pieniä 5-vuotiaita

meillä tyttö täyttää loppusyksystä 5-vuotta ja mitattu kotona n 100cm pitkäksi. Painoa kotiva´an mukaan 14.5kg. Mietityttääkin et ei varmaan kerkiä paljoa kasvamaan ennen 5v neuvolaa, aikaa olis vähän päälle kuukausi. Koko ajan kasvanut alakäyrällä ja allergioita löytyy jonkun verran.
 
Meillä poika täytti maaliskuussa 5v. Pituutta on nyt joku vajaa 110cm ja painoa vajaa 17kg.
Ei ole allergioita tms.
On aina ollut tosi pikkuinen, mutta vielä tähän päivään mennessä mitään "vikaa" ei ole löytynyt, vaikka lääkärit sitä kovasti yrittivät hakea..
 
oli tyttö mukana pikkusiskon neuvolakäynnillä ja samalla pyysin mittaamaan, eli tasan sen metrin on ja paino 14.6kg. Kuukauden kuluttua sitten se virallinen 5v.neuvola. Me vanhemmatkaan ei kyllä mitään kovin pitkiä olla. Pienempi ihan samaa sorttia. :wave:
 
Täällä myös aikas pienikokoiset lapsoset. Poika kävi juuri lääkärissä, jossa hänet mitattiin ja punnittiin. Pituus 109,5cm ja paino 18kg. Ikää pojalla "jo" 6v9kk. Tyttö on nyt 4v7kk ja pituutta hänellä 97cm ;)
 
eli nyt viralliset 5 v mitat 101,5cm ja 14.7kg. vuodessa oli tullut pituutta lisää 7cm ja painoa 1.3 kg, tytöllä kyllä oli pari viikkoa sitten vatsatauti, että se taisi hieman pudottaa tuota painoa.

paljonko muille pikkuisille 5 vuotiaille oli tullut vuodessa pituutta ja painoa lisää :wave:
 
Meillä tyttö myös pikkuinen nyt itse mitattuna n.101cm eli ehkä vielä kerkii kasvamaan luulisin et vois olla siinä 102cm jos hyvin menee
Itse olin 5v 96,3cm vaan ja nytkin vaivaiset 141cm.. :/
Mutta onneksi tuosta tytästö on tulossa minua isompi =)
 

Yhteistyössä