Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

"lauwra"
Minun raivotarjontavauvan HIKKA tuntuu nykyään aina tuolla tosi alhaalla nivusissa. Välillä jopa ahterissa :D

KIINNITTYMISESTÄ. Onneksi se kiinnityyminenkään ei vielä kerro mitään synnytyksen käynnistämisestä. Naapuri just kertoi, että oli käynyt neuvolassa päivällä eikä vauva ollut kiinnittynyt ja yöllä oli tullut lähtö synnärille. Oliskin helppoa jos olisi edes yksi varma merkki synnytyksen alkamisesta, mutta kun ei ole :D

Pihlalle tsempit viikonloppuun! Eiköhän se olo maanantaina hellitä ;)

Mä täällä manaan mun kallista makua. Löysin tapetin makuuhuoneeseen ja tottakai se maksaa 90e/rulla! Epätoivoisesti olen yrittänyt löytää jotain yhtä kivaa ja halvempaa, mutta tuloksetta. Huomenna vielä tapettikaupoille oikein ajan (ja välipalojen) kanssa!
 
Täällä yöt on menneet nyt suht hyvin, mutta viime yönä jostain syystä valvotti taas. Muuten taas vatsaa kiristää, supistaa, vauva puskee ja liikkuu kovasti, kävely on hidasta ja vaivalloista erinäisten kipujen vuoksi. Pari päivää onkin nyt supistellut suht paljon ja ollut vaikea liikkua kuten ennen saikulle jäämistä. En malta odottaa, että tää raskausaika olisi jo ohi. Ensi viikolla on taas lääkäriaika ja veikkaan, että ei tuolla varmaan mitään muutoksia aiempiin viikkoihin ole tapahtunut, mutta se jää nähtäväksi :)

Synnytys on alkanut pyörimään mielessä ja olenkin pohtinut, että mistä sitä huomaa, jos lapsivettä alkaa tihkumaan? Mulla, kun tuo alapää on ollut koko raskauden ajan märkä lisääntyneestä valkovuodosta johtuen ja oikeasti en osaa välillä sanoa, että onko jotain pientä virtsankarkailuakin välillä vai ei. Esikoisen jälkeen tällainen pieni ongelma välillä nostanut päätään.

Huomenna aateltiin käydä hankkimassa pinnasänky ym. Tämän jälkeen puuttuukin enää sitten vaunut, imetysliivit ja muutama muu asia jotka pitäisi käydä hakemassa tutuilta hieman kauempaa. Pikku hiljaa tuota tavaraa alkaakin olemaan.

Tsemppiä kaikille joilla on parisuhteessa haasteita. Niitä löytyy varmasti meiltä jokaiselta ja tavalla tai toisella niistä aina selviää. Kunhan muistaa kuunnella itseään ja omia tunteitaan :heart:

Hikkaa en ole kauheasti havainnut tuolla masuasukilta. Muutaman kerran on ollut selkeä, mutta olenkin vähän pohtinut, että voiko olla en vain ole huomannut? Muuten tuo on kyllä ihan älyttömän kova liikkumaan ja liikkeet tuntuu todella selkeästi. Uskoisin tämän pysyneen edelleen raivotarjonnassa, sillä jalkojen liikkeet tuntuu selvästi edelleen tuolla tietyssä kohdassa kylkeä.

Ruu:lle onnea kotiin pääsemisestä :flower: Koti on aina koti ja mieluiten sitä aikaa siellä viettää kuin sairaalassa.

Tsemppiä kaikille joilla la alkaa pikku hiljaa olemaan lähettyvillä. Näitä henkilöitä näyttäisi olevan. =)

Viivian rv 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans hikka tuntuu tuolla alhaalla nivusissa ja oon aina pitänyt sitä sen merkkinä, että vauva on raivotarjonnassa tai ainakin pää alaspäin. Eli jätän nyt oman mielenrauhan takia huomiotta noi teidän kommentit, että hikka vois tuntua alhaalla myös muussa asennossa. :D Toisinaan oon kyllä miettinyt, että missä ihmeen mykkyrässä siellä maataan, mutta luulen tosiaan ettei olis mitenkään suuremmin kääntyillyt. Jalat (kantapäät) kans luulen tunnistavinani ihan käsikopelolla ja tänäänkin kyljissä on tuntunut muutama kipeäkin potku. Mietin kyllä, että oisko vauva jo kiinnittynyt/kiinnittymässä, kun persuksissa tuntuu vähän tollasta painon tunnetta. Mutta sitten kun luin jostain miltä sen pitäis tuntua niin kuulemma siltä, kuin ois joku keilapallo haarojen välissä. :confused:

Kai täällä on ollut hiljaisempaa sen takia, kun monet on jääneet äitiyslomalle, niin on siitä nautittu eikä toisaalta tarvitse enää vältellä töitä netin selailulla. :rolleyes:

Kuusama se vaan suunnistaa ja kantelee pianoja ja kiipeilee jakkaroilla ja mitä vielä. :LOL: Muutama viikko sitten halusin vaihtaa verhot ja kun olin nousemassa pöydälle niin mies kauhistui heti ja sanoi, että en saa mitään tollasta akrobatiaa harrastaa. Piti mennä sitten puutarhaan möyrimään. :D

Tänään ostettiin tutti ja liberon vaippapaketti. Katselin myös marketin imetysliivejä, mutta ne kupit alkoi niistä mun pään kokosista eli niiden ostaminen jäi sit siihen. :D Luultavasti en niitä ostakaan vaan kattelen, että miten imetyksen kanssa käy ja sit vaikka tilaan netistä, jos koen että tartten.

Mamira 35+1
 
Hikasta ja asennosta mullahan toi kaveri on jo pitkään ollut niin alhaalla kun nyt ennen synnytystä voi vaan olla.. No se sitten aiheuttaa sen että kun lapsi hikkaa niin toki muuallakin tuntuu mutta myöskin tuolla ihan persiissä, siis fiilis on sellainen että on tulossa harvinaisen rytmikäs kakka :D

Mulla keskustelut jääneet kun alan lipua sellaseen sisäänpäinkääntyneeseen meditatiivisen synnytyksen odotustilaan jossa sanat katoaa ja kokee vaan suurta yhteyttä luonnon ja kaiken kanssa ja alkaa keskittyä vaan olemiseen ja tulevaan...

Luin aiemmin että monella pelko ja ahdistushetkiä synnytystä ja kipuja ajatellessa. Hyvä kun sanotte ne ulos se on jo iso apu! Tarvii koota jokupäivä yhteen viestiin tänne kertyneitä hengitys, rentoutus ja joogajuttuja ja niitä nettisivuja joista voi löytää lempeitä keinoja. Kun tietää että voi pienin keinoin edes alussa auttaa itseään saa kummasti voimaa ja uskoa itseensä :heart:

Isot tsempit kaikille, älkää jääkö yksin ajatusten kanssa, tänne ainakin saa aina purkaa!!

Terkuin syli kohta 38+
 
Mamira vaikkei ihan ois napakasti kiinni niin jos on semmonen pää persiissä - tai keilapallo haaroissa fiilis niin on todennäköisesti aineki laskeutunut/ laskeutumassa alas. Tuntemus varmaan on anatomiasta, lantionpohjan lihasten kunnosta, vauvan tarjonnasta yms kiinni. Mulla on pää perseessä fiilis ollut sekä esikoisesta että tästä :D viime viikolla kätilö sai vähän heilutettua päätä mutta sanoi että alkaa olla kyllä paikoillaan. Ja tosiaan mulla painaa peppuun päin 24/7 tosin nyt siihen on jo tottunut taas niin sitä ei koko ajan huomaa.
 
"*Pihla*"
Miiula, toivotaan, että se vauva vielä itsekseen kääntyy :) onneksi nykyään on hyvät ultrat, ettei pitäisi perätilaylläriä tulla :D

Lauwra, helpottaa kun helpottaa... :D ensi viikolla kuitenkin. Miehelläkin oli tänään töissä sytyttänyt, että sehän on jo ensi viikolla... Mähän en ole sitä koko ajan sille hokenutkaan ja laskenut öitä :D

Täälläkin hikka tuntuu välillä takapuolessa. Muutenkin vauva painaa välillä peppuun, mutta ei mulla ole mitään 24/7 keilapallo takapuolessa/haaroissa oloa. Että en tiedä, eikö sitten ole vielä ihan lähtökuopissa. Äiti totesi eilen, että maha on laskeutunut, mutta en itse sitäkään allekirjoita. Toissapäivänä tosin vauva puski tosi ikävästi tuonne alas ja aiheutti sillä häijyä vihlontaa. Mutta mun mielestä mikään ei ole noin muuten muuttunut :D

Mieliala heittelee ihan laidasta laitaan. Välillä olen tosi iloinen ja innoissani ja kaikkea ja kohta väännän itkua, kun en vaan jaksa. Tänäänkin on naurettu ja myöskin itketty. Alkoi tuntumaan, että kroppa sanoo itsensä irti ihan just. Nyt on jo vähän parempi olo taas, mutta yöt pelottaa, kun jotenkin yöllä ne kivutkin tuntuu pelottavammilta... En osaa ihan selittää, mutta en tykkää siitä tunteesta, kun ne kivut yöllä iskee. Päivällä ne on kestettävämpiä.

Miten muuten te muut SEKTIOIDUT, onko teillä mitattu arven paksuutta? Mä katsoin lääkärin tekstistä, että arven paksuus olisi ollut vielä 2 viikkoa sitten melkein 2cm. Ymmärtääkseni se on ihan hyvä ja joillain ohenee jopa alle 0,5cm. Siis nimenomaan kohtuarven paksuutta, ei tuon ihoarven :D koska en enää googlaa, niin en voi tuotakaan googlata, joten pakko kysyä täällä ;) en enää näin lähellä h-hetkeä halua löytää kauhutarinoita.
 
Tuli tosta kiinnittymisestä mieleen, esikoinen heilui loppuun asti (kätilö sai tökittyä sisätutkimuksessa kauemmas kohdunsuulta vielä synnytyspäivänäkin), että ei muistaakseni silloin tuntunut näin keilapallolta tuola haaroissa kun tämä lapsi. Tänään olin töissä taas normaalin päivän ja useamman kerran sain kävellä puoliksi haarat levällään ja siitäkös mun työkaverit naureskeli :D Kyllähän se itteäkin nauratti, mutta käveleppä siinä kun jonkun pää on sun haarovälissä!! Kai se reppana yrittää päästä sinne "lähtökuoppiin" (vaikka ei ihan vielä tarttis kyllä...)

Niin ja hikka tuntuu mulla tuossa navan kohdilla tai jos makaan niin jommalla kummalla kyljellä.

Eilen mää kaivelin tuola mansikkamaalla rönsyjä talteen ja voi ristus mitkä säryt sain hartoista polviin asti. Ei supistellut ollenkaan mutta ne lihassäryt... Huokailin ja voivottelin sängynpohjalla, mies rohkeni tänään kysyä ruokapöydässä että oliko ne supistuksia :D Lihaskramppeja vaan. Ehkä sitä vähän vois kattella miten ja mitä töitä tekee..

Ja mielialoistakin vielä, meinaan monesti pillahtaa itkuun kun esikoinen oppii jonkin uuden sanan, nyt on alkanut tulla jo kahta-kolmea sanaa peräkkäin ja yhdyssanoja. Voi ie, että on söpöä! Saa toki varoa mitä puhuu, koska sieltähän ne tulee kaikuna perässä :D

Ainiin, tänään on eletty ensimmäinen neljännesvuosisata tätä elämää :heart: Huomenna ajellaan mun vanhempien luo n. 100km päähän juhlimaan puolen mun perheen synttärit kerralla (kaikki syntyny tässä toukokuun puolivälissä..), kivaa nähdä niitäkin kun ei nyt niin usein nähdäkkään :)

Oikein mukavaa viikonloppua muille! :)
 
Viimeksi muokattu:
No niin, vihdoin pääsin kotiin ja koneelle =)

Tänään on ollut loistopäivä, käytiin miehen kanssa maistraatissa vihillä :heart:

Yhtään ei fiilistä himmennä edes se tosiseikka että heräsin yöllä klo 2 ja valvoin n. kuuteen. Siitä sitten unta 1.5 tuntia. Huhhei. En vaan päässyt enää uneen ollenkaan. Jos tämä on sitä kropan valmistautumista tulevaan, niin en uskalla edes ajatella millaisia öitä meillä nukutaan 2 kuukauden päästä.

Tänään on muuten ilmennyt myös menkkajomotusta melkein ekaa kertaa koko raskauden aikana. Pitäiskö tästä huolestua?

Hankittiin muuten vihdoin se kaukalokin, jes! Nyt alkaa olla tärkeimmät tavarat kasassa.

Kuusama ja Vauva-T rv 35+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei ja Valkoinen
Kuusamalle onnittelut :)

En ole kateellinen, mutta olisi kiva ollut kokea tuo keilapallo persiissä :LOL:
No jospa seuraavalla kerralla sitten, tai sitten ei. Joku teholla olevista äideistä mainitsi, että jos ensimmäinen on aikaisin syntynyt, niin on riski myös seiraavien lapsien syntyä aikaisin.

Vinkkinä, Ostakaa ihmeessä imetystoppi tai mukavat rintsikat joilla voi nukkua. Nimimerkillä: märkä yöpaita, ja asennosta riippuen märät lakanat ja patja tai peitto:|

Meillä on nyt päivisin 3h ja yöllä 2h syöttöväli. Mietin tuossa, että mahtaako imetys asento vaikuttaa, kuinka helposti sitä maitoa saa. Päivällä imetän pystyssä ja yöllä kyljellään maaten. Ensi yönä kokeilen pystyssä imettämistä. Katsotaan kuinka käy.
Tämä on hirvittävän ihana tyyppi, ei itke juuri yhtään. Nälissäänkin vaan ähkii ja puhkii ja syö tumppujaan. Kylvettäminen on hänen mielestään ällöä, silloin pitää vähän parahtaa. Loppuu kyllä kuin seinään, kun pääsee pyyhkeen sisään :)

Mä olen aina vihannut nettikauppoja. Tykkään kivijalkakaupoissa katsoa ja kokeilla tuotteita. Ei tarvitse palautella vääriä kokoja yms. Mutta nyt kyllä kiitän, että niitä on olemassa. Meidän on kuukauden ajan välteltävä ihmispaljoutta infektioriskin vuoksi, joten nyt ovat nettikaupat kovassa käytössä.

Tuttia meillä ei vieläkään ole, en muistanut sitä ostaa. Toisaalta, eihän tuo tehollakaan sitä syönyt, vaikka se oli annettu. Jospa sen kerkiää hommata myöhemmin, js on tarvetta.

Ruu ja Massa Taavetti 2vk (rv36)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sulo-Sylvia
Oikein isot onnittelut Kuusamalle! :flower:

Ihanaa, että Ruulla kotiutuminen on sujunut hyvin :heart:

Täällä keilapallo tuntuu perseessä iltaisin, aamuisin vauva hengailee selvästi ylempänä. Ei ainakaan sitten taida olla kiinnittynyt. Oikein päin on sentään viihtynyt jo pari viikkoa :) Aamuisin onkin niin helppo olo, että pystyn kans liikkumaan aika lailla normaalisti. Iltaisin sitten olo menee tukalammaksi ja supistukset kiusaa.

Mulla on ollut imetysliivit käytössä jo muutaman kuukauden. Raskauden alussa rinnat kasvoi AA kupista C kuppiin ja lopulta ajattelin että turha enää ostaa perusliivejä kun ei rinnat varmasti niin isoiksi imetyksen jälkeen jää. Oon tykännyt Lindexin imetysliiveistä, niistä kankaisista mitä saa kahden paketissa valk/musta ja harm./vaalpun. Ne on sen verran mukavat päällä, että niillä varmasti pystyisi nukkumaankin. Tosi kivoja pitsisiä sai myös vielä talvella, ne oli viimeksi loppunut kun kävin.

Tuleeko muilla varsinkaan ensikertalaisilla rinnoista maitoa? Mulla on pieniä tippoja tullut jo pari viikkoa, mutta eilen kun kissa tuli kehräämään illalla sohvalla maatessa rinnan päälle, niin meni yöpaita ihan märäksi :O

Nyt auringosta nauttimaan koirien kanssa metsälenkille :)

Hep87 ja pikkuneiti 35+5
 
"lauwra"
Onnea Kuusamalle rouviintumisesta! :heart: Ajattelinkin, että kyseinen päivä saa varmasti useamman parin maistraattiin :) Yritin vauvallekin vihjailla, että se olisi ollut hyvä syntymäpäivä, mutta ei hän tajunnut :D Ja menkkajomotukset on pieniä supistuksia, joten ne on tässä loppuvaiheessa ihan hyväksi :) Lukemani perusteella synnytys voi käynnistyä menkkakipumaisilla supistuksilla, joista ne sitten voimistuvat.

Ruu, hyvähän se on uusissa raskauksissa varautua ennenaikaisuuteen. Itse olen syntynut kuukauden etukäteen ja pikkuveli käynnistettiin 2vkoa yliaikaisena :) Että on näitäkin.

Mä näin unta synnytyksen käynnistämisestä! Olipa jännä yö :D ja aamulla pettynyt olo. Nyt tuo kipu tuolla häpyluussa alkoi heti aamusta, eli kai vauva alkaa olla koko ajan melko alhaalla. Ennen sattui vain iltaisin. Tänään ei kuitenkaan pienen tarvisi vielä syntyä, on liikaa asioita hoidettavana :D
 
Kuullostaapa Ruu ihanalta teidän elo! :heart: Mua naurattaa aina mahdottomasti tuo Massa Taavetti :D

Samoin on kyllä naurattanut tuo harvinaisen rytmikäs kakka Mulla vauvan hikka tuntuu kans jossain tosi syvällä lantiossa, oikeastaan takapuolen nurkilla. Parin viikon takaisin ultran perusteella vauva on oikein päin. Mitään hajua ei ole mistään kiinnittymisistä, ei siis keilapallofiilistä täällä.

Mun menkkajomotukset vaan jatkui, yölläkin havahduin muutaman kerran siihen että oli ihan kunnon supistuksia. Aamulla sitten alkoikin aaltoilevat menkkakivut oikein tosissaan. Piti hetken aikaa miettiä että tarkoittaako tämä jotain ja pitäiskö tässä soittaa johonkin. Pahin terä meni sitten pois, mutta vieläkin jomottaa. Huh.

Koen pienoista ongelmaa siinä että mulla on tosi korkea kipukynnys enkä tiedä minkälaiseen kipuun pitäisi oikeasti reagoida ja missä vaiheessa lähteä näytille jos tämä toistuu. Miehen tunnelmankevennyskommentti oli tietysti laatua "antaa syntyä vaan, me ehdittiin kuitenkin naimisiin" :LOL:

Eihän noiden kipujen tarvi tarkoittaa mitään, mutta pikkuisen tuli jo sellainen olo että ei sitä aikaa nyt välttämättä aivan kauheasti olekaan jäljellä. Jos vaikka laittelisi vauvan tavarat valmiiksi hoitopöydän laatikoihin. Vaatteet, vaipat ja harsot on onneksi pestynä. Silittää ne tietysti vielä voisi. Pinnasänky on laittamatta valmiiksi, samoin lakanoita pesemättä. Alkuun ajattelin kuitenkin majoittaa vauvan äp-laatikkoon tai sitten nukuttaa vieressä, joten en tiedä paljonko sitä sänkyä tarvii. Ja sen nyt saa nopeasti mun vanhemmilta jos tarve tulee.

Ja kaiken tämän huolehtimisen jälkeen meidän lapsi päättää varmaan ulkoistautua viikolla 42+ :D
 
"*Pihla*"
Kuusamalle suuren suuret onnittelut! :)

Ruu, tuon olen minäkin kuullut, että jos ensimmäinen tulee ennen aikojaan, niin riski ennenaikaiselle synnytykselle seuraavassakin raskaudessa on suurempi. Sisko on synnyttänyt molemmat lapsensa 37+5 :D tosi yksilöllistähän sekin varmasti on ja luultavasti seuraavassa raskaudessa seurataankin tarkemmin.

Kuusama koittaa nyt vielä pysyä kasassa, kun mäkin edelleen olen ja täällä poksuu huomenna jo 39+0 :D ei ala katkeruus iskeä yhtään, jos muut alkaa jo jakaantumaan :D

Parempi yö taas takana ja tarkoituksena lähteä tänään ostamaan loput puuttuvat tavarat. Pienet vaipat ja korviketta, itselle tarvittavat asiat sairaalakassiin ja sitten jäädään vaan odottelemaan vauvan syntymää :) mähän en ole kaupassa käynyt varmaan kahteen viikkoon, joten vähän on viime tippaan jäänyt osa ostoksista :D

Pihla 38+6
 
Meinasin, etten vielä ääneen sano, mutta koputtelen täällä valmiiksi puuta.
Musta tuntuu, että olen saanut kaikista vastoinkäymisistä huolimatta täysimetys vauvan:heart: Jos näin jatkuu, niin olisin äärettömän onnellinen!
Olin nimittäin ihan varma, että tehon pulloruokinta vei mahdollisuudet imetykseen. Ei sitten kuitenkaan. :)

Toivottavasti kaikille muillekin teistä käy yhtä hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Yhtenä kappaleena täälläkin, käytiin sukuloimassa enkä puhelimella jaksanut naputella tänne mitään. Pientä palsta-addiktiota oli kyllä havaittavissa reissun aikana. :D Nyt taas kotona.

Onnea Kuusamalle! Ja ihanaa kuulla, että Ruulla ja vauvalla menee niin hyvin. Antaa jotenkin itsellekin rohkaisua, että ehkä tästä ekakertalaisena selviää, kun kerran noin hyvin voi mennä yllärisyntymän jälkeen. :)

Varpajaisia tuskin on tulossa miehelle. Muutenkin suuri osa hänen lähimmistä ystävistään on naisia, joten varpajaiset eivät olisi mikään "poikien kanssa ryyppäämään" -henkinen mellastus.

Pari viikkoa oon miettinyt, että varmaan kärvistelen vielä heinäkuun puolella mahoineni, koska ei ole tullut maitoa eikä ole ollut yhden yhtä menkkajomotusta tai supistusta tai muutakaan merkkiä, että kroppa valmistautuisi pullauttamaan vauvan ulos. Eilen sitten tuli jomottelua, ja eka reaktio oli säikähdys. :D Että älä nyt ihan vielä synny, ainakaan täällä maaseudulla. :D Jos kaikki menisi ideaalisesti, saisin nyt pari viikkoa lepäillä ja valmistautua, ja sen jälkeen vauva voisi tulla. Veikkaan kyllä, että sinne heinäkuun vaihteeseen menee.

Vauvan hikka tuntuu mullakin useimmiten nivusissa, mutta välillä myös ihan keskellä mahaa. Pää alaspäin tyypin väitettiin olevan. Tosin se sama opiskelija myös käsikopelolla arvioi vauvan painon n. kilon verran keskikäyrän alapuolelle, joten ei jäänyt kovin isoa luottamusta hänen sanomisiinsa.. :D Ensi viikolla ois neuvolalääkäri, jos vaikka siellä saisi järkevämpää kommenttia.

Jaksamista tuskaisten olojen kanssa sinnitteleville. Omat öiset lonkkakivut ja pohjekrampit tuntuvat verrattain pieneltä, joskin kipujen aiheuttama unettomuus alkaa kiristää pinnaa. No, onneksi saa nukkua vaikka koko päivän nyt kun on äitiysloma ja sukuloinnit on sukuloitu. :)

Tähkä 34+6 (toivottavasti viikkojen kuluminen ei ikinä hidastu)
 
Joku täällä pohdiskeli vauvan asentoon vaikuttamista. Minähän "savustin" tätä omaani poikkitilasta oikeaan asentoon muutaman päivän ajan monta kertaa päivässä olemalla konttausasennossa, takapuoli reilusti pitkällä ja pystyssä :D Hyötyä selvästi oli, poika kääntyikin sitten oikein päin ja on siellä pysynyt.

Täällä supistelut palasi takaisin muutaman tunnin tauon jälkeen. Nyt onkin sitten supistanut jo parin tunnin ajan useamman kerran tunnissa oikein kipeästi, supistusten kestot sellaista minuutin luokkaa. Vauva liikkuu ja vaikuttaa virkeältä, tosin tuntuu olevan jotenkin aika alhaalla. Vettä en sentään vuoda. Saapa nähdä miten tässä käy.

Ai niin, kiitos onnitteluista! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
"*Pihla*"
Tähkä, täälläkin eka reaktio jomotteluihin on aina säikähdys :D mulla siis jomottelee lähinnä tuonne alaselkään. Äsken oltiin mun vanhemmilla ja taisin istua liian kauan liian pystyssä, kun alkoi tosi ikävästi jomottelemaan alaselkään ja vauva painoi selvästi enemmän takapuoleen. Onneksi nämä mulla yleensä helpottaa, kun ottaa rennomman asennon. Kuka sanoo näin vielä näillä viikoilla :D

Tosiaan täällä sohvan pohjalla kuuman kauratyynyn kanssa. Vauva ei enää paina niin ikävästi peppuun kuin vielä vähän aikaa sitten. Kivasti nämä viimeiset päivät taitaa mennä aika vaakatasossa, kun heti kostautuu, jos on liikaa pystyssä. Jos olisin synnyttämässä alakautta, niin varmasti olisinkin jo paljon enemmän jaloillani, mutta nyt ei uskalla.

Kuusama, jokos siellä synnytetään? :D toivottavasti ei nyt sentään ihan vielä, jos vaikka pari viikkoa vielä pysysttelisi mahassa kasvamassa :)

Ruu, kiva kuulla, että imetys sujuu hyvin :) toivottavasti niin käy meille muillekin. Me kyllä ostettiin tänään 6 purkkia korviketta, että sitä sitten on, jos/kun tarvetta tulee :)

Nyt on kaikki hankittuna vauvaa ja sairaalakassia varten :)
 
Onnea Kuusamalle avioitumisesta ja Ruulle kotiutumisesta! :flower:

Ja tsemppiä kaikille parisuhteiden ja kipujen kanssa taisteleville :hug:

Täällä vointi muuten hyvä, mutta nukkua voisi vaikka 20h/vuorokausi :D Pikkuhiljaa alkaa synnytyksen lähestyminen tuntua todelta, kun uuden paikkakunnan th(aivan ihana muuten!) alkoi heti ensimmäisenä kysellä kumpaa sairaalaa olin ajatellut ja joko olen miettinyt toiveita esitietolomakkeelle. Vaan eipä tässä laskettuun aikaankaan ole kuin vähän päälle 5 viikkoa, mihin se aika oikein katosi?! :D

Varasin ajan kampaajalle ja kulmien muotoiluun, pientä hemmottelua itselle ennen siskon valmistujaisia. Osaako kukaan sanoa onko ripsien värjäys turvallista raskausaikana ja "toimiiko" se oikeasti? siis silleen ettei ripsiväriä kaipaisi ollenkaan?

Ihanaa keväistä päivää kaikille!

Milsteri öööö 34+4(?)
 
Ei tässä sentään vielä synnytetä. Tai sanotaanko että olis kai tässä jo ollut aihetta soitella synnärille, mutta en vaan suostu vielä ajattelemaan että tässä olisi tosi kyseessä :D Hullu mikä hullu. Nyt onkin tilanne jo taas rauhoittunut, ainakin hetkeksi.

Siis todellakin saisi vauva kasvaa vielä mahassa, minun puolestani vaikka sinne 42+ viikolle. En tosiaan haluaisi tai toivoisi tämän tilanteen edistyvän. Jostain lueskelin että jos tällä viikolla (rv 36) lähtee syntymään, niin sitten annetaan syntyä eikä yritetä pysäyttää. Siitäkään syystä en ole lähtenyt näytille tms. Eiköhän tämä ilta ja yö näytä mihin suuntaan mennään. Mutta kipeä olen kyllä tänään ollut, pahimmillaan supisti 8 minuutin välein. Tiistaina mulla onkin lääkärineuvola, sittenpä näkee onko paikat kypsyneet yhtään.

Sen verran vakavaksi kuitenkin veti että pakkasin vauvalle kotiutumisvaatteet valmiiksi, vaikka eipä se nyt tärkeintä tässä vaiheessa ole :D Mutta kaiken varalta, jos tulisikin pidempi reissu. Ei jäisi sitten miehelle ihmeteltäväksi. Lisäksi laitoin pienet vaatteet hoitopöydän laatikoihin ja värjäsin loput harsot. Vielä voisi sairaalakassiin laitella tarvittavat kamppeet.
 
Milsteri kyllähän moni värjää hiuksiakin ja meikkaa päivittäin, käyttää pyykinpesuaineita, farkkuja, muoviastioita ja asuu kaupunkialueella että kyllä myrkyille altistusta tulee nykyihmisellä niin paljon muutenkin että ripsien/kulmien värjäys on tooodella pientä :) lisäksi siinä tulee ainetta iholle niin minimaalisesti että varmaan turvallisempaa oliskin värjätä raskausaikana säännöllisesti kuin sitten käyttää ripsaria. Kävin just värjäämässä ja kosmetologi vinkkas taas vanhan hyvän vinkin että sipasee vaseliinia ripsiin aamusella niin näyttävät tummemmilta ja ei tarvii ripsaria jaksaa laittaa. Suosittelen kyl hemmotteluks, tuli aivan ihana olo, laitatin sekä kulmat että ripset ja värjäys onnistu niin hyvin että ellei paksuutta halua niin ripsivärin pystyy jättään kyllä pois kun mulla on aika pitkät räpsyttimet :)

Kuusama toi on just tota, mä täällä naureskelen että oon varmaan oikeesti viikolle 43 asti mahani kanssa vaikka tosiaan vähän tiukahkoja päiviä täälläkin ollu. Mulla rauhotti lepo ja se kun pitkä flunssa lopulta hellitti.. nyt ei oo ollu pahoja peräkkäisiä päiviä mutta kyllä supistukset on tullu jäädäkseen vaikka kipeiks en niitä vielä suostu sanomaan :D Kysyin mieheltä josko puolentoista viikon päästä sit mentäs synnyttään, se kuulemma sopi niin mä tähtään siihen. (mulla LA on jo 30.5 ja esikoinenkin synty 39+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Milsteri
"Catnip82"
Jänniä aikoja täällä kyllä edellään kun kuka tahansa voi olla seuraava synnyttäjä :) Ei täältä palstalta malta pysyä poissa ettei vaan missaa mitään!

Meidän vaunuostokset koki pienen kolauksen koska paikallinen myymälä mikä haluamani vaunuja myy, pystyy lupaamaan elokuulle (!!!) tilauksen. Eikä niillä ollut esittelykappaletta mitä olisi voinut testailla.. nyt mietitään neittitilausta, yksi verkkokauppa lupailisi kesäkuulta tilausta.. hankalaa kun on oikeastaan vain nämä yhdet vaunut mitkä täyttää omat kriteerini.

Yhtään en muista mitä piti kommentoida ja kännykällä ei näe noita viestejä.. joten palataan asian äärelle myöhemmin :)

Catnip82 + kyytiläinen 35+1
 
Staffy
Kävin värjäyttämässä hiusten lisäksi myös kulmat ja ripsetkin, kyllä se vaan piristää. Riippuu ripsien pituudesta ja paksuudesta tarviiko lisäksi käyttää ripsaria. Itse en käytä nyt tavallisina päivinä. Mitäpä sitä äitiyslomalla käyttämäänkään :) ripset saattavat myös tuuhentua, koska ripsari ei ole niitä kuluttamassa.

Mulla ei ole tullut maitoa rinoista eikä ne tunnu yhtään siltä että siellä mitään maitoa olisikaan :( Ei oo kyllä mitään enteilyä tulevasta synnytyksestä. Olisin kyllä jo ihan valmiina!

Staffy poksuu 38
 
Maidosta.. mulla on tullut vähän, mutta ei vielä niin paljon, että liivinsuojia pitäisi käyttää. Aikaisemmissa raskauksissa (myös siis ekassa) maitoa on alkanut tulla jo raskausaikana niin paljon, että liivinsuojat on ollu pakko ottaa käyttöön ennen synnytystä. Mulla ongelmana ei ole ollutkaan maidon riittävyys, vaan runsaus. Voi alkuun kuulostaa melko positiiviselta ongelmalta, mutta tuo kyllä imetykseen omat haasteensa. Nyt on toiveena imettää lasta 1-vuotiaaksi, mutta saa nähdä kuinka jaksan.. Imetys sattuu, kun vauva joutuu rajoittamaan maidon tuloa "puremalla" ja maitoa suihkuaa ympäriinsä :D Oon kuitenki ihmeen pitkään jaksanut meidän kahta kullannuppua imettää kaikista vaikeuksista huolimatta, mutta ihan tuo yhden vuoden raja ei ole rikkoutunut. Se tuntuu olevan mulle joku maaginen raja, jonka haluaisin ylittää näin viimeisen lapsen kohdalla.

Täällä onnistuttu hommaamaan kamala flunssa. Unet jää siis entistäkin vähäisemmiksi. Toivottavasti menis nopeasti ohi. Oon nimittäin suunnitellut synnyttäväni heti, kun vauva on täysiaikainen :D
 
"Kuusama"
Terveisiä synnäriltä! Kohdunkaula kadonnut ja reilulle sormelle auki. Supistukset säännöllisiä, väli n. 8 min. Nestetipalla koitetaan vielä pysäyttää eteneminen mutta ei lääkkeellä.
 

Yhteistyössä