Onnittelut 39-viikon poksahduksista
Inkkunen ja
Eemilina! Ihanaa, pian taas saadaan lisää lapsosia meidän ketjuun
Viendalle onnea mammaloman alkamisesta ihan pian! Sulta aivan erityisesti haluaisin kysyä tosta hepatoosista vielä (katso vähän alempana).
Ja
Tigridialle onnittelut hyvistä uutisista rakenneultrassa!
Tyty ja
TanZZZku ovat paljon mielessä täällä, tsemppiä ja voimia molemmille!!
Meillä myös poksahti, tänään täynnä rv 29!! Vitsi miten aika menee nopeaan! Olen aika tottunut olemaan raskaana, se on aivan ihanaa! Vain ajoittain unohdan sen ja yritän esim kurottaa eteenpäin tai taipua eteen, joo ei hyvä asento! Mutta olen tosiaan entistäkin enemmän onnellinen tästä raskaudesta ja ihan ihastunut tyttäreeni, ja jännityksellä odotan tapaamistamme muutamien viikkojen kuluttua!!
(11 viikkoa laskettuun aikaan, mutta must tuntuu että tää tulee aiemmin).
Mulla oli ystävien kanssa läksiäiset viime pe kantabaarissani ja oli niin kivaa, että ei tullut itkuakaan, vaan oli kuin "ennen muinoin"
Ja taitaa tytär tulla äitiinsä, me viihdyimme baarissa klo 03 (!!!) asti! Selvinpäin luonnollisesti, mutta iloisin mielin. Tyttö taisi nukkua koko illan
Mutta sitten toinen juttu, joka on mielessä tällä hetkellä. Mua on ihan vähän alkanut huolettaa, että onkohan mulle piruvie
tulossa/tullut se raskaushepatoosi?? Olen jäänyt kiinni masun (yläosan erityisesti) rapsuttelusta nyt noin viikon ajan, ja erityisesti iltaisin, ja jalat (nilkasta alaspäin) ovat turvoksissa, vaikkei ole hellettä.. Molemmat ovat varmasti ihan tavallisia raskausoireita ja kutinaa ei ole muualla kuin vatsalla ja pystyn melkein olemaan raapimatta tahdon voimalla, joten ei mitään kovin vaativaa kutinaa. Ja tänään ainakin tyttö on mennä pumpsutellut koko päivän vilkkaasti ympäri mahaa, enemmän kuin ikinä!
En oikeastaan ehtisi lääkäriin (viimehetken muuttotuskat päällä) niin toivon, että ei olis mitään vakavaa. Mutta mistä sitä tietää millon on vakavaa? Mulla on gyne (4D) ja neuvola varattu Suomessa ens ma - uskallankohan odottaa siihen asti, että menen tutkimuksiin?? Inhottavaa kuin en tiedä...
Nyt hyvää yötä, levollisia unia niille jotka nukkuvat!
t. Gabriela & ihana molskuttelija rv 29 POKS!
MUOKS aamulla:
PS. Sori nyt kovasti, kun valittelen omaa napaa, mutta mulllahan on ollut sormien turvotusta ("kohmeisuutta") aamuisin jo pari viikkoa, nyt sen tajusin. (Mulla oli pari vuotta sitten kahden vuoden ajan outo autoimmuunitauti, johon kuului kohmeiset sormet ja nivelkivut, ja luulin että SE on tulossa takaisin, mutta jospa tää on turvotusta tämäkin?) Ja kun kävin vaa'alla tänä aamuna kl 06 paino oli noussut viime viikosta liki 3kg!?! Kun koko aikana tähän asti on noussut 4,5kg.. Nyt kun kävin 2,5t myöhemmin vaa'alla se näyttää 2,4kg enemmän kuin viime viikolla, alusta noussut siis 6,9kg nyt. Kyllä mun on nyt soitettava lääkärille, en saa stressitasoa pidettyä omin voimin alhaalla enää
Kamala hätä vauvasta, kyllä kai hänellä on kaikki ok? Täytyy kuunnella dopplerilla sydänäänet ainakin.