Lähihoitajat, Hoito ja huolenpito, työssäoppiminen!

• Viestiketjun aloittaja Konnari
  • Ensimmäinen viesti
Konnari
Missä ootte ollu hohu jaksolla työssäoppimassa?
Itse haluaisin lähteä koulun jälkeen lukemaan kätilöksi ja mietin, että oisko tällä jaksolla päässy mitenkään työssäoppimaan niihin oloihin. Ei nyt siis synnytysosastolle, vaan esim. vastasyntyneiden osastolle tai teholle jne. Tai sitten ihan lastentautien vuodeosastolle.

"lähäri"
Koulu päätti vielä silloin harjoittelupaikat, kun itse olen opiskellut vuonna miekka ja kilpi ja olin tk:n vos:lla. Luulen silti, että teholle tai vastasyntyneiden osastolle tuskin pääsee, mutta lastentautien vos:lle vois vaikka ollakin mahis.

Konnari
Mietinkin, että taitaa nuo vastasyntyneet olla vaan haaveissa. katu jakson paikat meillä oli valmiina, mutta hohuun saadaan etsiä itse, tietenkin opettaja ne ensin tarkastaa, että soveltuu tähän jaksoon.

"sipsi"
Meillä hohu on perushoidon jakso, ja suorituspaikkoina yleisimmin vuodeosastot, palvelutalot ja kotihoito. Lastenpuolella en äkkiseltään muista kenenkään näinä vuosina olleen. Suuntaatko lapsiin ja nuoriin?

Mutta kysy vastuuopettajalta, eiköhän asia selviä siten parhaiten. Toivottavasti löytyy mieluisa paikka :)

"Cukkis"
Mä olin kehitysvammaisten koulussa. En joutunut kertaakaan vanhus osastoille ha sairaalaan. Osasin etsiä oikeat paikat :) tosin olin kotisairaanhoidossa ja päiväkeskuksessa vanhusten kaa. Mutta en joutunut koskaan osastolle vanhuksien kakkoja pesee. Tiesin että suuntaudun lapsiin ja nuoriin. Mutta en tiedä myita jotka tuon olisi osannu keplutella noin.

"Cukkis"
Mä olin kehitysvammaisten koulussa. En joutunut kertaakaan vanhus osastoille ha sairaalaan. Osasin etsiä oikeat paikat :) tosin olin kotisairaanhoidossa ja päiväkeskuksessa vanhusten kaa. Mutta en joutunut koskaan osastolle vanhuksien kakkoja pesee. Tiesin että suuntaudun lapsiin ja nuoriin. Mutta en tiedä myita jotka tuon olisi osannu keplutella noin.

Mä olin Espanjassa Benalmadenassa yksityisessä Xanitin sairaalassa 4 viikkoa ja viikko + näyttö psykogeriatrisella osastolla. Enkä osaa minäkään sanoa millaiset mahdollisuudet olisi päästä haluamillesi osastoille.

Yhteistyössä