Vauvojen värikylpy?

• Viestiketjun aloittaja värtsä
  • Ensimmäinen viesti
värtsä
"Tarkoituksena on rohkaista vauvoja vanhempineen visuaaliseen ilmaisuun, moniaistiseen tutkimiseen ja leikkiin - turvallisin materiaalein."

Onko nuo värikylvyt vaan sellasia että siellä sotketaan värikkäillä ruuilla ym? Ikäraja ois 3kk alkaen, eihän sen ikäinen edes tajua mistään väreistä mitään... saati osaa visuaalista ilmaisua :D Eli onko tuo vaan vanhempien rahastusta vai kokeeko joku tuon olleen jotenkin hyödyllistä? Itse taidan kallistua muskarin puoleen sitten kun lapsi on vähän isompi, soseiden kanssa tulee lapsen sotkettua kotonakin...

Itse olen pitänyt sitä joskus. :) Tarkoitus on, että lapsi saa tutustua eri väreihin, vaikkei hän niitä tunnekaan, ei teitenkään ole tarkoitus, että lapsi valmiiksi "tajuaa väreistä jotain". :) Tai sekään, että lapsi tajuaisi jotain visuaalisesta ilmaisusta. Mutta se on itsensä visuaalista ilmaisua, kun ilman sanoja tekee tai luo jotain, ei se ole sen kummallisempaa.

Siellä saattaa olla vaikka mustikkakeittoa, jota sotketaan paperille, lapset nauttivat siitä kovin, sitten puhallellaan vähän saippuakuplia tai kokeillaan vaikka miltä jääpala tuntuu sormissa. :) Joskus on käytetty erilaisia kasveja, myrkyttömiä tietenkin, niistäkin saa värejä, suklaakastiketta, eri värisiä kankaita, lankoja, pumpulia jne jne.. tässä on vain värikylvyn pitäjän luovuus rajana. :) Tarkoitus ei ole tokikaan vain sotkea ruoalla.

Viimeksi muokattu:
..rahastusta.. :D

Muksut läärää mustikalla yms. paperia..Ymmärtämättä siitä mitään..

Meidän herraa kiinnosti kaikki muu paitsi ne sotkemiset joten melkein tyhjiä papereita kotiin sit kannoin "muistoks".. :p

Suosittelen!
Oma juuri 12kk ikäinen tykkäsi tosi paljon värikylvystä. Sen huomasi ohjaajakin :) Lapsi oli käsi ojossa heti seuraavia materiaaleja annettaessa ja "maalasi" innoissaan. Sormiruokailemme kotona mutta värikylpy on tosiaan aivan erilainen elämys kuin ruoalla sotkeminen :)

Me käytiin kun poitsu oli 11kk. Tykkäs tosi paljon ja kotiin tuli iso maalaus. Eli kyl hän maalasi eikä vaa sotannu ja syöny taidemateriaalia. Se kokeilu ei maksanu mitään ja minusta voisin maksaa kohtuudella tollasesta. Mun kersa vaan on jo yli sen iän.

Yhteistyössä