Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

Ei kannata mennä psykologil, jos on vaarana menettää opiskelupaikka.

En kyllä usko, että oppilaitoksella on ilman mitään lupaa pääsyä ihmisen terveystietoihin. Jos näin on, niin ottaisin yhteyttä korkeampaan tahoon. Mun terveystietoja ei ainakaan kuka sattuu katsele ilman seurauksia.
  2. Cecilia Algotsdotter

Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

Naudanliha, kermaperuna ja kala on ihan perusmakuja. :) Peruna perunana-logiikalla lapsi ei voisi syödä ranskalaisia, koska se on hyvin jalostettu muoto perunasta, täysin erilainen maultaan kuin keitetty peruna, perusmaku. Silti se on monien lasten herkkua, joten tässä kohtaa logiikka menee...
  3. Cecilia Algotsdotter

Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

Rauha vaan, ei kannata tällaisesta asiasta hermostua. Ihmettelen vaan, kun vertasit ap:n ruokiä äyriäissalaattiin ja juurespinjasalaattin, joita mielestäni tässä ketjussa kukaan sinua lukuunottamatta ei maininnut. Ihmettelen myös, jos päivittäin työssäsi näet lapsia jotka syövät vain perunaa ja...
  4. Cecilia Algotsdotter

Mun mielestä on kyllä turha väittää, että aloittajan ruoka olisi jotenkin ihmeellistä ja verrata sitä äyräispulliin tms erikoiseen. Naudanliha on ihan perusruokaa, jota nyt luulis, että jokainen lapsi on joskus saanut syödäkseen. Vähän huolissani olen, jos on 3-6-vuotias, joka ei ole syönyt...
  5. Cecilia Algotsdotter

Vauvojen värikylpy?

Itse olen pitänyt sitä joskus. :) Tarkoitus on, että lapsi saa tutustua eri väreihin, vaikkei hän niitä tunnekaan, ei teitenkään ole tarkoitus, että lapsi valmiiksi "tajuaa väreistä jotain". :) Tai sekään, että lapsi tajuaisi jotain visuaalisesta ilmaisusta. Mutta se on itsensä visuaalista...
  6. Cecilia Algotsdotter

Niin. Mä haluaisin kyllä tietää tosiaan, mistä saa lihapullat, nakit ja ranskalaiset kahdellekymmenelle lapselle kahdellakympillä. Mahdollista se kai on jos näin kerran väitettiin. :) Paljonkohan tuo porukka vetää ranskalaisia?
  7. Cecilia Algotsdotter

Gallup! Kenen juhlat häät ovat?

Hääparin päivä :heart: olen kiitollinen jos lapset saavat olla mukana, mutten vaadi heille eritiyistä ohjelmaa tai omaa ruokapöytää.
  8. Cecilia Algotsdotter

Mä en kyllä usko, että lihapullat, nakit ja ranskalaiset kahdellekymmenelle lapselle saa 20 eurolla. :O Mistä saa, toki uskon jos näytät mulle, missä on näin.
  9. Cecilia Algotsdotter

Meillä tuo on lapsille arkiruokaa. Ei jokapäiväistä, mutta arkista.
  10. Cecilia Algotsdotter

Uskon tosiaan ap, että se on loputon suo, jos aletaan järjestämään lapsille erikseen lasten ruoka pöytää ja otetaan kaikki erikoistoiveet huomioon. Toisen lapsi ei pidä keitinperunoista, toisen ei paistetuista, joku ei perunoista lainkaan. Onko nakit keitettyjä, paistettuja, onko niissä kuoret...
  11. Cecilia Algotsdotter

Ok. Voi olla että mä en sitten vaan ymmärrä omalla aivokapasiteetillani tätä pointtia. Mun ajatusmallin mukaan siellä näyttäis kuitenkin olevan ihan perusruokaa tarjolla, mikä ainakin mun lapsille varmaan menis, vaikka toinen heistä on toooosi nirso. On kalaa, perunaa, lihaa ja kasviksia. On...
  12. Cecilia Algotsdotter

Miksi pitäisi olla nimenomaan keitettyä perunaa? :O Eikö lapset syö muuta kuin keitettyä perunaa. :O Kerma- ja juustoperunat kuuluvat mielestäni ihan perusmakuihin; mietoa,tavallista ruokaa perunasta. Aloittaja sanoi, että maut eivät ole eksoottisia, missään ei sanottu, että ruoka olisi vain...
  13. Cecilia Algotsdotter

Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin en näe juhlamenyyssä ongelmaa. Omakin nirso lapseni sieltä löytäisi syötävää. Jos ei muu kelpaa niin peruna, ihan sama mulle vaikka olis syömättäkin. Naudanliha on ihan normaalia tarjottavaa, luulis että sitä jokainen lapsi on saanutkin jossain elämänsä...
  14. Cecilia Algotsdotter

Mun lapset ei syö kiisseleitä, enkä siinä mitään pahaa näekään. Itsekään en vapaaehtoisesti syö, alas toki saan jos pakko on. Kiisselien ravintoarvo on hyvin vähäinen, mieluummin syötän lapsille hedelmät ja marjat ihan sellaisenaan. Ip-kerhoissa on ainakin meillä (valitettavasti) useinkin...
  15. Cecilia Algotsdotter

2-vuotiaskin jaksaa kohtuullisen kaupunkireissun ilman rattaita. Miksi aikuiset aliarvioivat lapsen jaksamista?

Mä en tosiaankaan ymmärrä mitä se aloittajalle kuuluu jos jonkun hänelle täysin vieraan 2-vuotiaan vanhemmat käyttävät lapsellaan rattaita. Mä käytin omillani. Koska en jaksanut kävellä niin hitaasti, koska pelkäsin että joku jyrää lapsen yli, ja koska mukana oli toinenkin lapsi, jonka...
  16. Cecilia Algotsdotter

Naapurit tulivat valittamaan tänään :(

No hieno homma, mutta aloittaja asui kerrostalossa, joten piha ei ole oma ja siellä ei voi touhuta ihan mitä sattuu.
  17. Cecilia Algotsdotter

Niin munkin, mut toisaalta mä tiedän ihan varmasti, että ne osaa käyttäytyä pihan sääntöjen mukaan, enkä koskaan komenna heitä ulos siksi, etten saisi heitä itse hallintaan.
  18. Cecilia Algotsdotter

No olivatko lapset metelöineet ja häirinneet? Musta ei ole ok, että sä paimennat heidät ulos vain koska et saa heitä tottelemaan. Mikä on todennäköisyys, että naapuri heitä sitten kestää jos et sinäkään kestä?
  19. Cecilia Algotsdotter

Minkälaista se spinaali päänsärky on?

Se on kyllä todella ammattitaidotonta. Tietenkin synnyttäneiden osastolla ehkä lähdetään siitä oletuksesta, että aikuinen ihminen osaa käyttää ja haluaa käyttää lääkkeitä kohtuudella ja tietää liikakäytön rajat. Mä en kuitenkaan tähän oletukseen lähtisi, vahinkoja kun sattuu ja siellä...
  20. Cecilia Algotsdotter

Minkälaista se spinaali päänsärky on?

Se, mistä spinaalipuudutus puuduttaa, riipuu ihan siitä korkeudesta mihin se laitetaan. Se ei suinkaan automaattisesti puuduta navasta alaspäin.

Yhteistyössä