Hakutulokset

1. H

Raskausdiabeetikoita?

Täytyy kyllä nyt taas seurata sokereita. Liuskat oli loppu, niin tässä oli välissä varmaan viikko, kun en mitannut kertaakaan. Sain niitä lisää maanantaina. Luulen, että eilinen ylitys tuli puhtaasti siitä, että söin tosi typerästi. Työpäivän jälkeen oli kauhea nälkä ja väsytti, niin söin...
  2. H

Marraskuun Mussukat 2014 *Syyskuussa*

peikko86, mulla sydän hakkaa välillä niin, että tuntuu että se pomppaa rinnasta ulos tai kurkusta ylös. Tosi inhottavaa. :( Tätä on ollut alkuraskaudesta asti. Neuvolan tädin mukaan se luultavasti vaan kuuluu tähän raskauteen, eikä mistään vakavasta ole kyse. Kuulemma sydämentykytykset voi myös...
  3. H

Raskausdiabeetikoita?

Onko teitä ohjeistettu jotenkin tarkemmin kotiseurannan kanssa? Siis mulla oli molempien rasitusten jälkeen 6 päivän seuranta, jolloin mittasin 4 krt/pv. Tänä aikana sai olla 3 ylitystä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut seurata, mutta oon itse halunnut mittailla. Nyt kuitenkin taas huolettaa, kun...
  4. H

idada, no onpa ikävä juttu, kun äitisi yrittää puuttua noin vahvasti asioihin. :( En yhtään ihmettele jos ottaa päähän. Eilen oli neuvola. Oli niin ihana käydä taas. :) Mä niin tykkään meidän neuvolan tädistä. :D Hänellä on 30 vuoden työkokemus, niin käynneillä tulee aina turvallinen ja hyvä...
  5. H

:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

skorppari, toivottavasti sokerirasitus meni hyvin. :) Mulla on hankittuna vauvalle talvihaalari ja sitten erikseen kaukalopussi. Varmaan vaan toisella pärjäis, mutta onpa nyt molemmat. omanna, mä hankin vähän käytettynä sellaisen kalliimman Philipsin mallin (ovh 149€). Maksoin siitä 50€...
  6. H

Raskausdiabeetikoita?

Sarastus83, mun mielestä toi sun ruokavalio kuulostaa suht hyvältä. :) Itse en tosin pysty syömään puuroa aamuisin, että sokerit ei nouse liikaa. Mun aamupala on rasvaton maitorahka hedelmäsoseella (2-3 rkl) tai pienellä määrällä pakastemansikoita. Se on toiminut mulla. Myslin kanssa kannattaa...
  7. H

omanna, hienoa, että vauva jo siellä valmistelee itseään lähtöasemiin. :) Pian on teilläkin pikkuinen sylissä. :) Missä vaiheessa muuten teillä muilla vauva on asettunut pää alaspäin? Musta tuntuu siltä, että vauvalla on vieläkin hyvin tilaa tehdä kuperkeikkaa ja vaihtaa asentoa. Pääosin se...
  8. H

Raskausdiabeetikoita?

Mäkin oon lukenut, että insuliinin tarve olisi suurin tuossa rv 30 tienoilla. Alkaako se sitten vähän helpottaan loppua kohden ja missä vaiheessa? Onko sulla muumimamma kokemusta, että jossain vaiheessa olisi helpottanut? Mulla tänään rv 30+6. Niin ja kiitos kaikille ruokavinkeistä. :) Tein...
  9. H

Raskausdiabeetikoita?

Mulla seuranta kesti molempien rasitusten jälkeen 6 päivää. Jos tämän 6 päivän aikana olisi tullut 3 ylitystä, niin sitten keskussairaalaan lähete diabeteshoitajalle ja mahdollisesti lääkitys. Nämä käytännöt taitaa vaihdella aika paljon paikkakunnasta riippuen, joten kannattaa varmistaa ne...
  10. H

Rubus, mulla oli vähän sama juttu, että en uskaltanut tehdä isoja hankintoja ennen rakenneultraa. Ekat vaatteet ostin nt-ultran jälkeen, mutta esim. vaunut ja pinnasänky hankittiin vasta rakenneultran jälkeen. Jotenkin sitä pelkäsi, että jos nyt innostun liikaa ja shoppailen, niin jotain huonoa...
  11. H

Mä tein isyyspakkauksen ja annoin sen silloin kun sain äitiyspakkauksen. :) Mies oli tosi otettu ja innoissaan siitä. :) Pakkasin laatikkoon mm. isin kulta-bodyn, I love dad-sukat, Olen isäni näköinen, mutta silti onnellinen-ruokalapun :D , tuttipullon, energiajuomaa, jne. Hydra 29+6
  12. H

Briitta, mahtava juttu! :) Onnea poikalupauksesta. Me hankittiin Brion Go:t. Halusin ketterät kääntyvillä etupyörillä olevat vaunut. Noissa on myös kennorenkaat, että eipä tarvi pumpata/paikata. Tietenkään kyyti ei ole niin tasaista kuin ehkä ilmakumeilla olisi, mutta täällä meillä päin tiet on...
  13. H

Raskausdiabeetikoita?

Mulla maitotuotteet eivät nosta sokereita. Onneksi, koska oon aina ollut rahkan ja jogurtin suurkuluttaja ja saankin syödä niitä normaaliin tapaan. :) Ei siis vielä ainakaan pursua korvista ulos, vaikka syön niitä paljon välipaloina. :D Maitoa/piimää saatan myös joskus ottaa lasillisen lounaalla...
  14. H

Raskausdiabeetikoita?

Mulla todettiin kanssa radi jo varhaistetussa rasituksessa kesäkuun alussa. Silloin 2 tunnin arvo meni 0,1 rajan yli. Nyt reilu 2 vkoa kävin uudestaan rasituksessa ja myös tällä kertaa 2 tunnin arvo meni yli, mutta vähän reippaammin (oli 9,5). Oon pärjännyt pelkällä ruokavaliolla. Ekan...
  15. H

Se olis sitten perjantai ja mulla kohta eka työviikko pulkassa saikun jälkeen. Hyvin on mennyt ja supistuksia ei ole ollut. :) Olo on muuten tosi hyvä, mutta väsymystä on. On tullut nukuttua aika levottomasti. Ehkä se taas tästä, kun pääsee arkirytmiin kiinni. Soittelin eilen neuvolaan...
  16. H

IVF/ICSI -hoidoista plussaan HOITO SYY LA MONESKO [/b] LaaL 2.icsi/tuore PCO? 17.-21.10. 1 omanna 3.ivf/tuore endo 20.10. 1 glimmer 1.ivf/2.PAS selitt 2.11. 1 Toive13 luomutärppi selitt 13.11. 1 Hydrangea...
  17. H

-miinuska-, tervetuloa! :) bosch, mullakaan ei ole mitään tarkempaa seurantaa ja ainoastaan neuvolan tädin kanssa olen keskustellut mittauksista. Käsitin niin, että tarkempi seuranta ja lähete diabeteshoitajan luo Taysiin tulee, jos kotimittauksissa on toistuvia ylityksiä. Samalla tavalla oli...
  18. H

Clomittaret 2014

Huomasin tutun nimimerkin, niin oli pakko tulla sanoon moikat Tikkerituulle. :) Hurjasti tsemppiä kakkosen yritykseen! :) Myös kaikille muillekin hurjasti voimia hoitojen parissa. Itsekin olen vanha Clomitar. Tuli kokeiltua tabletti- ja pistoslääkkeet, metut, inssit, yms. Lopulta vasta...
  19. H

Tsempit kaikille vaivaisille! :) Tämä vaivainen palasi tänään töihin. :) Reilu kahden viikon saikku ja lepo teki ihmeitä ja supparit helpotti. Nyt vaan pitää toivoa, että pysyisivät poissa ja jaksaisi töissä loppuun asti. Eihän tässä ole enää kuin noin 1,5 kk jäljellä. :) Täällä on ollut taas...
  20. H

Wannawalli, siellä onkin tehty isoja juttuja. :) Toivottavasti saat äippäpakkauksen pian. Mulle se tuli 1,5 vkossa. :) skorppari, mäkin oon neulonut ja virkannut jonkin verran muiden lapsille, mutta on se tosiaan ihan erityistä, kun saa tehdä omalle vauvalle. :) Mäkin aloin hössöttämään...

Yhteistyössä