Hakutulokset

  1. M

    3-vuotiaat tytöt

    mitä teillä tuon ikäiset leikkivät ja mikä lempilelu. Mietin tässä vähän joululahjojakin jo. Meillä tyttö leikkii tavallisilla legoilla ja lundbyn nukkekodilla, saikin se mökin synttärilahjaksi tällä viikolla. Mut mitähän uutta sitä osais keksiä.
  2. M

    pyykin kuivatus

    eli kyselen et monellako on kuivauskone ja moniko ripustelee vaatteet narulle tai telineelle? Meillä pakko laittaa kahdelle telineelle ja paidat laitan henkariin ja ne suihkuverhon tankoon. Ulkona kuivatan kesäisin lakanat ja pyyhkeet, kerrostalossa asutaan. On aika huonot pyykkitilat ja...
  3. M

    lukemaan oppiminen

    osaavatko nyt ekaluokalla olevat jo lukea tai milloin oppivat? Meillä tyttö eskarissa ja osaa kirjaimet ja jonkun verran lukea, mietin vain että miten nopsaan koulussa opitaan lukemaan noin yleensä. Ja jos ei opi ekaluokan aikana niin onko silloin jotain häikkää?
  4. M

    kouluun ilmoittautuminen

    meille posti toi tänään oppivelvollisuudesta kertovan paperin ja siinä oli kouluun ilmoittautumispäivä sekä koulu missä aloittaa syksyllä. Nyt alkaa äitiäkin jo jännittämään vaikka vasta 18.8 alkaakin koulu B) Onko muutkin eskarilaiset jo saaneet tuon tiedotteen?
  5. M

    taulukkoa tai laskuria etsiskelen

    onko jossain olemassa laskuri jolla voi verrata lapsen painoa suhteessa pituuteen? eli onko vaikka 106cm ja 16kg ok.....
  6. M

    eskarilainen

    Kuuluisko eskarilanen jo tänne puolelle? Meillä neiti aloitti siis alkusyksystä eskarin, on ryhmässään nuorimpia, kun syntynyt lokakuun lopulla. Aika iso ero voi olla niissä jotka samana vuonna syntyneet riippuen siitä ovatko alku vai loppuvuoden lapsia. Meillä osataan jo kirjaimet ja numero...
  7. M

    pikkulinnut

    meille jotenkin ihmeesti pääsi pikkulintu parvekkeelle vaikka parvekelasit olivat täysin kiinni. Lenteli päin ikkunoita mutta onneksi pääsi itse ulos parvekkeen kaiteen alta, sieltä varmaan sinne tulikin. Onneksi meni itse ulos kun jos olisin avannut parvekkeen ovet ja yrittänyt avata ikkunaa...
  8. M

    Kysymys eläinallergisille!

    Otteekko pystyneet käymään sirkuksessa jossa eläimiä? Itse olen hevosille, koirille yms eläimille allerginen ja mietin nyt että voikohan sirkukseen mennä ollenkaan, siellä hevonen ja koiria. Olen aika voimakkaasti eläinallerginen.
  9. M

    nolona kysyn koputuspalvelusta kännykässä

    niin et mitenkä siihen saa vastattua jos koputtaa ettei mene toinen puhelu katki?????? :ashamed: :o
  10. M

    pieniä eskarilaisia, onko muita

    tyttö aloittaa eskarin ja kokoa 105cm ja 16kg, syntynyt loppuvuodesta.
  11. M

    Muita ens syksynä esikouluun meneviä

    meillä tyttö lähtee syksyllä eskariin, kovasti sitä jo odotellaan :wave:
  12. M

    Onko kukaan kasvattanu parvekkeella tilliä tai persiljaa

    miten iso ruukku tai muu astia pitäisi olla. Esikoinen olisi innostunut niitä kylvämään mut onko ihan mahdoton homma parvekkeella tehtäväksi, omaa pihaa tai puutarhapalstaa kun ei ole
  13. M

    Paljonkohan oikeesti pituutta

    kun äsken mittasin tytön ja seisten oli 76,5cm. Eli paljonkohan mahtaa olla mitta neuvolassa maaten mitattuna. Jonkun verran taitavat kuitenkin seistä mutkalla.
  14. M

    minkä sortin ulkovaatetta käytätte lapsilla nyt, varsinkin etelä-suomessa?

    eli siinäpä se kysymys
  15. M

    rattaista kyselen

    minkäikäsellä ootte alkaneet käyttämään brion ponyja tai vastaavia emmaljungan rattaita?
  16. M

    joululahjat

    Onko joku ostanut jo joululahjoja? Kävin hulluilla päivillä ja muutama vaate tarttui matkaan pehmeäksi paketiksi.
  17. M

    5-v uhmako

    meillä tyttö kohta 5v ja välillä saa ihan kauheita huutokohtauksia, jatkuvaa marinaa... onks muita tämmösiä tapauksia. ja onko olemassa joku 5 vuoden uhma vai pitäskö jo huolestua enemmän?
  18. M

    pieniä 5-vuotiaita

    meillä tyttö täyttää loppusyksystä 5-vuotta ja mitattu kotona n 100cm pitkäksi. Painoa kotiva´an mukaan 14.5kg. Mietityttääkin et ei varmaan kerkiä paljoa kasvamaan ennen 5v neuvolaa, aikaa olis vähän päälle kuukausi. Koko ajan kasvanut alakäyrällä ja allergioita löytyy jonkun verran.
  19. M

    minkä kokoisia 10kk ikäisiä tyttöjä?

    Meillä olis 24.9 10kk neuvola ja arvelen et pituutta olis n 70cm voi kyllä jäädä vähän allekkin, kotona kun ei oikein onnistuta mittaamaan itse. Ei millään suostu olemaan selällään rauhassa niin että sais mitattua tarkasti. Onks muita pieniä 10kk ikäsiä täällä? :wave:
  20. M

    hammas irtosi

    eli kohta 5v eikoiselta irtosi eilen ensimmäinen hammas? onks muita joilta lähteny hampaita näin aikasin. Ensimmäinen hammas puhkesi n 5kk ikäisenä jos sillä jotain tekemistä tämän kanssa.

Yhteistyössä