Hakutulokset

1. Tallu -

Helppoja (!) ideoita Lasipurkkien koristelemiseen

Tee koristeet decoupage-tekniikalla, esim. tässä siitä juttua: Liimalakka on kotituunaajan kaveri - Koti ja asuminen - Turun Sanomat
  2. Tallu -

kutsutaanko teitä kotimyyntiesittelyihin?

On kutsuttu, mutta sittemmin en ole niihin osallistunut, joten kutsutkin ovat lopahtaneet.
  3. Tallu -

Tehostettu palveluasuminen

Sama kokemus mullakin. Toiset kh:n asiakkaat jonottavat paikkaa todella pitkään, ellei ole omaisia asiaa ajamassa. Kh:n sana ei paljon paina. Joo ja lisäys: Kuten "vieraana" edellä kirjoitti, niin "kriteerit" pitää täyttyä, eli käytännössä olla kokeiltuna ensin kaikki mahdolliset kotihoidon...
  4. Tallu -

Lähihoitajat, Hoito ja huolenpito, työssäoppiminen!

Mä olin Espanjassa Benalmadenassa yksityisessä Xanitin sairaalassa 4 viikkoa ja viikko + näyttö psykogeriatrisella osastolla. Enkä osaa minäkään sanoa millaiset mahdollisuudet olisi päästä haluamillesi osastoille.
  5. Tallu -

Huudatteko pahasti lapsillenne?

Kyllä olen huutanut, mutta en huuda enää. Ei noille teineille kannata huutaa, eikä itse asiassa nuoremmillekaan, mutta kun ei muuta silloin osannut. Keskustelemalla hoidellaan asiat nykyisin.
  6. Tallu -

Maistuisiko?

Voisin syödä, mutta en tänään :) Ja lisukkeiden (kurkku, tomaatti ja paprikanpala) siistimpi järkkääminen tekisi annoksesta kauniimman, nyt ovat siihen joten kuten nakatut.
  7. Tallu -

Miten perheelliset olette varautuneet pahimpaan?

Ei ollut säästöjä silloin. Niin sitä vaan ollaan tähän päivään saakka selvitty :) Työttömyyttä on ollut välillä, mutta ei koskaan kodittomuutta. Nämä eivät oman mittapuuni mukaan ole pahimmat asiat, joita ihmiselle voi tapahtua. Sota ja läheisten menettäminen olisivat pahempia, mutta en mä ole...
  8. Tallu -

Ketä paikalla?

Täällä taas. Pakkolomalaisella on palstailuaikaa :D
  9. Tallu -

Maistuisiko?

Kiitos ei juuri nyt, tein äsken omppupiirakkaa ja se on parempaa kuin kaupan viineri :)
  10. Tallu -

uunijuurekset - kauan uunissa?

Mä paistan 200 asteessa ja noin puoli tuntia. Kokeile kypsyyttä haarukalla.
  11. Tallu -

Menee hermo koulujen viikonloppurientoihin!!!

Pyytäkää la-koulupäivä vapaaksi, siis opelle pyyntö syynä esim. mökin talviteloille laittaminen/puolukoiden poimiminen/perunan nostaminen tms. jo aikaa sitten sovittu meno tai buukattu matka.
  12. Tallu -

Itku tuli taas - vanhusten hoidosta

Puolustelematta yhtään jutun tapausta tai joidenkin hoitajien käytöstä, niin haluaisin tässä yhteydssä liittyen vanhusten hoitoon mainita myös omaisten osuuden. Väsyneet (ja ehkä myös perintöä odottavat rahanhimoiset) omaishoitajat aiheuttavat myös vanhuksille kärsimystä. Suurin osa heistäkin...
  13. Tallu -

Kauanko avattu jauheliha säilyy jääkaapissa?

Aistinvaraisen tutkimuksen jälkeen käyttäisin lihan, mutta en venyttäisi sen käyttämistä enää yhtään. Eli ellei haise tai näytä huonolta, niin pataan vaan.
  14. Tallu -

Paljonko ollaan kulutettu vettä ja paljonko se suunnilleen maksaa?

Eikö vesiyhtiön sivuilta löydy hintaa? Esim. meidän vesiyhtiö kertoo hinnat (kylmä vesi) seuraavasti: Kulutusmaksut Vesikuutio 1,39€ / m3 Jätevesikuutio 1,72€ / m3 Veden litrahinta on 0,003€ eli 0,3 senttiä.
  15. Tallu -

Ainoa piirre, joka muijassa ärsyttää - "räplää sitä koko ajan!"

Sitä? Hiuksia, nenää, varpaanvälejä...
  16. Tallu -

Mitäs teillä syödään tänään?

Mä taidan kanssa vääntää kaalilaatikon uuniin, kun kerrankin on aikaa laittaa ruokaa.
  17. Tallu -

Onkohan mulla kohdun laskeuma ja voiko sille tehdä mitään?

Ei sille kukaan voi mitään yrittääkään tehdä, ellet kerro siitä lääkärille :) Rohkeasti vain, terveydenhuollon henkilöstö on koko ajan tekemisissä kaikenmaailman "ällö"juttujen kanssa, et ole lähellekään ainoa ihminen, joka tuollaisten asioiden kanssa lääkärin juttusille menee.
  18. Tallu -

Mistä päin palstailet?

Oulun seutu.
  19. Tallu -

Missä ollaan menty vikaan, kun 3v on hyvin vaikea?

Erittäin hyvä pointti. Kierre on hankala katkaista, eli ettei negatiivista käytöstä juurikaan huomioida, mutta positiivisesta saakin sitten ihan älyttömissä mitoissa olevan huomion. Pikkuhiljaa käytös muuttuu.
  20. Tallu -

Missä ollaan menty vikaan, kun 3v on hyvin vaikea?

Lapsi oppii, kun sille toistetaan asioita sen sata tai tuhat kertaa. Jossain vaiheessa se vain menee tajuntaan. Näin se vain on, ojentamista kaipaavat välillä enemmän ja välillä vähemmän. Vanhempien tehtävä on tuo ojentaminen ja opettaminen, ohjaus ja kannustaminen oikeaan käytökseen. Tähän...

Yhteistyössä