Mitä turhia ylimääräisiä laskuja sinulle on tullut?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"joku vaan"
Mun miehelle on pari kertaa tullu ihan turhaan ylinopeussakko. Toisella kertaa peltipoliisi oli tosi tyhmässä paikassa mäen alla ja just ennen peltipoliisia nopeus muuttui 80:stä 100:een. Satasta ajettiin, ja ku peltipoliisi huomattiin, ni olikin liian myöhäistä reagoida. Siispä tuli ihan turha ylinopeussakko.

Sit toinen vähä tuoreempi oli just ku kesänopeudet vaihtu talvinopeuksiksi, niin mun mies luotti navigaattoriin, joka näytti kahdeksankympin alueella, että saa ajaa kesänopeutta, eli satasta. Ja eikös se peltipoliisi tullut taas eteen ja välähti.:-(

Ekan tapauksen sattuessa meillä ei ollu vielä navigaattoria.

Molemmat sakot niin turhia kuin olla vaan voi.:O

No meillä on invapysäköintilupa. Olen miehelle sanonut että yksityisalueella yksityiset pysäköintivalvojat antavat sakot, eli vain kaupungin paikoilla saa pysäköidä maksamatta.
No viimeksi eilen oli sitten hankkinut sakot postissa käydessään. Todella turhaa rahantuhlausta (ja todella älytön sääntö, mihis helkuttiin sitä sitten sen auton laittaa jos kyydissä joku joka ei voi käpytellä koko p-alueen poikki ja takas automaatilta, tai ei voi jättää yksin autoon?

"Male"
"just ennen peltipoliisia nopeus muuttui 80:stä 100:een. Satasta ajettiin, ja ku peltipoliisi huomattiin, ni olikin liian myöhäistä reagoida."

Kokeile miten pitkälle pystyt sukeltaan avannosta jään alle, pliis!!

"joku vaan"
Korjaus aloitusviestiin: Siis ekassa tapauksessa nopeus putosi yhtäkkiä satasesta kahdeksaankymppiin. Sen takia ajettiin satasta.

Eli just toisinpäin, miten vahingossa aloitusviestiin kirjoitin.

Ei ajettu kaheksankympin alueella satasta vaan ihan rajoitusten mukaan satasen alueella satasta, kunnes se nopeus yhtäkkiä laski alamäessä.

"Male"
[QUOTE="joku vaan";29277413]Korjaus aloitusviestiin: Siis ekassa tapauksessa nopeus putosi yhtäkkiä satasesta kahdeksaankymppiin. Sen takia ajettiin satasta.

Eli just toisinpäin, miten vahingossa aloitusviestiin kirjoitin.

Ei ajettu kaheksankympin alueella satasta vaan ihan rajoitusten mukaan satasen alueella satasta, kunnes se nopeus yhtäkkiä laski alamäessä.[/QUOTE]

Siis kenen nopeus laski? Teidän? Liikennemerkin? Peltipoliisin?

"joku vaan"
No kiitos vastauksistanne. Kenelläkään muulla ei sitten ole tullut elämänsä aikana turhia laskuja.

Asiallisia vastauksia toivoin, en tollasia pilkkapuheita. Kiitos vaan ja näkemiin. Anteeksi että avasin edes suuni, kun heti tulee tällaisia mollauksia, eikä vastata asiallisesti alkuperäiseen kysymykseen.

Mä en ainakaan pidä mun miestä yhtään tyhmänä. Varmasti viisaampi kuin moni muu täällä. Mutta vahinkoja sattuu kaikille. Nobody is perfect, nääs!!!

[QUOTE="joku vaan";29277539]No kiitos vastauksistanne. Kenelläkään muulla ei sitten ole tullut elämänsä aikana turhia laskuja.

Asiallisia vastauksia toivoin, en tollasia pilkkapuheita. Kiitos vaan ja näkemiin. Anteeksi että avasin edes suuni, kun heti tulee tällaisia mollauksia, eikä vastata asiallisesti alkuperäiseen kysymykseen.

Mä en ainakaan pidä mun miestä yhtään tyhmänä. Varmasti viisaampi kuin moni muu täällä. Mutta vahinkoja sattuu kaikille. Nobody is perfect, nääs!!![/QUOTE]

Eihän se sakkolasku turhasta tullut. Mieti nyt vähän. Kannattaa olla tarkkana liikenteessä.

[QUOTE="mies";29277465]Oon samaa mieltä aapeen kanssa että rajoitus pitäsi olla nopeuden mukaan, ei nopeus rajoituksen mukaan.[/QUOTE]
Tätä mieltä minäkin olen!

Juur sain rikesakon, kun ajoin mieheni autoa, jota harvemmin ajan ja nopeusrajoitus vaihtui 100:sta 60:iin (mielestäni ilman, että välissä oli 80), ja laitoin vakionopeussäätimen pois ja katselin rauhassa mittarista nopeuden pienenemistä, kunnes välähti. :(

Näin siis kyllä tuon 60:n merkin, mutta en edes tiennyt että se kamera on siinä... Ihan turha ja ylimääräinen lasku siis. :O

Onhan turhia laskuja, koska ne olisi voitu välttää tarkkaavaisemmalla käytöllä. Ja aika monelle tulee elämänsä aikana turha parkkisakko yms.

Mutta sinä syytit sakoista nopeusrajoituksen vaihtumista "ihan yhtäkkiä" sekä navigaattoria.

Sakottaja
[QUOTE="joku vaan";29277383]Siis ihan ASIALLISIA vastauksia toivoisin. En halua tästä(kin) mitään toisten mollaamisketjua.:-(

Meillä molemmat sakot saatu epähuomiossa.[/QUOTE]

Myötätuntoni on TÄYSIN puolellasi.
Monet sakothan ihmiset hankkii ihan tarkoituksella, eikä epähuomiossa kuten te teiden ritarit.

Yhteistyössä