrypie - 86 huh, toivotaan, että lepo auttaa ja pääsette mahdollisimman hyville viikoille! Onneksi viikot on jo nyt noin pitkällä, että ihan ei tarvitse sydän kurkussa olla. Kaikki menee varmasti hyvin❤
  13. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia :) onpa jännää miettiä, että kuka täältä pääsee ekana synnärille asti! Meillä taitaa vauva syntyä juuri touko-kesäkuun vaihteen tietämillä, kun tiedossa on, että raskaus käynnistetään ennen viikkoa 39. Esikoinen tuli kyllä reilusti etuajassa, että lähinnä nyt...
  14. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Täällä käyty ekassa kokoultrassa viikoilla 28+1 ja onneksi kaikki pienellä hyvin :) pientä tyttöä edelleen odotellaan ja vauva kasvaa keskikäyrällä. Pääsin vähän kurkkaamaan pienen kasvojakin, mutta valitettavasti hän oli kasvot kohdun seinää vasten, niin kovin hyvää näkymää ei saanut. Vauva...
  15. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Me taas ei oteta vakuutusta! Ekan lapsen kanssa oli ja sillä kuitattiin hyvin kustannuksia, kun synnytyksen jälkeen jouduttiin olemaan vielä viikko osastolla. Sen jälkeen lapsi oli vaan niin terve, että jäätiin kyllä miinukselle vakuutuksen hinnasta, kun ei juuri tarvetta lääkärille sitten...
  16. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Tänään hain äitiyspakkauksen ja jopas vain tuo uusi pakkaus onkin ihana! Ei ollut yhtään rumaa vaatetta tai suoraan tarpeettoman tuntuista tuotetta mukana. ❤
  17. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    Meilläkin noita äitipolin ultria on tiedossa tiehentyvään tahtiin viimeisellä raskauskolmanneksella. Seuraava on myös 28+1, nyt menossa 24+3. Sellaisen ”ison” vauvan ultraaminen on vähän hassua näin asiaan vihkiytymättömän näkökulmasta, kun vauva on jo niin iso, ettei sitä samalla tavalla voi...
  18. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @Charrypie - 86 voi ei! Onneksi ei käynyt pahemmin. Nyt on kyllä ollut tosi kurjat kelit ulkona. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja meidän pienet syntyy lähempänä lempeitä kesätuulia :) Meillä on koko perhe ollut vuorollaan kipeänä, onneksi aika lievällä on päästy. Kylläpä aiheuttaa...
  19. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @hanba ihan sama homma täällä, että sen ekan synnytyksen kanssa en ollut kauheasti valmistautunut ja se ehkä vähän kostautui. Luulin, että kätilö aktiivisesti ehdottaisi sairaalassa kaikkea, eikä näin tapahtunut. Nyt kun olen asiaan vähän enemmän perehtynyt, niin osaisin itse pyytää eri asioiden...
  20. Bluebelle

    Kesäkuiset 2022

    @Matkallamamaksi hyvä juttu, että pääset sype-keskusteluun! Mulla on vähän samankaltaisia ajatuksia (vaikkei olekaan synnytyspelkoa), siltä osin, että eka synnytys ei ollut kaikkein mukavin kokemus. Toivoisin myös, että nyt tällä kertaa ei tarvisi käynnistellä, mutta pahoin pelkään, että se on...

Yhteistyössä