ex miehen uusi naisystävä

• Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"lilli"
No niin... eli ongelma on tämä. Olen eronnut reilu vuosi sitten ja nyt ex seurustelee uuden naisen kanssa. ei siinä mitään.... ei mua se haittaa, mutta kun meillä on nämä yhteiset lapset (5v ja 8kk).

Tähän asti on mennyt hyvin, kun exä on käynyt katsomassa lapsia meillä ja käynyt isomman kanssa pustossa jne. Isompi siis ei itse missään nimessä halua isälleen yöksi ja pienempää en edes antaisi (vielä pitkään aikaan). Ja tämä järjestely on ollut exälle tosi ok.

Nyt sitten kuulin, että tämä uusi naisystävä ei yhtään tykkää että exä käy katsomassa lapsia meillä. Sanoo että exän pitäisi hakea ne aina sen luokse. Se on sitä mieltä, että JOS exä tulee katsomaan vanhempaa tänne niin sen täytyy pakottaa lapsi ulos, eikä tykkää että se tulee meille. Todella ahdistava tilanne.

Toistaiseksi exä on sanonut, että hänhän tulee ja näkee lapsiaan juuri niin kuin haluaa, mutta pelkään että tämä nainen alkaa ajan myötä vaikuttaa miehen ajatteluun. Mä en voi tehdä asialle mitään, mutta todella kamalaa.

Mä olen nähnyt tämän naisen, ja musta se vaikutti tosi kivalle, mutta nyt kun kuulin, miten se koittaa vaikuttaa asioihin, niin alan inhoamaan sitä.... ja mua ahdistaa ajatus, että meidän lapset viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa.

Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa.... miten tällaiseen tilanteeseen pitäisi suhtautua?

Öh.

Lasten pitää tottua siihen, että isällä on oma koti. Ja jos eksäsi nainen jää kuvioihin, tulee lastesi tutustua häneenkin ennen pitkää. Vai ajattelitko että eksäsi tapaa lapsiaan tulevan puolisonsakin kanssa sinun kotonasi?

nooh
Ymmärrän uutta naisystävää, koska eihän sun tarvitse olla paikalla kun isä tapaa lapsiaan. Tottahan isä voi lapset ottaa luokseen muutamaksi tunniksi jos lapsia säännöllisesti tapaa.
Tai miksei naisystävä voisi tulla eksän mukana lapsia tapaamaan?

"vierasvieras"
Onko mies teillä siis yötä? Jos niin on niin ymmärrän täysin tuon suhtautumisen. Onko sinulla uusi mies? Jos on niin miten hän suhtautuu asiaan? Kyllähän tuo teidän kuvio aika varmasti ajan myötä muuttuu kun lapset kasvavat. Kyllä 5 vuotias on jo sen ikäinen että voi isällään käydä mutta 8kk kanssa huomattavasti hankalampaa imetyksen takia.

"jonna"
Ja, tuo on nyt vain exäsi esittämä versio sanomisista. Nyxähän on voinut ihan hyvinkin esittää asian noinkin kauniisti miten Tiibii asian esitti, onhan lapsien hyvä oppia isän uuteen kotiin, olisi kiva nyksästäkin tutusta lapsiin, viettää viikonloppua yhdessä jne.

Siinä ny exä sai yhdellä kertaa akat nokat vastakkain ja hän on kaikkien silmissä parhaana kukkona......

Ja oikeesti, 8kkin pärjää hyvin, hoidossakin, ja todellakin sit isälläänkin. Miksi et antais pienintä isälle? Aika julmaa vieraannuttamista.

..plus, oletko pyytänyt nyksää tulemaan mukaan teille tutustumaan lapsiin?

"lilli"
Kyllä... tänä uusi on käynytkin meillä kun kävivät vanhemman kanssa puistossa ja meillä synkkasi mielestäni jutut oikein kivasti. En kyllä sitten tajua, miksi sanoo ettei exä saisi käydä täällä katsomassa lapsia, vai värittääkö exä juttuja, ettei me tultaisi toimeen keskenämme. Mä sanoin jo heti alkuun että ovat molemmat meille tervettuleita jouluisinkin jne, että lapset saa olla kotona.

Kiinnostais tietää tarkemmin et miksi tuo 5-vuotias ei "missään nimessä" halua mennä isän luo yöksi? Esität asian kuin se olisi normaalia ja jopa oletettavaa suhtautumista yhteiseltä lapselta. Sitä se ei ole. Kyllä olettais että tuon ikäinen, jonka elämässä tähän asti isä on ollut aktiivisesti mukana, haluaisi olla yötä isänsä luona.

Miten siis näytät lapselle itse suhtautuvasi asiaan? Tietääkö lapsesi, että sinä et todellisuudessa halua hänen yöpyvän isän luona?

Alkaisin kyllä itse vähitellen tuon ikäistä kannustamaan siihen että voisi viettää viikonloppuja isänsä luona. Ja ei siinä kauaa mene että pienempikin voi yhden yön olla isän luona. Riippuu tietenkin mahdollisista imetyksistä sun muista yksityiskohdista..

Lapsilla on yhtäläinen oikeus viettää aikaa isänsä, kuin sinunkin kanssa.

• Tykkää
Reactions: TiiBii
Vierasss
Mun mies kävi tapaamassa lapsia pitkään exänsä luona, koska ex ei suostunut antamaan lapsia ja kun minä tulin kuvioon mukaan, alkoi suorastaan kiristää lapsilla. Sitten kun mies palasi kotiin, oli huulipunalla merkkailtu vaatteita yms., pommitti mua viesteillä, mitä kaikkea olivat muka miehen kanssa tehneet.

Joo, et ole kuten mieheni ex, mutta pystyn silti jotenkin ymmärtämään, miltä miehesi nykyisestä tuntuu. Varsinkin jos tapaamiset kestävät yön yli. Ja jos taas eivät kestä, en ymmärrä, miksei mies voisi ottaa lapsia vähäksi aikaa.

"vierasvieras"
[QUOTE="lilli";30678921]Kyllä... tänä uusi on käynytkin meillä kun kävivät vanhemman kanssa puistossa ja meillä synkkasi mielestäni jutut oikein kivasti. En kyllä sitten tajua, miksi sanoo ettei exä saisi käydä täällä katsomassa lapsia, vai värittääkö exä juttuja, ettei me tultaisi toimeen keskenämme. Mä sanoin jo heti alkuun että ovat molemmat meille tervettuleita jouluisinkin jne, että lapset saa olla kotona.[/QUOTE]

Oletko ajatellut että miehen ja nykyisen tyttöystävän koti ei ole sinun luonasi? Ja kun olette lapsen isän kanssa eronneet on lapsilla nyt kaksi kotia? voithan sinä vuorostaan ravata lasten kanssa siellä kylässä että lapset saavat aikaa isänsä kanssa ja varmaan olet tervetullut sinne myös jouluna -.-

Yhteistyössä