Mitäs tekisit tässä tilanteessa?

Itse töissä klo 6.30-14.30. Muut perheenjäsenet vapaapäivällä. Kun tulen töistä, niin isäntä lähtee pelaamaan sulkista, joka sovittu jo viikko sitten. Kotona ei ole ruokaa, eikä värkkiä, mistä sitä tekisi. Molemmat autot menossa, toinen siis isännällä ja toinen esikoisella. Kauppaan puoli kilometriä. Periaatteena meillä se, ettei töissäkävijän tarvitse laittaa ruokaa, jos muilla on vapaapäivä.

Mikä olisi oikein ja tasapuolista? Kerron oman ratkaisuni hetken päästä :)

Tilaisin pizzaa ja käskisin miehen käydä kaupassa pelaamasta lähtiessään. Miks ei sun mies tai esikoinen voinut käydä ruokakaupassa kun ne aukes klo 12?
Esikoinen on tyttökaverinsa luona toisella paikkakunnalla toisen auton kanssa, eikä isännälläkään ollut autoa, kun se oli mulla töissä. Tosin kävellen olis voinut käydä, kun ei kauppaan tuon pidemmästi ole.

Harmi vaan, ettei täällä ole kuljetusta tarjoavaa pizzeriaa :/ Sehän tässä olisikin ollut paras ratkaisu :)

Viimeksi muokattu:
mä olisin varmaankin huomannut jo illalla et tänään tarvii käydä kaupassa, ja sanonut miehelle et käyvät päivällä kaupassa.Ja soittanut vielä töistä lähtiessäni et oletteko jo käyneet, ja jos eivät niin olisin koukannut kotimatkalla kauppaan hakemaan syötävää.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Itse töissä klo 6.30-14.30. Muut perheenjäsenet vapaapäivällä. Kun tulen töistä, niin isäntä lähtee pelaamaan sulkista, joka sovittu jo viikko sitten. Kotona ei ole ruokaa, eikä värkkiä, mistä sitä tekisi. Molemmat autot menossa, toinen siis isännällä ja toinen esikoisella. Kauppaan puoli kilometriä. Periaatteena meillä se, ettei töissäkävijän tarvitse laittaa ruokaa, jos muilla on vapaapäivä.

Mikä olisi oikein ja tasapuolista? Kerron oman ratkaisuni hetken päästä :)
Kävelisin kauppaan (tai jos ehtis töistä tullessa käydä) ja tekisin sen ruuan. Paisti jos isäntä ihan kiltisti voisi vapaapäivänään kipitellä mun työn aikana sinne kauppaan ja tekaista kurmeet valmiiksi =)

Kävelisin kauppaan (tai jos ehtis töistä tullessa käydä) ja tekisin sen ruuan. Paisti jos isäntä ihan kiltisti voisi vapaapäivänään kipitellä mun työn aikana sinne kauppaan ja tekaista kurmeet valmiiksi =)
Noin sen pitäisi mennä, kuten tummennettu teksti kertoo =) Eilen, ja yleensä se näin onkin. No, tänään oli jostain syystä eri systeemit, en juurikaan ehtinyt isännän kanssa vaihtaa kuulumisia työpäivän jälkeen, kun se jo lähtikin.

Mä ratkaisin asian nyt niin, että käveltiin kotona olevan porukan kanssa sinne kauppaan (jossa samassa myös Hese ja saa sieltä muutakin ruokaa), syötiin siellä ja ostettiin vähän herkkuja mukaan =)

Yhteistyössä