miten kipeän lapsen viet tarhaan/kouluun?

• Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti
"Milla"
tuli mieleen tuosta av:n ketjusta, jossa kyseltiin että miten sairaana menet töihin..

itse en todellakaan anna lapsen jäädä kotiin vain pienen nuhan tai yskän takia.
kuume on eri juttu, samoin se jos lapsi tosiaan on ihan raato & valittaa esim. päänsärkyä. mutta reippaan oloinen lapsi, joka vähän yskii lähtee kyllä sinne tarhaan tai kouluun !
enhän itsekään jää kotiin makaamaan, jos nenä vähän vuotaa..

V.ieras
Eskarivuoden aikana sai olla aika heppoisin perustein kotona. Mä olin silloin äitiyslomalla ja eskarista muutenkin suositeltiin, että lapsille tekee hyvää pitää ylimääräisiäkin vapaita.

Nyt kun koulu on alkanut, niin kyllä kuumetta saa olla, tai muuten tosi kurja olo, että saa kotiin jäädä.

Meillä ei kovin äkkiä flunssan takia jäädä pois. Kuume tai todella,todella vetämätön olo flunssan takia voi olla syy kotiin jäämiselle. Meillä nuhat ja yskät kestävät välillä pitkäänkin, joten ei ihan kolmen päivän poissaolo töistä edes riittäisi lapsen tervehtymiseen.

Nuorin on yskän takia helposti pois, koska yleensä oksentaa yskiessään, nuha taas ei ole yksin syy kotiin jäämiseen. Kuumekkaan ei sinällään ole musta se merkittävä tekijä, vaan vointi. Mutta mieluummin kuitenkin pois ajoissa päivä-pari, kun se, että väkisin mennään kunnes sitten joutuu olemaan viikon pois ja toipilasaika on tosi pitkä. Ja mieluummin päivä turhaa poissaoloa sairauden jälkeen kuin liian aikainen liikkellelähtö ja pitkät jälkitaudit tai sairauden uusiminen.

Viertas
[QUOTE="Milla";30210478]tuli mieleen tuosta av:n ketjusta, jossa kyseltiin että miten sairaana menet töihin..

itse en todellakaan anna lapsen jäädä kotiin vain pienen nuhan tai yskän takia.
kuume on eri juttu, samoin se jos lapsi tosiaan on ihan raato & valittaa esim. päänsärkyä. mutta reippaan oloinen lapsi, joka vähän yskii lähtee kyllä sinne tarhaan tai kouluun !
enhän itsekään jää kotiin makaamaan, jos nenä vähän vuotaa..[/QUOTE]

Lapsen pitää kuitenkin pystyä ulkoilemaan ja kävellä retkillä pitkiäkin matkoja päiväkotipäivän aikana. Ei sinne voi puolikuntoisena mennä. Itse tietysti voi kevyeen toimistotyöhön mennä vaikka olisi reilustikkinn flunssainen.

Yhteistyössä