Hakutulokset

  1. L

    Miksi en saa myyjän yhteystietoja huutonetissä?

    Huusin, mutta hv ei ylittynyt. En ole saanut myyjän yhteystietoja, vaikka huutoni oli korkein. Oonko mä liian nopea vai onko siellä säännöt muuttunu? Huuto meni kii 5 min sitten, meklarilta tuli vaan huutokohteen tiedot joissa ei ole myyjän sposoitetta.
  2. L

    Kodinhoitotila, kuraeteinen samassa -> sekaista, apua!

    Kodinhoitotilassa pyykkikone, kuivausrumpu, kuraeteinen, kuivaustilaa, pyyhenaulakko kylpypyyhkeille, pikkuinen lavuaari, kypyhuonekosmetiikkaa peilikaapissa ja pesuaineet yms. avohyllykössä. Tila on aina sekainen. Pyykkiä tulee ja kuraeteinen on tarpeen, viikonloppuisin talossa saattaa olla...
  3. L

    Kerrossänky lapsille kun huonekorkeus on vain 190 cm?

    Mahtaako sellaista löytyä, onko kellään tietoa matalista kerrossängyistä? Mikä mahtaa olla yläpetiläisen nukkumakorkeus esim tässä sängyssä: http://www.kalustekauppa.com/workspace.client_kalustekauppa/PublishedService?file=page&pageID=9&pid=4595 Pojat tykkäis kun pääsis kerrossänkyyn...
  4. L

    Opintotuki ja vanhemien tulot, mitäh?

    Lukiolaisellemme tuli opintotukipäätös. Hänen opintotukeaan oli korotettu (sitten kun nyt alkaa sitä saada...) vanhemman tulojen takia. Määrä näkyy olevan 200 e/kk, asuu opiskelupaikkakunnallaan viikot. Mutta, mutta. Kun minä olen naimisissa noiden nuorempien isän kanssa, niin eikö silloin...
  5. L

    Miksi en pääse yksityisviesteihin?

    Oonko mä siis jossain osabannissa?
  6. L

    kun on kaksi hankalaa kotikasvatettua poikaa...

    ...ja ittellä ei aina leikkaa niin välillä hävettää niin että heikottaa.Eilen oli muskariharjoitukset. Ja poskelleen meni pahasti. 1. Oltiin myöhässä. Lapset istuivat jo kiltisti ringissä salin lattialla kun myö porhallettiin paikalle. Mulla oli mukana omieni lisäksi kaksi kymmenvuotiasta...
  7. L

    Can Can -keinun punaiset kiinnikkeet vaihdettava! Ilmaiset!

    Te joitten pihassa seisoo lasten Can Can -keinu, käykääpä linkissä! http://www.horbybruk.se/brickor_fin.html Ja tarkistakaa, ovatko keinun kiinnikkeet punaiset. Jos, niin uudet saa tilata ilmaiseksi.
  8. L

    Lapset on ihan tolkuttomia ja flunssassa, hajoo korvat!

    ARRGH... Pojat ovat kipeitä mutta ei kovin kipeitä -> aivan tolkuttomia ja tunnottomia teoissaan, ikää 2 v 4 kk ja 4 v 2 kk. Eivät keskustele (eivät kyllä yleensäkään keskustele, kun ei toi 2 v puhu) vaan kirjuvat, kirkuvat ja karjuvat. Kinaa tulee viisi kertaa minuutissa ja kaikki ratkotaan...
  9. L

    kenelle maksetaan opiskelijan asumislisä?

    Tytär lähtee lukioon ja muuttaa siksi mummolleen (isänsä äiti)asumaan. Kotipaikkakunnalla ei lukiota ole. Asumislisään on oikeus, mutta vanhempien tulot pienentävät sitä luultavasti (avioliitto, mutta ei ole opiskelemaan lähtevän lapsen isä). Mutta kenelle asumislisä maksetaan? - Suoraan...
  10. L

    Puhumaton, karjuva ja kiljuva 2,5 v.

    Mitä voin tehdä? Alkaa hermokäyrä nousta kliimaksiin, kun 2 v 4 kk kuopus ei puhu, vaan selvittää ongelmansa kiljumalla, karjumalla ja tökkimällä. Syyskuussa alkaa päivähoito, mutta sekin tulee olemaan ryhmis jossa lapsia aika paljon (kaksi ryhmistä toimii samassa pihassa), joten voiko...
  11. L

    lajittelu ja kierrätys toimimaan kotona, vinkkejä?

    Meillä on kuusihenkinen perhe, toisinaan ruokapöytävahvuus on kymmenkunta. Asutaan haja-asutusalueella, mutta lähitaajamasta löytyy kyllä kierrätyspisteitä ihan hyvin. Ongelma on jätteiden lajittelu ja varastointi kotona. Kun sitä kierrätettävää ja lajiteltavaa tulee aika paljon, niin mihin...
  12. L

    Talon koristelaudoituksien maalaus, loputon urakka...

    Huoh. Eihän tuon seinän maaluu ollut mitään. Nyt tuherran jo kolmatta täyttä päivää valkoisten koristelaudoituksien kanssa, eikä urakka tunnu loppuvan millään! Tosin onpa tuossa sit valkoiset laudat räystäidenkin alle. Ja mä kun haaveilin seinän alaosaan koristekuvioita, mutta taidanpa syödä...
  13. L

    Luovutin: ikkunanpesu, 4v ja 2v - arGGGh!

    Vitsin pimpulat etten pahemmin sano!!! Kaksi tuntia ja melkein kaksi ikkunaa. Nyt homma seisoo, koska avauskahva tippui kirjahyllyn taakse enkä saa sitä pois. Ikkunanpesuainetta on suihkittu sinne ja tänne, ikkunat on pesty ja kuivattu viiteen kertaan, koska kun selän kääntää toista puolta...
  14. L

    Lapsi menee prometheus -leirille

    Onko joku ollut?
  15. L

    Kaksoistutkinto, kertokaapa!

    Voiko yrittää suorittaa vain äikän ja matikan lukiotasolta loppuun? No, ehkä se reaalikin voisi mennä mutta kielet ovat mulle kammotus... Mä oon vuonna nakkisata käynyt lukiota vuoden verran (en siis muista enää mitään |O ) ja mulla on yhden alan ylemmän opistoasteen tutkinto. Nyt oon sit...
  16. L

    Onko lantiovyöllä kiinnitettävää turvaistuinta (kasvot menosuuntaan)?

    Ostettiin meille uus autonräyskä (minibussi), jossa keskipenkin ja takapenkin keskellä on vain lantiovyö. Saakohan jotakuta turvaistuinta kiinni pelkällä lantiovyöllä? Tarkoitan siis kasvot menosuuntaan istuinta (lapsi nyt 2 v 3 kk), jossa on viisipistevyöt.
  17. L

    Akvaariosta katosi kala, kuka vei?

    Mihin kummaan on kadonnut yksi loistobarbi? Eilen se vielä oli ja eli, nyt ei käy jälkeäkään. Oon naputellut laseihin ja kysellyt toisilta kaloilta, mutta ne on vaiti vaan eikä eväkään värähdä. Ei tajuu :/
  18. L

    Nelivuotias ei jaksa istua aloillaan ja marisee

    Kävinpä sitten kirkossa nelivuotiaan kanssa. Älysin sentään ottaa sille pari lelua mukaan, jotenkuten selvittiin :| Kun urut soittaa, niin tämä pitelee korviaan ja kaivautuu paitansa alle, kailottaa soiton loputtua kirkkaalla ääänellä että en tykkää soitosta. Ensimmäisen virren jälkeen...
  19. L

    kahden tuotteen huutonetpulma, auttakaapas!

    Myynnissä on erillisissä huudoissa kaksi "tuolia" ja olisin halunnut ne molemmat. Huudot ovat vielä kesken. Nyt toisessa tuolissa on ylitetty minun korotusautomaattiin laittamani korkein summa ja toisessa on hinta nostettu rajalle - olen siis saamassa vain toisen kappaleen haluamistani :/...
  20. L

    Lapset menevät perustettavaan ryhmikseen

    Luin vasta päivän lehdet. Alueellemme perustetaan uusi ryhmis, sillä hoitopaikat eivät riitä syksyllä kaikille lapsille. Meidän muksut menevät sitten aika varmaan just tuonne, koskapa ovat syksyllä aloittamassa uusina lapsina päivähoitoa ja nuorempi on alle 3 v. En oikeen ole innossani, himputti!

Yhteistyössä