Hakutulokset

1. S

Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Heipsan! Niin se lähtö tuli sit torstaiaamuna 3.10.13 (rv 39+4), kun yön olin valvonut säännöllisiä suppareita. Koko päivänhän se kesti, mutta illalla meille syntyi suloinen ja temperamenttiseksi osoittautunut poika <3 Hurmurille oli kertynyt mittaa 52cm ja painoa 4060g. Sunnuntaina päästiin...
  2. S

Onnea Vilijonkalle! Täällä kans valvotaan jumppapallon ja kylmäpussin kanssa. Periaatteessa minuutin supistukset viiden minuutin välein tunnin ajan täyttyis, mut vielä kestän kipuilua ihan hyvin kotona, joten annan miehen nukkua makkarissa ja katon, mihin etenee.. Sairaalaan ajaa kumminkin...
  3. S

Heipsan! Muutama päivä laskettuun aikaan, vaan ei merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Tänään neuvolassa sf-mittakin oli vaan kasvanut.. Vaan eipä tässä auta muu kuin odotella. Mies oli sitä mieltä, että tässä vois ottaa siivous-ässän käyttöön, mut mua ei se huvittais.. :) Nyt olis...
  4. S

Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

Onnea vauvan saaneille! Papumammalle osanottoni ja voimahalaus suureen suruun! Mulle iski nuha, huomenna neuvolaan. Muuten ei tänne mitään uutta. Paitsi että appiukkoni teki meidän vauvalle maailman ihanimman kehdon! Oon sitä nyt saanut viikon verran tuossa ihailla! -Salmiakki13 ja 39+2
  5. S

Onnea vauvan jo saaneille! Omaan napaan ei kai mitään uutta.. Vauva on nyt rauhoittunut selvästi, neuvolassa myös sykkeet laskeneet 120 pintaan (normaalisti olleet 130 paikkeilla ja yli).. Yhtenä iltana piti ruveta laskemaan liikkeitä, kun masuasukki ei ollut koko päivänä kovinkaan liikkunut...
  6. S

Onnea Tacolle! Huomenna taas neuvolaan. Tuskin mitään uutta.. Aion kuitenkin sanoa tuosta viiltävästä kivusta, joka aina aivastaessa vaivaa.. -Salmiakki13 ja 38+1
  7. S

Huomenta ja poks 38+0! Onko muilla viiltäviä kiputuntemuksia ylävatsalla? Kipu on mulla sellainen repäisevä ja poikittaissuunnassa tuntuva, kohdun yläreunassa, oikealla puolella. Perjantaina viilsi ekan kerran ihan kunnolla, kun kumarruin jotain ottamaan. Sama tapahtui lauaantaiaamuna kenkiä...
  8. S

Oon ihan hämilläni, Pecanpie, jännittävää että noin voi edetä ilman kipuja! Mutta mielelläni minäkin ilman kipuja selviäisin edes puoliväliin synnytystä :) Taysissa ei oo mahdollista saada perhehuonetta, vaihtoehtona olis potilashotelli. Mutta me asutaan sen verran lähellä, että mies saa...
  9. S

Heips Lähinnä miehelle me ainakin ollaan ajateltu ottaa evästä mukaan sairaalaan. Itelleni pakkasin muutaman myslipatukan ikäänkuin varmuuden vuoks, mut en kyllä tiedä, koska ne oon aatellut syödä :) Ehkä synnytyksen jälkeen.. Ja sit sain kaverilta neuvon, että kannattaa ottaa herkkuja mukaan...
  10. S

Heipsan! Päivitystä aamuiseen. Neuvolassa kaikki hyvin ja arvot samaa mallia kuin aiemmillakin kerroilla. Terkkari tänään tulkkas mulle, ettei se lääkäri ollutkaan kirjottanut korttiin viimeks että RT+-, vaan RT1. Nauroi kyllä, että plusmiinusmerkinnältä se näytti, mutta ykköstä tarkoitti. Ja...
  11. S

Heipsan! Onnea Nanneli82 vauvautumisesta! Synnytystapa-arvioo ei tosiaan Tampereellakaan (tai ainakaan meidän neuvolassa) tehdä muuten kuin käsikopelolla. Ja tosiaan samassa kokoarvioo kysellessäni lääkäri vaan totesi, että laskettuna aikana syntyessään tuskin on yli nelikiloinen. Tosin...
  12. S

Onnea Yanalle ja Tourniquetelle perheineen vauvoista! Tosi kiva, kun keskustelu on vilkastunut täällä näin kovasti! Ja yritänpä minäkin jossain vaiheessa saada mahakuvan laitettua tänne. Lapanen85: Onko sulle erikseen annettu tehtäväks laskea liikkeitä? Mulle neuvolassa sanoivat, että...
  13. S

Heippa kaikille! Toivottavasti Leijonamama sun vuoto on helpottanut ja kaikki on hyvin! Kovasti tsemppiä sulle ituH! Toivottavasti sulla on lähipiiri tukena ja exäkin tajuaa, että nyt on aika keskittyä sun tukemiseen ja vauvan tuloon! Tsempit myös muille kipujen ja kolotusten kanssa...
  14. S

Heipsan! Eilen poksui 35+0 ja tänään eka virallinen äippälomapäivä! :) Olo vaihtelee, välillä vatsa on enemmän tiellä, välillä vähemmän.. Välillä jaksaa, välillä ei.. Menkkamaista kipua on nyt ollut muutamina päivinä. Oon nyt yrittänyt ulkoilla joka päivä pieniä lenkkejä, vaikka välillä...
  15. S

Lokakuun lapset 2013 <3 *elokuussa*

Luna: mitä synnytyssarjoja oot katsonut? Mäkin voisin mielenkiinnosta joskus katsoa, mutta yhtäkkiä en telkku.comin tarjonnasta sellaisia löytänyt.. Salmiakki13 ja 34+1
  16. S

Hei! Tsemppiä kaikille erinäisten vaivojen kanssa kamppaileville ja varsinkin jo sairaalaan joutuneille! Ja kiva, että tänne harvemmin kirjoittelevat ovat nyt aktivoituneet. On mukava lukea teidänkin kuulumisia! Kävin tosiaan eilen neuvolassa ja täällä Tampereella ei varsinaisia...
  17. S

Heipsan Vai on joku facen puolella jo saanut vauvan! Onnea tälle perheelle! Jäin siis saikulle alkuviikosta, kuten ennakoinkin. Ihan hölmöä, mutta mun oloa on kyllä helpottanut se, että täällä on muutama muukin nyt jäänyt saikulle ja toisaalta se, että kaikki niin lähipiirissä kuin...
  18. S

Heippa Yanalle tsemppiä! Täällä olo muuten ok, mutta kuten viimeksikin kirjoittelin väsymys on kova. No, tästä neuvolassa olen nyt jutellut ja itse halusin kuitenkin vielä kokeilla, miten töissä jaksaa.. No, tänään oli luovutettava (kaks viikkoa olisi enää ollut töitä, ja olin päättänyt...
  19. S

Heippa! Kiitos taas Leijonamama! Olipahan taas yö. Nukuin niin huonosti ja miniminipätkissä. Lisäksi heräsin itkien. Näin siis painajaista, että olin jossain mellakan keskellä ulkomailla. Yritin juosta turvaan ja suojella kaikin keinoin vatsaani, ettei pienokaiselle kävis mitään. Muistan...
  20. S

Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

Hei Tsemppiä kaikille kipujen ja jomotusten kanssa kamppaileville! Mullakin suonenvedot edelleen kiusaa säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta muuten olo on hyvä. Paljonko te, jotka syötte magnesiumia, niin syötte sitä päivittäin? Mulla monivitamiinissa on 180mg, mutta paljonko sitä uskaltais...

Yhteistyössä