Hakutulokset

  1. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

    Jos mäkin saisin aikaan nyt kirjoittaa synnytyskertomuksen, kun vauva (ja mies myös :D) nukkuu. Kännykällä oon käynyt lukemassa ja fiilistelemässä teidän tilanteita kyllä joka päivä, en vaan oo jaksanut alkaa kännykällä naputella pidempää tekstiä. Ja paljonhan täällä tapahtuukin! Onnittelut...
  2. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

    Kiitos uudesta pinosta ja isot onnittelut kaikille vauvan jo saaneille. :flower: Tulihan se kesäkuu! Vastahan siihen oli kuukausitolkulla aikaa. Jotenkin sisäänpäinkääntynyt olo ollut täälläkin. Miehen kanssa tykkään viettää aikaa ja puuhailla, mutta muuten oon mielelläni ihan vaan yksin ja...
  3. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Täälläkin sanottiin, että streptonäyte on kaikille pakollinen just sen vaarallisuuden takia, ja lähete labraan tuli automaattisesti viikolle 35+. Samaisella viikolla oli myös lääkärineuvola, jossa lääkäri katsoi kohdunkaulan tilannetta. Täällä sen sijaan en ole saanut mitään kokoarviota...
  4. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kuusama, oot kyllä supernaisen kuuloinen. :D Minkä merkkisiä kestovaippoja muuten käytät, vai teitkö itse? Haluttaisiin mennä suurimmaksi osaksi kestoilla myös, mutta heti kun alkaa etsiä netistä kokemuksia jostain merkistä, toiset sanoo että paras vaippa ikinä ja toiset että vuotaa kuin seula...
  5. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Pupumama, onpa törkeää, ettei kukaan pysähtynyt auttamaan tai edes kysynyt, oletko ok. :O Ymmärrän vielä, jos ei välttämättä uskalla mennä kysymään vointia kaikkein epäilyttävimmän näköisiltä tyypeiltä, mutta luulisi jokaisen tajuavan, ettei viimeisillään raskaana oleva nainen ole millään...
  6. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Milsteri, oon kans miettinyt, mitä tuo tasainen, nopea kohoiluliike on vauvan selän tienoilla. Ei tosiaan ole hikka eikä musta itsestäni lähtöisin, vaan jotain se vauva siellä puuhaa. Hengitysharjoitus voisi kyllä olla hyvä selitys. Aika usein kohoilua näkyy just ennen tai jälkeen hikan...
  7. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kerttuliinu, täällä kans vauva tärisee (tai tärisi, ei ole enää pariin viikkoon oikeastaan tärissyt) sillai puistatusmaisesti parin sekunnin ajan kerrallaan. Yritin myös joskus löytää asiasta tietoa, ja järkevin löytämäni selitys tärinälle oli, että sikiön keskushermosto ei ole vielä kunnolla...
  8. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Mulle perusteltiin lantion ja vauvan koon arvioimatta jättämistä sillä, että kaikissa sairaaloissa on nykyään sektiovalmius, jos jokin meneekin alatiesynnytyksessä pieleen. Njoo. :rolleyes:
  9. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kuusamalle ja Citypähkinälle jättionnittelut! Kohtuuttomalta rupeamalta kyllä kuulosti, mutta mahtavaa, että lopputulos oli hyvä ja vauvat ovat sylissä. Ja kiva kuulla Pihlan kuulumisia. :) Mä varmaan kirjoittelen täällä yksinäni vielä heinäkuulla. Tänään oli terveydenhoitaja + lääkäri...
  10. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Onnea Pihla! :flower: Toivottavasti saat levättyä jossain välissä. Tuleekohan tänään vielä lisää vauvoja? :) Tähkä 35+2
  11. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Hienoa, että Ruun poika kasvaa noin hyvin! :) Mulla on äitiyspakkauksessa olleiden liivinsuojien lisäksi kaksi paria Ainun suojia. Eiköhän niillä sitten pärjää ainakin alkuun. Jotenkin vaikea tässä vaiheessa hahmottaa, miten usein niitä suunnilleen pitää vaihtaa, ettei tosiaan haise piimältä...
  12. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kyllä voi ihminen olla onnellinen siitä, että saa nukkua ihan koska haluaa. :D Parina viimeisenä työviikkona alkoi olla tuskaa nousta aikaisin ja yrittää tehdä pikkutarkkaa asiantuntijahommaa silmät ristissä, kun kipeät lonkat olivat herätelleet yöllä tunnin välein. Herättelevät kyllä edelleen...
  13. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Tsempit Kuusamalle yöhön ja huomiseen. :) Hui, mites näitä vauvoja jo nyt alkoi tulla. Megasaavutus: kävelin tänään noin 10 km. :D Olkoonkin, että tahti oli mummoisa ja pari kertaa piti pysähtyä kahvi/välipalatauolle, ja lopuksi lonkat olivat niin kipeät, että uikutin. Kotona oli pakko mennä...
  14. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Yhtenä kappaleena täälläkin, käytiin sukuloimassa enkä puhelimella jaksanut naputella tänne mitään. Pientä palsta-addiktiota oli kyllä havaittavissa reissun aikana. :D Nyt taas kotona. Onnea Kuusamalle! Ja ihanaa kuulla, että Ruulla ja vauvalla menee niin hyvin. Antaa jotenkin itsellekin...
  15. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Iso työprojekti saatu loppuun! Huomisen jälkeen on todellakin hyvä aika aloittaa loma. :) Täytyypä käydä katsomassa Lindexin imetysvaatevalikoimat, jos pari paitaa varuiksi ostaisi. Äitiysvaatteet, vauvanvaatteita ja tarvikkeita on löytynyt tori.fi:stä kätevästi, mutta jostain syystä...
  16. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kaksi työpäivää jäljellä myös. Vastahan äitiyslomaan oli kuukausitolkulla aikaa! Ja vastahan vauvoja haluttiin kynsin hampain pitää mahassa mukana, ja nyt jo suunnitellaan niiden hellävaraista häätämistä ulkoilmaan. :D Tässä porukassa on kyllä ollut mukavaa, kun kukaan ei ole tuominnut kenenkään...
  17. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kiva kuulla Ruusta ja minimiehestä! :) Painonnoususta: Mulle on tullut 10 kiloa. Nyt siis olen n. 70 kg/173 cm. Ei ainakaan vielä kauhistuta painonnousu, joskin vähän harmittaa, että se oli kauan n. 340 g viikossa, mutta eilisen punnituksen mukaan nousua oli huimat 665 g viikossa. Täytyy...
  18. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Hyvä, että Miiulalla oli kaikki kunnossa. :) Ja Mamiralle kiitos joogavinkeistä täältäkin! Täytyypä katsoa tarkemmin parempana päivänä. Neuvolassa käyty tänään. Just yks ilta sanoin, että maha tuntuu ottaneen kasvuspurtin, ja näköjään olinkin kolmessa viikossa kerännyt lähes kaksi kiloa lisää...
  19. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Minä siitä sairaalasta kotiin kävelemisestä kysyin, kun tosiaan synnytysvalmennuksen nainen painotti, että ei missään nimessä saa tehdä niin ja muistaakseni jopa sanoi, että se on ihan kaupungin käytäntö, että vauvaa ei saa viedä vaunuissa kotiin. :D Kuulosti tosi oudolta, kun en tosiaan...
  20. T

    Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

    Kotiutumiskysymys myös: Synnytysvalmennuksen (outo) nainen sanoi, että vauvaa ei missään nimessä saa viedä vaunuissa kotiin, vaikka asuisi miten lähellä. Ymmärrän asian talvella, mutta miksi kesällä ei voisi, kun kerran kesävauvan ulkoilu on sallittua kotiutumisen jälkeen? Meillä siis ei ole...

Yhteistyössä