Hakutulokset

1. H

Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

Hei auttakaa tätä tekniikan ihmelasta. Mulla on tää kaksplus sivu menny tämmöseksi pieneksi, siis että näyttö täyttyy vaan puoliksi ja teksti on niin pientä et just ja just näen sen. Mitäköhän nappia oon painanu... Miten saan tän takasin isoksi?
  2. H

Miuski en tiennykään et pitää vaipat keittopestä rota-rokotteen jälkeen :O Me otettiin se rokote sillon 2kk-iässä eli 1,5vk sitten... Pitäisköhän nyt sit keittää ne muutaman kerran vai?
  3. H

majj luulen että liinassa voi kantaa ihan niin painavaa lasta kuin jaksaa kantaa :) Vaatteita oon ulos vaunuihin laittanu sisävaatteet + tommonen aika ohut vanuhaalari, pipo, töppöset ja tumput. Vaunuissa on fleece-vuorinen kantokoppa ja melkein tulee tytsylle kuumaa. Autossa otan pipon...
  4. H

Tervetuloa sann85 :) Tässä onkin muutama päivä menny ettei ole koneelle ehtiny... 2kk neuvolassa käytiin ja mitat tässä: paino 4660g (2945g), pituus 56,7cm (47cm), pää 38,5cm (35cm) suluissa taas syntymämitat. Ja täysimetyksellä mennään :) Rota-rokote saatiin ja koko päivän huusi sen...
  5. H

biliga meillä on tota samaa välillä imetyksen kanssa. No, keksin sit että lähden vaan kävelemään samalla ku imetän. Eli aina kun huomaan et tytsy ei ole rauhallinen rinnalla ni nousen ylös ja kävelen samalla. Heti rauhottuu :) Tyhmäähän se on jossain ulkonaki kävellä samalla mut minkäs teet...
  6. H

Kiitos vauva-10 uudesta pinosta! Mitä mieltä ootte, ruvetaanko pistämään vauvojen mittoja ylös? Siis 1kk-mitat, 2kk jne.
  7. H

~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Raitis mä myös joudun tosi usein sanomaan että nyt ei pysty, kun esikko haluaa leikkiä, mut yllättävän hyvin hän sen sulattaa. Oon sit ottanu tavaksi et heti kun Helmi menee iltapäiväunille niin menen esikon huoneen lattialle istumaan ja sit leikitään. Toinen kiva juttu on leipominen. Ollaan...
  8. H

pujaja mun kantoliinaohjeessa ainakin lukee että 2vk iästä lähtien kietaisuristikaks on hyvä :) Eli siitä vaan liinailemaan :) On kyllä hyvä toi liina, meillä ainakin käytössä joka päivä ja monta tuntia päivässä. Selkä siinä kyllä on vähän kovilla mut en ilman liinaa sais mitään tehtyä. Onnea...
  9. H

Päksäkkä onpa kurjaa että vauva on noin vaativa :( Täällä on vähän sama tilanne että vauva ei ole oikeastaan ikinä tyytyväinen. Koko ajan saa olla hetkuttamassa ja kanniskelemassa, silloin ei itke. Tissillä saa ihan järkyttäviä raivareita, varsinkin iltaisin. Mut uskon että alkaa kohta...
  10. H

Täältäkin onnitteluja :) Täällä on nyt sitten eka nuha menossa, molemmilla tytöillä. Jes. Onneks vauvan nenä pysyy aika hyvin auki. h + H 6vk 5pv
  11. H

Isot onnittelut taas vauvautuneille, nyt oli jo niin monta että en pysy perässä :) Viola mulla ainakin on huono omatunto siitä kun en ehdi vauvan kanssa oikeestaan jutella ollenkaan... Illalla kun esikko on nukkumassa ehdin vähän leperrellä, mut vauva on just iltaisin aina huonolla tuulella...
  12. H

Mites teillä muilla on sisarukset ottanu vauvan vastaan? Kun aluksi tuntui menevän niin hyvin, eikä esikko vieläkään pikkusiskoaan mitenkään kohtele huonosti, mutta reagoi niin että itkee ihan koko ajan ja ihan mitä vaan :( Tietty vähän on uhmaakin ilmassa mutta menee ihan hermot kun ei mitään...
  13. H

Vauva tippui sängyltä

Meilläkin esikoinen on tippunu sängystä aika monta kertaa. Kyllä sitä pelästyy aika pahasti. Mutta lapset on kestäviä :) Ei ole mitään kuhmua pahempaa tullut koskaan.
  14. H

nti ihan hirveältä kuulosti sun synnytystarina :O Onneksi lopulta leikkasivat ja sait palkinnon syliin, mutta olis sen kyllä voinu tehdä paljon aikasemmin. Mulla kans laitettiin toi oksitosiinitippa ja jos mitenkään voin sen seuraavalla kerralla välttää niin en halua sitä, ihan kamalaa ainetta...
  15. H

Onnittelut taas vauvautuneille :) Täällä nähtiin tänään ensimmäinen hymy :heart: Ja samalla Helmi sanoi "huu" :) Eli jotain muuta kuin kitinää tai itkua :) Voi suloisuus :heart: Kaikki valvomiset on anteeksi annettu :) hemari ja helmi 1kk+
  16. H

Pistetääs vielä 1kk kuva meidän peikkotytöstä :)
  17. H

Äänimerkin annan itsestäni :) ONNITTELUT KAIKILLE!!! Hurjasti tullu vauvoja jo :) Ei sitä kahden kanssa oikein enää ehdi koneelle. Kamalasti tekemistä koko ajan. Helmi on jo kuukauden ikäinen :) Ja melkein meni 4kg rikki, iso tyttö :) Siinä pikakuulumiset, pakko mennä. hemari ja...
  18. H

Onpas tullut tosi paljon vauvoja nyt lähipäivinä :) ONNEA KAIKILLE!! Ja tsempit synnytykseen lähtijöille :) Kantoliinasta oli puhetta, itse en osannut sitoa sitä vastasyntyneen sidontaa, eli ekat 2 viikkoa kannoin tytsyä sylissä. 2 viikon iästä lähtien saa sitten pitää siinä kietaisuristi...
  19. H

vimmu Tällä hetkellä käytössä on vuoden 09 äitiyspakkauksen imse vimset joita oon kirppariltakin hankkinu. Kertaakaan ei ole tavara tullu kuoren läpi :) Ne on siis sisävaippa+kuori. Ja välillä pistän jonkun ihan ohuen lisäimun. Myöhemmin tulee käyttöön sitten omatekoiset vaipat, mut ne on vielä...
  20. H

kiitos ulleli uudesta pinosta :) mitä mieltä ootte jos tohon otsikkoon laittais aina et montako vauvaa on syntyny? Näkis sit aina heti et onko tullu uusia :)

Yhteistyössä