Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Tsemppiä Kuusama! En ole muutamaan päivään ehtinyt käydä lueskelemassa, ja heti sitten tapahtuu vaikka mitä :D

Mullakin on nyt viime päivinä tuntunut sellaista menkkamaista jomottelua. Ja kamala pahoinvointi varsinkin aamuisin. Ja vä-syt-tää!

Askartelin hormonihuuruissani nyt viikonloppuna miehelle isyyspakkauksen. Vaikka olin pitkään erittäin vahvasti sitä mieltä, että en moista tee ja sanoinkin sen jo miehelle aikaisemmin. :LOL: Mutta siitä tulikin tosi kiva, ja kiva oli myös sitä koota. Nyt odottelen miestä kotiin, että saisin annettua tuon sille.

Huomenna taas ultra, voi kunpa saisi jo jotain arviota pojun syntymäajankohdasta. Olen itse niin asennoitunut siihen, että syntyisi viikolla 37 tai 38. (Mullahan siis on diabetes, niin siksi.) Ihan hullua ajatella, että siihen olisi enää kolme tai neljä viikkoa aikaa.

Pupumama 33+6, huomenna poksuu :heart:
 
"Kuusama"
Älkää suotta syökö kynsiänne, mitään ei tapahdu paitsi kuume ja tulehdusarvot lievässä nousussa antibiootista huolimatta. Supistukset harveni ja sen takia jätetään sisätutkimus tältä illalta tekemättä jotta ei provosoida kohtua yötä vasten. Jos ei yön aikana synny itsestään, aamulla olis varmaan luvassa käynnistys tuon määrittelemättömän tulehduksen takia. Mun pahin painajainen, apua..
 
"lauwra"
Pupumama, onko sulle sanottu tosiaan, että jo noilla viikoilla käynnistetään? Juuri ystävä sai aikalailla laskettuna aikana tytön kun diabeteksen takia käynnistettiin rv39+ ja siinä käynnistyksessä meni 3-4pvää...

Minäkin käyn täällä kyttäämässä Kuusaman tilannetta :) Kylläpä on hassua jänskättää näin paljon tuntemattomien takia :D
 
"*Pihla*"
Lara, täällä on myöhäinen herääminen vauvan syntymään! :D kaikki isommat jutut meillä on tallessa tytön vauva-ajoilta, mutta viimeiset hankinnat käytiin tekemässä eilen (vaipat, korvikkeet ym.). Sairaalakassi on pakkaamatta. Sen verran sain aikaiseksi, että kaivoin kassin kaapista ja heitin sinne yhden kirjan. Sillä pärjää pitkälle :D sairaalakassin sisältö on kyllä hankittuna ja mummolaan (mun vanhemmille) viety valmiiksi ruuat meidän koirille. Tiukasti mitattuna, etteivät lihota noita, kun omansa syö sellaisen pari litraa päivässä, niin noiden annokset näyttää sen rinnalla surkean pieniltä... Ja vietiin sinne mummolaan myös tytölle vaihtovaatetta ja sellaista, mitä päivähoidossa tarvitsee. Mun vanhemmathan asuu kuitenkin kilometrin päässä meiltä, että parempi olla kaikki mukana... :D jääkaapin oveen on edelleen kissojen hoito-ohjeet tekemättä... Että aika myöhäinen herääminen täälläkin. Ja nyt siis tosiaan 39+0....

Kuusama, hyvin se menee :) nyt vaan otat ne tarjotut kipulääkkeet, että saat nukutuksi ja kerätyksi voimia koitokseen. Et kyllä jaksa, jos yön kärsit kivuissasi, etkä nuku yhtään.

Tukalin olo taas voitettu hetkeksi. Kiitos kuuman kauratyynyn ja kuuman suihkun ja sen, etten ole sohvalta noussut moneen tuntiin muuta kuin vessassa käymään. Ja nyt olenkin jo sängyssä :D mies haki meille ruokaa mäkkäristä ja mä sille silloin sanoin, että kunhan olen sen mätön vetänyt, niin varmasti menee lapsivedet. Sen verran tukala oli olo... Mutta täällä sitä edelleen ollaan ja vointikin taas parempi ja toivottavasti pysyykin sellaisena, että saisi nukutuksi :)

Mulla ei muuten vieläkään ole raskausarpia :O ihanko todella muka niiltä vältyn. Vaikka vielähän niitä ehtii...
 
Tsempit Kuusamalle yöhön ja huomiseen. :) Hui, mites näitä vauvoja jo nyt alkoi tulla.

Megasaavutus: kävelin tänään noin 10 km. :D Olkoonkin, että tahti oli mummoisa ja pari kertaa piti pysähtyä kahvi/välipalatauolle, ja lopuksi lonkat olivat niin kipeät, että uikutin. Kotona oli pakko mennä maate ja nukkua pari tuntia. Mutta oli kiva nauttia aurinkoisesta päivästä miehen kanssa. Olo oli melkein kuin normaalilla ihmisellä, kun istuskeltiin kahvilan terassilla.

Tähkä 35+0
 
Hei! Onnea Kuusamalle avioitumisesta! Ja samalla haastan kilpailuun. Täällä etuillaan jonossa, sori. Alkuillasta kirjauduttu KYSiin. Vedet alkoi lorahtelee ja kotiin eivät enää päästäneet. Supistuksia näkyy käyrillä, mutta en niitä kyllä tunne. Huomenna käynnistellään ja saan antibiootin, jos ei muutosta olotilaan tule. Tosin ilmeisen rauhallisesti otetaan, kun edellinen ollut sektio. Kotona jäi valmistelut kesken ja sairaalassa nyt mukana känny ja laturi. Vaatteetkin lähetin miehen mukana kotiin. Ahdistus meinasta taas nostaa päätä, mutta nyt taas helpottaa. Jospa jääkiekon finaalin aikaan vaikka nukahtas, niin kuin yleensä.
Tsempit muillekin, mutta erityisesti Kuusamalle!

CityPähkinä ja kiiruhtava manteli 36+2
 
"lauwra"
No voihan CityPähkinä! Sulla on onneksi hyvin viikkoja kasassa :)

RASKAUSARVISTA. Mulle on tullut muutamia vaaleanpunaisia 1-2 sentin mittaisia arpia eli tosi vähän. Kai nuo esikoisesta tulleet on joustaneet tässä raskaudessa...? Vaikka voihan tässä vielä revetä kun ei ole tietoa kauan tätä jatkuu.
 
Kohtahan täällä on jo puolet synnyttäny. :D Kovat tsempit myös Citypähkinälle!

Tänään koitti vihdoin ja viimein se päivä, kun sain käydä ällöttävän likaisen kylpyhuoneen kimppuun. Tätä olin odottanut jo varmaan kuukauden päivät. :D Aaaah, luuttusin seinät ja lattian ja vähän kattoakin ja sit vielä viimeistelin uudella kylpyverholla ja matolla. Selkää vähän jomottaa, mutta muuten pidin kyllä aina välillä sen verran taukoja, ettei toi nyt kauhea ponnistus ollut. Enemmänkin kävi terapiasta, kun alkuraskaudesta tuli siellä vietettyä liian paljon aikaa pönttöä halailemassa niin nyt sai tavallaan pestä ne muistot pois.

Vähän alkaa rasittamaan tämä jatkuva vessassa ravaaminen, joka ei lopu yöksikään. Parin tunnin välein herään vessaan ja sit varmaan tunnin välein käännän kylkeä, eli ei siinä kovin pitkää pätkää ehdi kerralla nukkumaan, vaikka toisaalta olen onnellinen siitä, että saan kyllä heti unen päästä kiinni etten valvo ja pyöri.
 
"Catnip82"
Citypähkinä, tsemppiä ja voimia ja iloista mieltä yöhön! Toivottavasti saat nukuttua!

Kylläpä nyt tapahtuu, tosiaan pitää varmaan vessareissulla/kissan ruokintareissulla/taaperon peittelyreissulla käydä vilkaisemassa missä mennään :)

Kauniita unia kaikille!!
 
Oho.. täällähän nyt tapahtuu! Onnea matkaan synnyttäville ja muillekkin kohta jakautuville:).
Täällä olo myös hyvin raskaana oleva ja sen takia toivo pian synnyttämisestä myös päällimmäisenä. Mut ei ole kellään enään kauaa odottelua, aika menee niin nopeata kuitenkin.
Taikax ja pikkunen 36+2
 
Voi että, tsempit myös CityPähkinälle! Jee, vauvoja :heart:

lauwra: Ei ole suoraan sanottu milloin käynnistettäisiin, mutta kuulemma "takaraja" usein tuo viikko 38. Itselle vaan on tullut sellainen kutina, että syntyisi 37 tai 38 viikoilla, mutta siis tää on vasta tätä omaa tuntemusta. Vauva on toistaiseksi pysynyt koko raskauden ajan keskikäyrällä kokonsa puolesta, saa nähdä miltä huomenna siellä ultrassa näyttää. :) Mulle tulee tiistaina se 34 viikkoa täyteen ja viimeksi sanoivat, että juuri näillä viikoilla ne diabeetikkoäitien lapset usein yllättää sillä kasvuspurtillaan. :S
 
matruusi78
Onko kellekään tehty vauvan painoarvioo sf mitan takia? Mulla menny yläkäyrällä ja painookin tullu lähes 20 kg jo. Perjantaina lääkäri mittaili ultralla ja sai 3.7 kg vauvan painoksi. Parin viikon päähän laittaa lähetteen painoarvioon suoraan sairaalaan et jos vaikka käynnistettäs myös, kun muutenkin nopeita synnytyksiä ollut ja tunnin matka on sairaalaan niin pelottaa et kerkeekö sitten.
Supistelee aika kovasti varsinkin iltasin ja jos päivällä on tehnyt jotain raskaampaa.
Hemoglobiini oli tippunu 109 n ja se kai väsyttää välillä.
Hoitopöytää ens viikolla ostaan. Edellisen jäljiltä on kaikki muu paitsi vaatteita ei ole hirveästi ja kun ei sukupuolesta ole tietoa niin en senkään takia ole paljoa hankkinut. Pojalta on jotain vaatetta jälellä mitä ei ole mennyt kirpparilla kaupaksi ja tunne on että poika ois nytkin tulossa. Kahdessa unessa olen käynyt pojan synnyttämässä.

Onnea Ruulle vauvasta ja muille tsemppiä synnytyksiin :)

Matruusi78 rv 37+1
 
Pakko oli tulla kommentoimaan näin imetyksen lomassa :)
Siis nythän tapahtuu :D tsempiä Citypähkinä! Kuka se lähtee seuraavaksi :popcorn:

Täytyy kehua imetystyynyä. Kyllä tavallisellakin pärjää, mutta kyllä imetystyyny on huippu. Mulla on Doomoo merkkinen, rae sisuksinen tyyny käytössä.

Ruu
 
"Catnip82"
Matruusi, tyttöä odottaessa Sf-mittani meni yli kaikkien rajojen ja silloin kävin ylimääräisessä ultrassa missä paino tsekattiin ja lapsiveden määrä. Kaikki oli ok. Normikäytäntö siis uskoisin.

Eipä ollut ihmeitä tapahtunut yöllä ;) jännityspäivä siis tiedossa! Alkaa kyllä tuo valmistelemattomuus nostamaan paniikkia ja ehkäpä tänään hankin ne sairaalakassin tärkeimmät jutut eli mehutetrat ja suklaat! :D

Catnip82 + kyytiläinen 35+3
 
"Kuusama"
Täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena. Yöllä olin kyllä varma että syntyy, mutta ehei. Nyt on takana 2 vrk kipeitä ja säännöllisiä supistuksia jotka ei ilmeisesti ole saaneet aikaan juuri mitään kun kerta synnytys ei etene. Tosin supistuksia pitää yllä joku bakteeritulehdus jota tässä yritetään nitistää. Seuraavaksi aletaan sitten puhua käynnistyksestä. Olen kahden vaiheilla alanko vinkua sektiota. Olen jo niin kypsä näihin supistuksiin.
 
"lauwra"
Matruusi, mulle meni esikoisesta sf-mitta koko ajan yli yläkäyrän. Painoarviossa rv32 löytyikin sitten kaulan alueen kasvaimet ja paljon lapsivettä (ei ole pystynyy kunnolla nielemään vettä). Tyttö syntyi sektiolla rv39+0 ja painoi tuolloin lähes 3,9kg.

Kuusamalle tsempit! Useampi vuorokausi supistuksia on paljon. Toivottavasti pian tapahtuu edistymistä!
 
Hei! Täällä ei tapahdu mitään. Kohta laitetaan antibiootti ja sitten odotetaan lääkäriä. Ei välttämättä edes käynnistellä tänään, joten odottelua vaan. Mutta jospa se lääkäri kertoisi jotain positiivista.
Huom! Tällä odotus puolella on ainakin saatavilla korvatulpista lähtien kaikkea, joten kännyllä ja laturilla hyvin pärjää. Tosin rintaliivejä ei ole, että ne pitää miehen tuoda, kun maito nousee... Tsempit Kuusaman supistuksille!
 
"Kuusama"
Vieläkin yhdessä paketissa. Antibiootit lopetetaan, enää seurataan tulehdusarvoja. Ei myöskään käynnistetä koska kellään ei ole hengenhätää. Vähän hankala tilanne kun ei tarvisi vielä syntyä mutta ei aktiivisesti estelläkään. Pää on kuitenkin tosi alhaalla, kalvorakkula tuntuu. Eli edelleen odottelemme..
 
"*Pihla*"
Tulin vaan kertomaan, että..... Yhdessä kasassa edelleen! :D

Kuusamalle ja CityPähkinälle tsempit! Jopas täällä nyt porukka ottaa varaslähtöjä :)

Olo on tukala. Vauva tuntuu painavan sekä ylös että alas. Koko maha on vauvaa täynnä. Varmaan tuleekin joku ylläri 5 kiloinen... Yöllä pyörin taas pari tuntia hereillä. Kummasti lähestyvä h-hetki tulee ajatuksiin öisin ja alkaa jännittää, vaikka päiväsaikaan en hirveästi jännittää osaa, kun olen niin kypsä tähän oloon. Päivällä jännittää enemmän, pysyykö tämä sinne sovittuun päivään saakka tuolla mahassa. Melkoisesti supistelee.

Miesten logiikka on tosiaan aika mahtavaa välillä :D mäkin tosiaan jouduin vielä viikko sitten sanomaan kaljan juomisesta... Nyt ei viikonloppuna enää tarvinnut sanoa, että kaipa tuo sitten uskoi, että vauva saattaa syntyä ennen sovittua päivää. Eilen oli sen verran tukala olo, että käskin miestä huolehtimaan, että on tänään varmasti tavoitettavissa työaikana. Äitikin tuossa jo soitteli, kun sillä oli illalla tullut sellainen tunne, että yöllä lähdetään synnyttämään :D ei lähdetty. Yöllä ei edes hirveästi supistellut. Eikä nyt tarvikkaan supistella, kun on se sektio sovittu.

Pihla 39+1
 

Yhteistyössä