Hakutulokset

1. LisaMarie

Miksi nalkuttaja aina tuomitaan?

Koska nalkutit. Lopulta huomasit, että on toinenkin vaihtoehto. Asiat voi hoitaa puhumalla ja jos ne ei hoidu, ei kannata valita nalkuttamista, vaan miettiä muita vaihtoehtoja.
  2. LisaMarie

Mitä hienoa on runoissa?

Runot on niinkuin mikä tahansa taide. Ei kirja ole hieno, koska se on kirja, vaan sen sisältö tekee siitä hienon tai huonon. Jos olet joskus lukenut huonon kirjan, tarkoittaako se, ettei hyviä ole?
  3. LisaMarie

Kaikki mukaan! Kiteytetään syksy muutamaan sanaan. Jookos, kiltit...

Kylmää. Märkää. Pimeää. Aika sytyttää kynttilät, vetää villasukat jalkaan ja kääriytyä peiton alle takan ääreen lukemaan venäläisiä klassikoita, pistää oveen "ei saa häiritä"- kyltti ja sähköpostiin automaattinen vastausviesti " talviunilla".
  4. LisaMarie

Mitä hienoa on runoissa?

No jospa luet niitä runoja, ehkäpä mielipiteesi muuttuu sitten. Runoja on kovin monenlaisia. Osa on melkein kuin kertomakirjallisuutta. "Robotin kapina Juuri tänään en jaksaisi. Onks pakko, jos ei haluu? Mitä jos ei jaksa edes olla haluamatta? Robotti. Se minä olen juuri tänään...
  5. LisaMarie

Olen totaalisen pohjalla, ei työtä, ei opiskelupaikkaa, mielenterveys paskana...

Työssäkäyvä tekee kaikkensa päästäksen sairaseläkkeelle, kun työ on niin kengänpohjaa ja työtön kokee olevansa patissa kun ei oo töitä...
  6. LisaMarie

The ketju

Inhoon ajamista, ni pitää ajaa reippaasti, että saa ala pois :D!. Eilen 500 km, tänään reilu 170 km, huomenna varmaan saman verran ja ylihuomenna 500...
  7. LisaMarie

Kummalla tavalla mieluummin asuisitte? (sis kuvat)

Ei ole enää pieniä lapsia, nuorin on 3. luokkalainen. Olen käyny aikoinaan töissä niin, että ensin ajoin fillarilla 6 km ja sitten auton kyydissä 60 km. Ei mahdotonta ollenkaan. 6 km:n työmatkan kuljin kävellen ja potkukelkalla, koska pääsi nopeemmin kun linja-autolla joka kiersi joka...
  8. LisaMarie

Menisitkö yleiseen saunaan

Hah, mä laitan reippaasti pyjaman päälle yleisestä saunasta lähtiessä :D! Mulla on pitkä talvitakki ja pitkävartiset saappaat sitävarten. Ja kesällä käyn kunnan ratasaunalla kylptakissa -tai siis tulen sieltä kotin, kun ei mihinkän tarvi otimatkalla poiketa :)
  9. LisaMarie

The ketju

40 km on oikeastaan aika lyhyt matka :) Toki riippuu tiestä, mutta mun näkökulmasta se on "lähellä". Eihän siihen mene kun vajaapuolituntia, jos ei joudu kaupungissa ajamaan. Ite oon tänään jo kerran käyny lähikaupungissa 40 km:n päässä ja vielä olis edessä toinen reissu.
  10. LisaMarie

Menisitkö yleiseen saunaan

Käyn yleisessä saunassa enemmän kuin kotona saunassa, eli noin 3-5 kertaa viikossa. Talvella avannossa ja kesällä kunnan rantasaunassa ja toisinaan vielä uimahallissakin. Mikäs siinä nin kummallista on?
  11. LisaMarie

Mieletön tappelu parisuhteessa

Voisko asiaan löytyä ihan käytännön tasolta ratkaisu, jos ongelmat on tiedossa? Esim. se kirottu siivouspäivä; kummallakin omat työt ja ne hoidetan eri aikaan. Toinen on poissa kotoa kun toinen hoitaa oman osuutensa ja sitten yhdessä illalla nautitaan sitä tuloksesta. Jos tiedossa on tilanne...
  12. LisaMarie

Mitä ajattelisit minusta jos kertoisin, että olen 38-vuotiaana ollut naimisissa kolmesti?

Tuskin kellään on 3 kertaa niin huono tuuri, että osuu kohdalle kertakaikkiaan epäkelpo puoliso ja totuus on, että pitkä parisuhde on kumminkin lopuviimeksi tahdon asia jos mukana ei ole väkivaltaa, päihteitä tai mielenterveyden ongelmia -ja näissä tapauksissa taas riippuvuus pitää usein...
  13. LisaMarie

Mitä ajattelisit minusta jos kertoisin, että olen 38-vuotiaana ollut naimisissa kolmesti?

Ei niiden ihan jokaisen kanssa naimisiin asti kerkiä -usein alkuhuumasta riipuvaisella on kiire, eli karkoittaa kumppanin sillä, että jättää/uhkaa jättää, jos ei edetä, eli nopasti pitä muuttaa yhteen, mennä kihloihin a naimisiin ja tehdä lapsi. Moni suhde kaatuu jo ennen kihlausta, kun kiire ja...
  14. LisaMarie

Kummalla tavalla mieluummin asuisitte? (sis kuvat)

Noitten kuvien perusteella tykkäisin kovasti tuosta talosta B, mutta se pitäs siirtää tonne tontille A. Ahdistun, jos naapuri näkee tontille, mun pitä saada rauhassa pompia alasti hakemassa suihkun jälkeen pyykit narulta päälle ja puhua omalla pihalla pelkäämättä, että naapuri kuulee. Meiltä...
  15. LisaMarie

Ajattelisin, että rakastumisesta riipuvainen ihminen ja kun on pästy naimisiin asti, on rakastuminen armotta ohi ja pitäis oppia rakastamaan, joten pitää rakastua uudelleen. Tunnen useammankin vastaavan ihmisen -patsi että taudin kuvaan yleensä kuuluu myös hankkia nopeasti lapsi, se kun on se...
  16. LisaMarie

Meihin ei ole ikinä tarttunut täit tai kihomadot, aika outoa

Meillä on myös syyhypunkki, jonka luulin olevan kamalan tarttuva, ollu vaan atoopikolla (jolla se ehtikin olemaan kauan, ennen kuin tajuttiin, ettei se ole pahentunut ihottuma...) joten mä tosiaan uskon, että noi öttiäiset syystä tai toisista tykä toisista enemmän kuin toisista. Mut joo, täiden...
  17. LisaMarie

Meihin ei ole ikinä tarttunut täit tai kihomadot, aika outoa

Kihomadoista en tiedä, ei ole ikinä osunu kohdalle, mutta täiden osalta luulin olevan mahdottomuus, että nitä on vaan osalla perheestä, mutta niin meillä vaan oli, että miehet ei sanu niitä ollenkaan vaikka luultavasti olivat rauhassa olleet noin 2 kk siinä vaiheessa kun huomattiin, eli samoja...
  18. LisaMarie

Miksi naisen ja miehen välistä himoa/ihastumista kutsutaan rakkaudeksi?

Mä taas en ollenkaan käsitä, miksi joku veriside sais automaattisesti ihmiset rakastamaan toisiaan. Toki rakastaminen ja rakastuminen usein sekoitetaan romanttisissa suhteissa, mutta kyllä rakastuminenkin voi kasvaa rakkaudeksi, mutta kaikki eivät suinkaan ole rakastamisen arvoisia, vaikka...
  19. LisaMarie

miten kipeän lapsen viet tarhaan/kouluun?

Nuorin on yskän takia helposti pois, koska yleensä oksentaa yskiessään, nuha taas ei ole yksin syy kotiin jäämiseen. Kuumekkaan ei sinällään ole musta se merkittävä tekijä, vaan vointi. Mutta mieluummin kuitenkin pois ajoissa päivä-pari, kun se, että väkisin mennään kunnes sitten joutuu olemaan...
  20. LisaMarie

Vaimo hoitoon...

Mahdottomasti käyttäytyvä ihminen tarvitsee mahdollistajan. Kun toinen lopetta pelin, eli ei lähde siihen mukaan, kumppanille jää lopulta kaksi vaihtoehtoa; etsiä toinen mahollistaja tai hakea apua. Toisaalta itsemurhauhkaus esim. on syy saada hoitoon, eli silloin voi soittaa hätänumeroon ja...

Yhteistyössä