Voi Tiihkis :heart: Tuo oli esikoisen odotuksessa pahin pelkoni. Että mennään vaikeimman kautta joka ikinen vaihe. Paljon tsemppiä epätietoisuuteen ja päätöksentekoon, Tigridian sanat ovat viisaita.
Olen ihan tippunut kärryiltä, missä kukakin menee hoidoissa. Plussanneita oli niin monta, että pidin taas tyypilliseen tapaan etäisyyttä. Käyttäydyn siis verkossa samaan tapaan kuin IRL. Kaksi vauvaa on syntynyt lähiaikoina ystävilleni, yhteenkään tervehdyskäyntiin en ole saanut kerättyä riittävästi voimia. Veljen vaimon raskausuutinen muutama viikko sitten vei myös jalat alta. Koska h*tissä on mun vuoro??????
Pp 12 menossa, kp 28. Kyydissä pas nro 4, jonka kaveri, nro 5 ei selvinnyt sulatuksesta. Ei tuntemuksia, paitsi kahtena viime yönä oon nukkunut syvemmin kuin 2,5 viime vuoteen ikinä. Maanantaina veritestiin, todennäköisesti menkat alkaa sitä ennen.
Pari päivää sitten suosikkiblogistini aihepiiristä eli Ainu kirjoittaa kantamistaan kahdesta alkiosta näin - niin äärettömän kauniisti.
"Voi kuinka minä toivonkaan, että olisitte siellä vielä. Olisitte yhä elossa. Että saisin olla teille äiti. Saisin tuoda teidät jonain päivänä tänne ja te saisitte juosta sydämenne kyllyydestä. Minä näyttäisin teille kevään ensimmäisen leskenlehden ja sen miten silmut puiden oksilla paisuvat paisumistaan, kunnes ne yhtenä yönä eivät kestä enää odottaa, vaan räjäyttävät yhteisellä taikavoimallaan koko maailman vaaleanvihreäksi. Poistavat hehkullaan talven pimeyden ja kuiskivat tulevasta, keväästä, kesästä, uudesta alusta. Näyttäisin teille puron ja ison kiven. Suuren kuusen ja ne sammalmajat, joita lapsena rakensin metsän peikoille ja keijukaisille. Laskisin kanssanne leppäkerttujen täplät, tuhatjalkaisten jalat, päivänkakkaran kukkien terälehdet. Nuuhkisimme ilmasta, miltä sateen jälkeen tuoksuu, miltä vastaleikatulla nurmikolla, miltä kuumana hellepäivänä, miltä junaradan sillan alla. Löytäisimme yhdessä kevään ja kesän. Jos vain pääsisitte sille tielle, jota pitkin tulla luokseni. Silloin minä huolehtisin kaikesta muusta. Olisin teille äiti ja te olisitte minun lapsiani."
Katkeransuloista kevätviikonloppua kaikille,
F