Hakutulokset

1. Q

Voidaanko haastaa todistamaan?

tuskin kukaan vittuillakseen ketään haastaa todistamaan, mutta jos on joku syy , niin varmaan sitten. Jos oikesti haastetaan, niin ei voi kieltäytyä
  2. Q

OHH-O-HHH! Vesirokosta..

Kannattaa todellakin rokottaa tuon ikäinen, varsinkin kun on altistuksia. Kipikapi. Itse rokotutin 6v neuvolassa kun ei ollut sairastanut.
  3. Q

Mitäs tekisit tässä tilanteessa?

Kävelisin kauppaan (tai jos ehtis töistä tullessa käydä) ja tekisin sen ruuan. Paisti jos isäntä ihan kiltisti voisi vapaapäivänään kipitellä mun työn aikana sinne kauppaan ja tekaista kurmeet valmiiksi =)
  4. Q

Maksaako lapsella päivystyksessä käynti?

No jos joutuu osastolle sieltä päivystyksestä, niin silloin ei tule erikseen pkl maksua, vaan normaali sairaalapäivämaksu siitä päivästä, olisko siinä syy?
  5. Q

Maksaako lapsella päivystyksessä käynti?

Minä taas väittäisin että ambulanssi maksaa (omavastuu) mutta päivystys ei
  6. Q

Mistä suht edullinen jumpsuit 170 cm pitkälle tytölle?

Tarjoustalossa oli paljon erilaisia, lasten koosta aina aikuisten xxl saakka. eikä olleet kalliita
  7. Q

Onko syntyneen lapsen menettäminen kovin suru elämässä?

Olen menettänyt veljen, äidin ja isän. Pahinta oli veljen kuolema, silloin minulla ei ollut vielä lapsia, ja väittäisin että aika hilkulla oli että oma elämä jatkui. Vanhempien kuolemat olivat kauheita, ja edes suht normaaliin elämään paluu on kestänyt muutaman vuoden, ja myös omat lapseni...
  8. Q

Kuinka moni on luovuttanut verta tai saanut verensiirron?

Olen luovuttanut pari kertaa, saanut kerran ja antanut ainakin kymmeniä kertoja (satoja varmaan jo) punasoluja , trombosyyttejä, kokoverta, jääplasmaa ja valkosoluja (sekä ollut veren kantasoluja ja luuydintä). Eli enemmän kuluttanut kuin luovuttanut :D
  9. Q

Koira ja lapsi

Pitäisköhän sun pitää paremmin erillään tuo lapsi siitä koirasta?
  10. Q

Mitä turhia ylimääräisiä laskuja sinulle on tullut?

No meillä on invapysäköintilupa. Olen miehelle sanonut että yksityisalueella yksityiset pysäköintivalvojat antavat sakot, eli vain kaupungin paikoilla saa pysäköidä maksamatta. No viimeksi eilen oli sitten hankkinut sakot postissa käydessään. Todella turhaa rahantuhlausta (ja todella älytön...
  11. Q

Poika tuli humalassa kotiin ja ikää prkle vasta 10

"Kyse ei oikeasti ole maksasta, vaan tästä: Lasten ja varhaisnuorten elimistössä alkoholi saattaa helposti alentaa verensokeria. Aikuisilla aineenvaihdunta on kehittyneempi. Koska aivojen energiansaanti ja toimintakyky riippuvat veren sokerin pitoisuudesta, alkoholin aiheuttamasta verensokerin...
  12. Q

Poika tuli humalassa kotiin ja ikää prkle vasta 10

Humalaisen 10- vuotiaan paikka on sairaalaseurannassa, ehdottomasti!
  13. Q

Äidillä kypärä, lapsella n.3v ei, flamingon rengasliukumäessä

En todellakaan ymmärrä tuon naisen logiikkaa. Jonotti siihen k-8v rengasliukumäkeen (putki) vastusteleva, pelosta huutava lapsi sylissään. Äidillä oli kypärä suojana, mutta lapsen jätti ilman?!? Tuossa mäessä kypärä oli todella tarpeen, itse kumautin yhdessä mutkassa aika kovaa pään seinämään...
  14. Q

Meille tulee koiranpentu <3 Pelastetaan yks tutun seropi piikiltä

Jaa, meillä on 4,5kg kokoinen koira, joka on hyvin koulutettu, ei vedä, eikä rähise muille. Eli meidän koiraa taas lapset voivat ulkoiluttaa, itse en pidä koiraa edes kytkettynä kuin harvoin (on niin tottelevainen että on välittömästi kytkettävissä). Katsos jotkut viitsivät kouluttaa koiransa...
  15. Q

Itse annoin kissan olla vapaana kun koira tuli, tosin koira oli 8 viikkoa vanha, eli helpompi juttu. Minkä kokoinen koira kyseessä ja miksi olisi siis joutunut piikille?
  16. Q

Aloittaja sanoi itse että on varautunut myös siihen ettei lapset hoidakkaan ulkoilua. Kyllä meillä lapset saa ulkoiluttaa koiria, 11,14 ja 17v, eskarilainen ei vielä yksin
  17. Q

katastrofi

No kuullostaa todella siltä että tarvitsette apua, sekä vanhemmat että lapsi. Lastensuojelu tai perheneuvola olisi varmaan oikea osoite. Sitä odotellessä sinun kannattaisi varmaan ulkoilla sen lapsen kanssa, jos käytös on tuollaista niin on aivan liian pieni ulkoilemaan yksin, sinä olet...
  18. Q

Mies haluaa erota ja meillä 4kk vauva - apuja?

Ihan varmasti pärjäät, älä siitä huoli. Itse olin 22v kun jäin 2-vuotiaan ja vastasyntyneen kanssa yksin, apuja sain mm-naapureilta, ja seuraa perhekerhoista. Kannattaa tutustua muihin lapsiperheisiin perhekerhoissa, avoimessa päiväkodissa tms. ja rakentaa itsellesi tukiverkkoa, hoitaa muiden...
  19. Q

No mitäs saatte peruskoulutestistä :D

60%, peruskoulun päättymisestä 21 vuotta :D
  20. Q

Minkä ikäisenä olette päästäneet lapsen ulos yksin leikkimään/ulkoilemaan?

5-vuotiaasta, mutta valvontaa on vaikka yksin ulkoileenkin

Yhteistyössä