Onko kukaan kasvattanu parvekkeella tilliä tai persiljaa

vieras
Ei persilja mitään isoa ruukkua kaipaa. Sitähän voi kasvattaa vaikka kukkapurkissa sisällä. Tilli on aika pitkää, mutta luulisi senkin pärjäävän. Itselläni on iso altakasteluallas ja siinä olen kasvatellut parvekkeella tomaatteja, herneitä ja yrttejä. Altakasteluruukussa on se etu, että voi olla jonkin aikaa poissakin ilman, että joku käy niitä jatkuvasti kastelemassa. Parvekkeella kun auringonpaiste kuivattaa äkkiä.
 
:wave:
Meillä oli viime kesänä persiljaa, basilikaa ja salaattia parvekeruukuissa. Ja eri sortin papuja. (Pavuista kukaan ei syönyt mahaansa täyteen mutta ne kasvaa helposti.)
Jos ne täällä kasvo niin ne kasvaa kyllä missä vaan. :D Mun kasvit on vähän huonossa hoivassa. ;)

Tänä kesänä aion laittaa myös thai-basilikaa ja korianteria kasvamaan. Kait ne pitäis laittaa kohta...
 
Mulla on salaattia, persiljaa ja ruohosipulia kasvamassa pitkulaisessa ruukussa. Laitoin ne tosin aivan liian tiheään, varsinkin lehtisalaatti kasvaa vain pituutta kun kasvit kilpailevat valosta, kannattaa siis oikeasti noudattaa niitä pussin suosituksia eikä kaataa koko pussillista "varmuuden vuoksi" samaan paikkaan :ashamed:

Muoks: Nyt ovat siis sisällä keittiön pöydällä mutta myöhemmin nostan parvekkeelle.
 

Yhteistyössä