Hakutulokset

1. T

Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Me saatiin KELA-korvaukset ihan normaalisti tässä hoidossa. Ainoa ero on se ettei julkiselle pääse hoitoon täällä meilläpäin, jos on kaksi yhteistä lasta. KELA mun ymmärtääkseni "nollaa" hoitolaskurinsa aina onnistuneen raskauden jälkeen eli korvausten evääminen koskee lähinnä tilanteita...
  2. T

Inkkuselle kovasti tsemiä synnytykseen! Jännää :) Sebu08 hoidoillahan nämä kaikki. Esikoinen on IVF tuoresiirto ja kaksoset saman satsin ainoat pakastetut. Mahaihminen on uuden ICSIn tuoresiirrosta. Meillä on ollut "helppoa" sen jälkeen, kun vihdoin löytyi oikeat syyt lapsettomuuteen. Kaikki...
  3. T

Hurjasti onnea vauvautuneille, ainakin bongasin nimet Lila, Sebu, Jadekivi ja Tyty. Kiva lukea aina noita synnytyskertomuksia, kiitos kun jaksatte päivittää. Tytyllä taisi äidin vaisto kertoa ettei kaikki tule menemään hyvin. Pikaista toipumista sinulle ja poikavauvalle. Itsellä kaikki...
  4. T

Hurjasti onnea TanZZZu, pienen tyttären äiti! Hyvän painoinen pikkuneiti :) Paranemisia teille molemmille!
  5. T

Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Moi, mulla oli tänään 2. neuvola, seuraava onkin sitten KELA neuvola ja samalla "laaja tarkastus", johon miehenkin olisi kuulemma toivottavaa osallistua. Tällä kertaa se ei ollut mukana, mutta ekalla kerralla oli (ja tylsistyi...). Kaikki oli ihan mallikkaasti. Beben sykkeet 147krt/min. Mun...
  6. T

TanZZZku tulee sun ahdistuksesta niin mieleen omat pitkäveteiset viikot osastolla, kun meidän tuplia yritettiin saada maailmaan. Siellä on liikaa aikaa ajatella ja murehtia ties mitä. Pelätä kuolemaakin, niin mäkin pelkäsin. Siinä vaiheessa kun vauva on sylissäsi (nimenomaan "kun", se on...
  7. T

Ambrosialle suuren suuret halaukset vielä tännekin! Epäreilu maailma. Toivotan teille paljon jaksamista murhellisiin päiviin. Pikkumyy tervetuloa! Loistavaa, että vuodot ovat pysyneet pois. Kyllä siellä np-ultrassa kaikki hyvin on. Esikoinen ei taida vielä tietää, kun on niin pieni? O.N...
  8. T

Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Mizze77 mulla meni pahimmillaan 10 päivää terolutien jälkeen ennen kuin menkat alkoi... Tiihkis varmasti oikea päätös. Mäkin olen päättänyt jo etukäteen, että hälyn käydessä menen punktioon. Oletko lukenut odottajien puolella seulonnassa kiinnijääneiden palstaa? Musta se on jotenkin...
  9. T

Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Mun hermoja toi doppler on kyllä rahoittanut rutkasti. Kuuntelen noin joka toinen päivä. Mulla on Babyfun karvalakkimalli, joka kuitenkin näyttää sykelukeman. Se on musta ihan hyvä ominaisuus, kun ääniä kuuluu jos jonkinmoisia ja alkuun on vaikea erottaa mikä niistä on vauva. Mulla on...
  10. T

Tiihkis voi kurjuus! Tiedäthän, että häly voi johtua pelkästään lapsettomuushoidosta? Virallisella sikiötutkimusyksikön sivuilla varoitetaan nimenomaan tästä väärän hälyn mahdollisuudesta. Mikä hoito teillä olikaan? Väärä häly tulee hoitojen seurauksena nimenomaan veriseulasta, jossa katsotaan...
  11. T

Rv 13 ja kivut+vuotoa

Moi, hyvät viikot jo sulla! Mulla ensimmäisessä raskaudessa vuoteli vähän väliä ja kaikki meni hyvin. Noila viikoilla kohtu alkaa olla jo sen kokoinen, että voit tuntea supistuksia. Tuntuvat vähän menkkamaisilta kivuilta. Mua on supisteli paljon tuossa vuotoraskaudessa, mutta kaikki meni hyvin...
  12. T

Ei oo todellista JK74!! Aivan mahtavaa :D :D :D Mä olen niin onnellinen teidän puolesta! Vitsi miten pöljä lääkäri teille on sattunut!! Rakkaudestaäiti jos uuden lapsen LA on sen jälkeen kun edellinen on täyttänyt 3v, saat minimiäitiyspäivärahaa tai tulojen perusteella laskettua...
  13. T

Suuren suuret pahoitteluni JK74!! Padmerine samaa tahtia mennään, ei ole pahoinvointi vielä helpottanut täälläkään ja ainakin tuo 4kg on tainnut tulla, kun koko ajan pitää syödä. Aamun aloitin taas pää pöntössä. Tsemppiä ma ultraan! Mulla vasta torstaina. Äitijapojat mä olin torstaina...
  14. T

Ciram pahoitteluni negasta ja voimia tulevaan! Samoin Smirg! Eipä nuo hipaisut lohduta :( Paiju lämpimät onnittelut plussasta! :) Pikkumyy saapui vihdoin mestoille :) Olenkin kaivannut. Kuulostaa aika ahdistavalta teidän pienen elämän alkumetrit. Toivottavasti vuodon loppuminen nyt...
  15. T

Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Ihanan vilkasta keskustelua täällä! Matkoista... me olemme lähdössä juhannuksen jälkeen vajaaksi viikoksi Barcelonaan. Mulle työmatka ja mies lähtee mukaan kuulemma "pitämään huolta musta" :) Tosi kiva päästä kahdestaan reissuun, edellisestä taitaa olla 10 vuotta. Odotin silloin esikoista...
  16. T

Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Moi ihanat naiset, pitkään olen lueskellut juttujanne, mutta vasta tänään uskaltaudun mukaan. Tigridia 34v/4. lapsi/K-SKS ja LA 22.10 Meillä taustalla lapsettomuushoidot ja tämä ihmisenalku tehtiin ICSI hoidolla. Myös perheen muut lapset ovat hoidoilla tehtyjä, meillä on 10v esikoinen ja...
  17. T

Lueskelin sikiödiagnostiikkaryhmän materiaaleja ja siellä mainittiin, että lapsettomuushoidot voivat aiheuttaa väärän hälyytyksen yhdistelmäseulassa ja että tämä pitää ottaa potilasohjauksessa huomioon. Oletteko kuulleet tästä ja mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Aika moni täältä tuntuu saaneen...
  18. T

Onpas täällä hiljaista! Iica lämpimät onnittelut! Pikkumyyn ultrakuulumisia tulin kyselemään? Tsemppiä ja onnea piinailijoille Kata, Ciram, Smirg! ).( Olen sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi rv 12 asti. Ihan fiksu ratkaisu, nyt parin päivän jälkeen olo jo huomattavasti parempi...
  19. T

Yksityisen IVF hintalaskelmaa pohdiskelen

Meillä maksoi yksityisellä ICSI kaikkine kuluineen 3800€. Lääkekatosta jäi uupumaan 80€. IVF olisi ollut 400€ halvempi. Meiltä meni 2 pakkaseen, mutta PAS-kulut eivät ole siis tuossa summassa pakastusta lukuunottamatta. Toivottavasti teille löytyy vihdoin oikea hoitomuoto, onnea matkaan!
  20. T

Jospa sitä uskaltautuisi tänne :) plussa 1. ICSIn tuoresiirrosta ja nyt 8+2. Kaikki oli ultrassa 6+6 mainiosti ja seurana myös ympärivuorokautinen pahoinvointi. Kolmisen viikkoa on ollut jo tosi vaikeaa. Ainoa mikä auttaa on jatkuva syöminen. En viitsi mennä vaa'alle. Ensi ma on pakko, kun on 1...

Yhteistyössä