Hakutulokset

1. N

Paljonkohan 1400-600 e nettopalkasta joutuu suunnilleen maksamaan elareita?

Elatusmaksun "jäätävyys" määräytyy sitten lapsen elatuksen tarpeen mukaan. Se on lähivanhemman asumiskuluista muistaakseni 11 %, yleiset kustannukset iästä riippuen 290-390 (en nyt ihan tarkkaan muista näitä summia ja nekin nousee joka vuosi) ja siihen päälle harrastuskulut ja muut "erityiset"...
  2. N

Kyllä käsittääkseni puolison elatus katsotaan vaikkei yhteisiä lapsia ole. Puolison lapsia ei lasketa, koska puoliso ja lasten toinen vanhempi vastaa heidän elatuksestaan, et sinä.
  3. N

minkälaisia asioita 8-vuotias osaa/pystyy tekemään itse?

Kiinnostais tietää että mitä kaikkea teidän 8-vuotiaat osaa (tai on osanneet tuossa iässä) tehdä? Lähinnä siksi kyselen, kun olen välillä vähän huuli pyöreänä tuon tytärpuolen kanssa.. tuntuu ettei hän osaa tai ole tottunut tekemään monia juttuja mitä ajattelisin tuon ikäisen jo tekevän...
  4. N

Riippuu elatusvelvollisen asumiskuluista ja jossain määrin myös uuden puolison tuloista. Tai siis jos uudella puolisolla ei ole omia tuloja, voi elatusvelvollinen vähentää elatuskyvystään max (muistaakseni) 270 e jos puoliso on avopuoliso ja max 490 jos aviopuoliso. Ja asumiskuluista puolet...
  5. N

ex miehen uusi naisystävä

Kiinnostais tietää tarkemmin et miksi tuo 5-vuotias ei "missään nimessä" halua mennä isän luo yöksi? Esität asian kuin se olisi normaalia ja jopa oletettavaa suhtautumista yhteiseltä lapselta. Sitä se ei ole. Kyllä olettais että tuon ikäinen, jonka elämässä tähän asti isä on ollut aktiivisesti...
  6. N

2,5v joka ei puhu eikä ymmärrä

Hienoa että saitte asian eteenpäin ja lapsen vihdoin tutkimuksiin. :) ihme möhläys kyllä neuvolalta ettei ole tilannettanne aiemmin ottaneet hoitaakseen..
  7. N

Mua niin harmittaa kaverin puolesta, kun sen mies on täysi nolla...

No sillä on varmaan ollut huono isäsuhde tai siis luuseri ja poissaoleva isä. Sitten se ei teidä paremmasta ja luulee ettei ansaitse tai että parempia miehiä ei edes ole olemassa. Terapiaan sen pitäis mennä että silmät aukenisivat. Mulla on yks tuollainen kaveri ja onneksi on nyt päässyt...
  8. N

Tunnetko ketään naisnarsistia?

Pitää lisätä vielä muutama asia. Täydellinen empatiakyvyn puute. Kyseinen nainen ei kykene asettumaan toisen asemaan. Jos häneltä yrittää kysyä, että olisiko hänen näkemysten mukainen etävanhemman tapaamisaikataulu reilu jos hän olisikin itse tapaajavanhemman asemassa, niin hän ei vaan...
  9. N

Tunnetko ketään naisnarsistia?

Joo tunnen. Tai siis tiedän. Itse en varsinaisesti koskaan ole ollut hänen kanssaan tekemisissä kovinkaan intensiivisesti mutta valitettavasti kyseinen ihminen tulee olemaan osa elämäämme hamaan tulevaisuuteen. On nimittäin mieheni ex-vaimo, tytärpuoleni äiti. Oikein miellyttävä ja pirtsakka...
  10. N

Onko parisuhteessani vielä toivoa?

On toivoa. Anna miehelle aikaa. Kerro miltä sinusta tuntuu ja jatkakaa terapiaa. Jotkut vaan on tuppisuita, mutta muutoksen mahdollisuus on aina olemassa. Anna miehelle aikaa muuttua. Koeta jaksaa yrittää ymmärtää häntäkin.
  11. N

teinkö väärin - ilkeä äitipuoli(ko?)

Olen itsekin sellainen, että jos kiukuttaa niin haluan olla rauhassa eikä tiedä kenellekään hyvää tulla siihen jotain selvittelemään. :D Mutta tämä tyttö ei ole sellainen. Hän ei viihdy yksin kivi kirveelläkään. Pyörii aina joko aikuisten tai pikkusisarustensa helmoissa, hänelle yksin...
  12. N

Joo siis sen verran vielä korjaan, että en huutanut lapselle. Enkä riehunut. Enemmänkin voisin kuvailla tapaani esittää asia "tiuskaisemiseksi". Joo, en ole ylpeä tuosta miten kiukustuessani asiat esitän, mutta ei se nyt mielestäni ihan pahimmasta päästä ole kuitenkaan. Ja tyttökin tietää...
  13. N

Onko lapsiluku täynnä vai vieläkö on toiveissa lisää? Monta lasta? Ikäsi?

Ikää mulla 29 ja miehellä 33. Miehellä lapsia kolme, joista 2 meidän yhteisiä. Vanhin 8-v ja yhteiset pojat 3-v ja 1,5-v. Lisää tulee ainakin toivottavasti. :) Aateltiin tässä loppukeväästä / alkukesästä alkaa yrittämään seuraavaa, kunhan ensin saadaan muutto hoidettua pois alta. Yksi...
  14. N

Mä en ymmärrä missä ny on vika. Pitkä sinkkuus ja uusi mies...

Ehkä sun kannattais keskutella sen miehen kanssa näistä asioista jotka sua häiritsee. Joillekin hän ei välttämättä mitään mahda (esim tuo aikaisin / leffan aikana nukahtaminen), mutta joillekin voi. Kerror suoraan ettet tykkää että sua herätetään. Tuo kehuminen kannattaisi oppia vaan...
  15. N

Joo no siis itseäni vielä puolustelen sillä, että tuossa vaiheessa kun ensin menin tytölle lempeästi juttelemaan ja kysymään mikä hätänä, niin hän oli jo 15-20 min ainakin istunut eteisessä. Ja sen jälkeen kun sain tietää syyn, odottelin vielä 10 min ennen kuin menin "sättimään". Eli mielestäni...
  16. N

Prinssi Harrylle morsian - onko aito prinssi?

Google on keksitty. Ei ole aito, eikä edes saman näköinen. Enemmän Williamin näköinen kuin Harryn, paitsi tukka.. :D
  17. N

Miehen tyttö (8v) on meillä viettämässä talvilomaa ja oli tänään pappansa kanssa päiväristeilyllä. Päivä oli appiukkoni mukaan mennyt kaikinpuolin mukavasti. Oli syöty ja shoppailtu ja voitettu bingossa kauheat kasat karkkia ja rahaakin ja shoppailtu lisää kaikkea tytölle. Eli sellaista kaikkea...
  18. N

Lapsi ihan kohta 2 v ja on vielä ihan "vauva"

En huolestuisi. Lapset kasvaa eri tahtia ja aina ei odotukset täyty. Ite ajattelin että meidän pojat alkais kävelemään vuoden iässä jne, mut vielä mitä. Ekalla kesti 1v3kk ja toisen kohdalla olin jo menettämässä toivoa kun se vihdoin 1v5kk iässä alkoi sitten lopulta kävelemään. :D...
  19. N

Katuuko kukaan teistä toista lastaan?

Sektion saa jos sen haluaa. Ainakin omasta ja parin kaverinkin kokemuksesta. Ei varmaan kuitenkaan kannata ihan suoraan todeta että haluaa sen jotta pillu säilyisi ehjänä. :D Mutta asian voi muotoilla vaikka niin, että en halua synnyttää alateitse koska pelkään ettei vauva mahdu ja jotain kurjaa...
  20. N

Eronneet!!!! nyt käytännön vinkkejä miten tämä hoidettaisiin

No siis tottakai saat ottaa niitä tavaroita myös. Varsinkin jos ootte naimisissa niin puoliksihan kaikki menee, ei siinä ruveta kuitteja katsomaan et kuka mitäkin osti. Tietysti käytännössä tavaroiden vieminen voi olla vaikeaa jos mies siellä istuu niitä vahtaamassa ja käy väkivaltaiseksi, mutta...

Yhteistyössä