Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

sonde vähän samat mietteet imetysvaatteiden suhteen, esikon kans menin muutenkin suosimillani kietasu tunikoilla mekoilla ym sit v- aukkosilla joustavalla topeilla ym. Nyt katellu josko löytys kivoja vaatteita joilla reissussa " julki-imetys" olis kätevämpää niin ei sit oikein löydykän mun kukkarolle sopivia kivoja... Edullisemmat on masentavan värisiä ja tylsän mallisia ja ihmettelin että onko perusmallistoista hävinnyt kokonaan aina trendikkäät kietasuvaattet?

Maidosta ei oo tullu tippaakaan kummassakaan raskaudessa. Esikoisen synnyttyä meni 2 vuorokautta ja sit tulikin suihkulla.. Saa nähdä miten nyt käy, rennoin ja luottavaisin mielin meen taas eli tulee kun / jos tullakseen :)

Rintapumpuista ym viimeksi laitoin miehen kaupoille hakeen sähkökäyttösen kun oli maidot noussu. Käytin sitä ajoittain paljonkin ja oli ihanaa päästä kunnolla kaupoille, syömään ukon kans kaksistaan jne kun korvikkeita halusin vältellä. Nyt hamstrasin kirpparilta myös käsikäyttösen, sitä olisin myös tarvinnu viimeksi suihkutissien takia. Tosin sekin autto vähän jos jaksoin vaan ottaa puhtaan astian, painaa vähän rinnasta ja antaa etummaisen maidon suihkuta ulos ennen imetystä.. Istuen en vaan hirveästi voinu imetellä ja välillä lapsella meni vaan itkuks kun maitoo tuli hirveällä paineella :( et komppaan sua toukkamasu ärsytti ihan sikana kun periaatteessa homma toimi paremmin kun hyvin mutta sit ei kuitenkaan..
 
Hyvänen aika Kuusama! Nythän pistit taas niin jännäks, että pitää käydä vähän väliä kurkkimassa täällä... ja mä sentään muutenkin käyn useamman kerran päivässä. :) Meillä olis sama LA, mutta taidat ottaa aikamoisen varaslähdön. Jospa vaavi vielä hetken pysyis masussa kuitenkin. Voimia sulle.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 35+2
 
Voi hitsi, me taidetaan saada tänään uusi vauva kesäkuisiin :D
Onneksi sulla Kuusama on viikkoja kivasti, jos siellä päätetään tulla väkisin maailmaan :)

Tästä päivästä taisikin tulla monelle palstan kyyttäyspäivä, uutisia odotellessa:popcorn::LOL:
 
Heips

Nyt tarvii kuokkia tuolta heinäkuisista.

Kuusaman matkaa mm.seuraillu kun maaliskuisista sillo tiputtiin molemmat. Ja nyt sinä synnytät! Onnea matkaan!! Varaslähtö mutta viikot tosiaan hyvät. On jännää! Tässähän menee päivä kytätessä teidän pinoa :D.

Nelli & Timpsu 32+6
 
"*Pihla*"
Kuusama, jännää! Tsemppiä ja voimia, jos homma ei pysähdy :) pidä meidät ajantasalla! Ja ei, ei yhtään katkeraa pokspoks 39+0.... :D

On meilläkin jotain jännitystä. Mies miettii, onko sillä lihaskramppi vai umpparitulehdus :D siinähän sitä oltaisiinkin, jos paljastuisi umppariksi...

Pihla tosiaan poksuu 39+0 ja nyt voin sanoa, että viimeistä kertaa poksutaan! Viikon päästä vauva on syntynyt :)
 
Kuusama, kääk! Eikös sun pitäs olla suunnistamassa tai katiskoilla vielä monta viikkoa?!:D tsemppiä ja voimia! Onneksi sentäs ehit naimisiin - onnea vaan rouvalle!
Hyi että alkaa jännittää ku tässähän voi näköjään joutua millon vaan tositoimiin! Huhhuh.. Jännää!

K 34+4
 
Osaako kukaan sanoa onko ripsien värjäys turvallista raskausaikana
On turvallista :)

Kuusamalle täältä kateudesta vihreä onnittelu :D

Catnip, mitkä vaunut on noin kiven alla?

Minulla on akupunktio keskiviikkona. Toivon, että ottaisi sieltä vähän spurttia kohti synnyttämistä.

Kohtuni on semmoinen, joka ei ole kovin supistusherkkä. Molemmat ekat raskaudet on käynnistetty. Molempiin tarvittiin oksitosiinitippa, jotta supistuksia tulisi riittävästi. En ala yhtään mitään, jos tämä menee paljon yli lasketun ajan. Onneksi tässä on vielä kolme viikkoa aikaa tehdä kaikki mahdollinen, jotta lapsi tulisi ulos. Vadelmanlehtiteetä pitäisi saada jostain. Ja ananasta.


-Valkoinen 36+5
 
"Catnip82"
Joo sovitaan niin että mennään nätissä jonossa laskettujen aikojen mukaan :) mie voin hyvin odottaa vuoroani sinne juhannukseen. :)

Valkoinen, Bumbleride indie twin on näköjään näin suosittu :) tilasin ne nyt eilen illalla sitten yhdestä verkkokaupasta mihin niitä pitäisi tulla 10.6. Meillä ei ole mikään pakko tuplien olla vielä vauvan syntyessä, mutta ei viitsisi koko kesää matkata kaksilla vaunuilla. Varmasti kantoreppua käytän jonkin verran mutta jos on kuuma niin siitä ei nauti kumpikaan osapuoli.

Mikä luksusolo nyt onkaan kun viime yönä heräsin vain kaksi kertaa!! Tyttökin nukkui liki puoli kahdeksaan, tällä viikolla herännyt aina klo 6... käytiin äsken nauttimassa aurinkoisesta aamupäivästä ja kohta koittaa päiväunet!

Catnip82 + kyytiläinen 35+2
 
"Kuusama"
Mää oon tosi pahoillani kun tällei kiilasin jonossa :D Täällä ei kummempaa edistystä, just lähti ensimmäinen erä antibioottia kaiken varalta kun streptokokki-näyte ei ole otettuna.

Supistaa edelleen n. 10 min välein, kivut alkaa olla kohtuulliset. Miehen lähetin kotiin, tulkoot takaisin kun alkaa tapahtua. Vaikea sen olis täällä olla kun makaan osastolla.

Nyt en enää lähtis suunnistamaan, katiskoille ehkä vielä :D
 
Kuusama Onnea avioitumisesta :flower: Ja tsemppiä sinne sairaalaan!
Ruulle onnea kotiutumisesta :flower:

Valkoinen ja muut, jotka painii parisuhdeongelmien kanssa - tsemppiä kovasti! :flower: Meillä ei myöskään ole tämä parisuhde helpoimmasta päästä ja tämä uusperhe-systeemi ei helpota kyllä millään tavalla asiaa. Mulla on taustalla ikävä parisuhde ex-mieheni kanssa, joka petti törkeästi ja valehteli lähes koko suhteen ajan. Eron jälkeen on ollut valtavan vaikeaa luottaa oikeastaan kenenkään ihmiseen ja itsetunnonkin on joutunut rakentamaan uudelleen.
Tuossa vuoden vaihteessa sain tietää, että tämä nykyinen mieheni oli jättänyt syksyllä kertomatta hyvin tärkeitä asioita ja suoranaisesti valehdellut mulle päin naamaa. Asia ei ole kauhean iso tai vakava, mutta tuolla mun taustalla tämäkin homma sai valtavat mittasuhteet. Ensimmäinen ajatus oli, että mitä muuta mies on jättänyt kertomatta tai tulee salaamaan tulevaisuudessa. Sitten tähän päälle nämä raskaushormonit ja kahdet erilaiset lasten kasvatusmetodit, niin täällä on välillä sellainen soppa käynnissä, että meinaa usko loppua. Mutta ei auta uskoa kuin hyvään tulevaisuuteen ja siihen, että pystytään elämään yhdessä.

Omassa olotilassa ei ole oikeastaan mitään uutta. Supistelee päivittäin muutamia kertoja, turvotukset on ja pysyy, mutta muuten olo jotenkin helpompi. Mun vatsa on ilmeisesti laskeutunut alemmas (ainakin näyttää siltä) ja hengittäminen on kyllä paljon helpompaa. Ja myös nukkuminen on tuntunut nyt helpommalta useamman yön ajan.

Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille! =)

Bella & vauva 36+1
 
Mitä mitä täällä tapahtuu?! :D Kuusama eii, meidän piti yhdessä kärvistellä vielä juhannuksena! Meneekö tää nyt niin, että puolet meistä saa toukokuun aikana nyyttinsä ja puolet sitten vasta kesäkuun lopulla? :D Itsepäisesti en vieläkään suostu uskomaan, että lähtö vois omalla kohdalla tapahtua paljoa ennen laskettua aikaa. Sairaalakassiakaan en oo vielä pakannu...

Mut kovasti tsemppiä Kuusama sinne sairaalaan! Pitää taas käydä täällä viiden minsan välein tarkistamassa päivitysten varalta. :popcorn:
 
Kiitos ripsienvärjäykseen liittyvistä kokemuksista ja neuvoista, toi vaseliini-juttu kuulosti jännältä!

Ja Kuusamalle tsemppiä sinne petiin! :flower:

Kauhulla kuuntelen kyllä jo "lapsellisten" juttuja siitä mihin aikoihin teidän muksut herää, minä täällä tunnen itteni ihan kuolleeksi vaikka viime yönäkin nukuin lähemmäks 11h :O Joten tsemppiä teille! :hug:

Milsteri 34+5
 
"miiula"
Kuusama onnea avioitumisesta ja paljon tsemppiä sairaalaan! :)
Pihla, ei sitä sullakaan enää kauaa mee että vauva on sylissä :)
Mulla taas palannut nuo menkkamaiset kivut, en kestä :( Toivon että vauva nyt pysyy mahassa sinne mahdolliseen sektioon asti eikä lähde syntymään yhtään aiemmin.. Toki huomenna voi olla mieli muuttunut jos lääkärissä tulee ilmi, että tää oiski kääntyny...
Pitäis vissiin pakata se sairaalakassi ym valmiiksi, oon vaan lykänny sitä aina :D
Oli mulla varmaan jotain oikeeta juttuakin tänne mut enpä muista näin huonosti nukutun yön jälkeen.. Tissitki on niin kipeenä ettei mitää järkeä, yöpaita taas märkänä :D
 
"lauwra"
Kuusama, senkin etuilija :D Onnea sinne sairaalaan! Jos vauva nyt on päättänyt tulla niin toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Mulla on tunne, että nää vauvat tuntuu tulevan joko toukokuussa tai heinäkuussa :D Osuuko yksikään kesäkuulle :D

Mä masennun jos kaikki synnyttää ennen mua, alkaa olla niin hankalaa tää elo. Eilen koira karkas pihasta ja mä spurttasin sen perään tielle. Tuntuu, että reväytin kaikki lihakset vatsasta ja nivusista ja illalla olin niin kipeä, että en päässyt ilman tukea liikkumaan. Onneksi liikelaskennan eka tunti tuotti tuloksen ja sain panadolin kanssa käytyä nukkumaan, vaikka yöllä oli tuskaa nousta vessaan se 5 kertaa. Huomenna on lääkärineuvola, toivottavasti se ronkkis paikkoja niin kovaa, että vauva lähtis syntymään.

kyllästynyt ja kipeä hautomo 38+2
 
"Kuusama"
Sen verran tilanteeseen muutosta että nyt on sit tulehdusarvot korkealla ja niitä seurataan. Lisäksi mulla on vähän kuumetta. Epäilynä vesien tihkuminen, mitään isompaa vuotoa ei ole kyllä ollut.

Supistusten väli on ennallaan siinä 10 min molemmin puolin, kivut lisääntyy hiljalleen, samoin supistusten kesto. Kovasti lääkkeitä yritetään tarjota, vielä olen kiittänyt kauniisti ja kieltäytynyt :D
 
"*Pihla*"
Miiula, eipä ole pitkä aika :) mutta mäkin täällä toivon vaan, ettei tämä nyt ottaisi varaslähtöä :D melkoisesti jomottelee alaselkää ja tosi herkästi menee maha ihan pinkeäksi.

Lauwra, samoin fiiliksin. Jos kaikki synnyttää ennen mua, niin masennun. Vaikka saatte kyllä alkaa urakalla synnyttämään, jos kaikki aikoo ehtiä ennen mua :D alkaa vaan tosiaan nämä olotilat olla niiiin tuskaiset. Tuntuu, että nivuset repeää ja tosiaan tuota selkää jomottelee ja vauva painaa ikävästi. Onneksi kuitenkin liikkuu kivasti, ettei tarvi siitä huolestua. Kuuma kauratyyny helpottaa selkäkipuun, mutta yhtään ylimääräistä askelta ei huvita ottaa.

Kuusama, päätät sitten pitää meitä vielä jännityksessä :D tuskin kuitenkaan enää kotiin lähdet ilman vauvaa, kun tilanne on tuo :)
 
Täällähän tapahtuu taas :)

Kuusamalle onnea avioitumisen johdosta ja paljon tsemppiä synnytykseen! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :flower:

Me ollaan nyt vkloppu törsäilty ja käyty ostelemassa kaiken maailman tavaraa tätä pikkuista varten ja vihdoinkin saatiin se pinnasänky ym hankittua. En millään malttanut olla jo laittamatta petivaatteita ja kaikkea valmiiksi. Hieman etuajassa, mutta onpahan valmiina :whistle: Imetysliivit kävin hakeen H&M:ltä ja toivon, että nyt sitten synnytyksen jälkeen olisivat sopivat, jos tuo imetys lähtee sujumaan. Pääasia, että on jotkin liivit alkuun. Viimeksi mulla ei ollut noita valmiina ja oli ihan hirveää olla siellä synnärillä. Eihän siellä mitään imetysliivejä ollut ja, kun rinnat paisui niin ettei voinut niitäkään liivejä pitää mitkä oli päällä synnärille mentäessä. Ja se maidon valuminen..puuh :D

Eipä tässä muuta tällä kertaa. Jaksamisia kaikille tasapuolisesti =)
 
Kuusamalle onnea matkaan :)

Olen ahkerasti lukenut teidän juttuja mutta en millään keksi kirjoitettavaa. Itsellä aika raskas olo ja aika pienestä tulee supistuksia ja tukala olo mahaan ja selkään. Viikkoja niin vähän vielä ettei voi vielä iloita supistuksista. Mitään en ole vielä laittanut vauvalle valmiiksi ja nyt kun niitä vauvoja alkaa syntyä niin iskee paniikki, että pitäisikö muka jo olla kaikki valmiina :eek: Iiks. Onko kellään muulla tällaista hyvin myöhäistä heräämistä vauvan syntymään? :eek:

Lara 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"Catnip82"
Lara, et ole ainut :) Täällä on vaunut tilattu, pinnis makkarin nurkassa ja turvakaukalo onkin erikoiselta odottamassa. Vaatteet on vielä varastossa, tuttipullot ja tutit kaupassa... Pitäisi varmaan aktivoitua jotenkin :)

Kuusama, toivottavasti saat levättyä kuitenkin vaikka kipuilee. Voi tulla pitkä urakka mikä vaatii voimia. Siksi varmasti tarjoavatkin lääkettä jotta ei menisi voimia ns. turhaan. Mutta nyt vain kaikki mahdolliset rentoutuskeinot ja mielikuvaharjoitteet käyttöön niin saat levättyä.

Tissit, täällä kutiaa ja pientä kipuilua esiintyy. Jos oikein puristamalla puristaa niin kirkasta nestettä tulee, mutta ei siis mitään pelkoa että paita kastuisi.

Tänään on kyllä tuo toosa ollut hellänä joka askeleella ja alaselkä on jumissa. Mutta hyvä fiilis hyvien yöunien jäljiltä edelleen :)

Catnip82 + kyytiläinen 35+2
 
En tietenkää käy täällä kokoajan taas kurkkimassa mitä Kuusamalle kuuluu :D

Mistä tämä armoton väsymys nyt yhtäkkiä pamahti kehiin.. Vois vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Miehen kans oltiin viimeyö hotellilomilla ja siel oli niin surkeat tyynyt ja unohtu illalla vetää paksummat verhot ikkunan eteen niin oli liian valosaa.. Eikä yöllä jaksanut vaivautua laittamaan niitä kiinni :D Heräilin kokoajan ja tänään oon nuokkunu vaan vaikka päikkäritkin otin.. Mutta ihana vkl ollut ja kullan kanssa niin laatuaikaa!<3 liekö viimeinen kahenkeskinen loma hetkeen...

Menkkamaisia jomotteluja ja joitain tuntuvia supistuksia täälläkin ollut muutaman päivän.. Perjantaina oli niitä sukkapuikkokipuja (=puukko pyöri haaroissa) niin mietin et jokohan siellä ipana kaivautui lähtökuoppiin?!! Huomenna nla, ni selvinnee siellä... Taidampa lähipäivinä pakkailla kamat valmiiksi ku tiä millo tuloo lähtö. Ja jos iltapuhteina tänään asentais kaukalon jalustan autoon.. :)

Täällä ei onneksi maito vielä valu :D imetysliivejä tilasin sovitukseen hennesiltä, en jaksa kaupassa sovitella vaan tilaan liivit aina kotiin. Kun nyt vaan jaksais sovitella..

Olipa omaa napaa ja jotenki tyhjää lätinää mut mitäpä tääl soffan pohjalla muutakaan :D

Jaksellaan!
 
Kuusamalle tsemppiä, miten tässä näin kävi!?

Meilläkään ei oo vielä vauvaa varten MITÄÄN VALMIINA, nyt kun alkaa keskiviikkona vihdoin äitiysloma, niin olen tänään tehnyt kauppaa jo esikoiselle uudesta sängystä joka haetaan ens vkloppuna, vauvalle mahdollista uutta turvakaukaloa (jos se loksahtaa meidän vaunuihin) ja toisen kantoliinankin menin sitten varaamaan. Vaippoja, tutti, vaatteita ja sen semmosta pientä meen ostamaan heti torstaina kun pääsen yksin kaupunkiin ostoksille. Eli kyllä tässä ehkä sittenkin tulee valmista piakkoin! Ja se sairaalakassi ja esitietolomake pitäis laittaa valmiiksi.

Tänään selvis, että 1/3 isovanhemmista on tuona meidän laskettuna aikana reissussa, eli periaatteessa on vaan 1 mummila johon esikoisen saa hädän hetkellä, koska mun vanhemmat asuu todella kaukana ja tyttö ei sielä ole koskaan yksin ollut enkä ehkä halua heti tuollasessa tilanteessa laittaakkaan. Eli kaikki luotto siihen että mummila on kotona (meinasivat kyllä että ehdottomasti) sillon kun tarvitaan.. Pitää vaan muistaa sitten kiittää.

Kiireinen viikonloppu ollut, jos nyt saisi hetken levähtää...

Beibei & Ipana 34+3
 

Yhteistyössä