Hakutulokset

1. L

Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Yksi yö on tosi pieni aika. Ajattele se hoitoaika vauvan hereilläolotunteina. Hänhän nukkuu päikkäreitä ja pitkät yöunet ja on näinä aikoina täysin tietämätön siitä, että olette poissa. Mä ainakin yritän ajatella aina niin. Tuskaa se luopuminen on, mutta koittakaa nauttia reissusta! Mieti...
  2. L

Joo, tiedän kyllä tunteen, kuinka kamalaa on jättää lapsi hoitoon. Mä olen itkenyt melkein joka kerta, kun ollaan viety tyttö yöhoitoon. Toisaalta suru unohtuu aika nopeasti ja kyllä äiti ja isäkin tarvitsee omaa aikaa! Kuinka monta yötä olette poissa? Mäkin haluaisin lähteä jollekin pienelle...
  3. L

Pikkutoive: Meillä on paljon kokemusta vauvan hoitoonjättämisestä. Hän oli viimeksi yökylässä juuri viime viikonloppuna. Toisaalta hän on aina hoidossa jommassa kummassa mummulassa, joiden luona hän vierailee muutenkin usein. Joskus hän vierastaa isovanhempia ihan pikkuisen, mutta se menee...
  4. L

Vaativan Vauvan Vanhemmuus

Logotar: Me kävimme vyöhyketerapiassa. Vauva oli selästään niin jäykkä, että ilma ei päässyt vatsasta ollenkaan ulos. Kävimme hoidoissa pari kuukautta ja tänä aikana ongelma helpotti. Jossain vaiheessa meinasin kuitenkin menettää toivoni vyöhyketerapiaa kohtaan. En sitten tiedä, johtuiko...
  5. L

Meillä ei vieläkään päästä eteenpäin. Taaksepäin kylläkin. Olen yrittänyt houkutella tyttöä ryömimään laittamalla lattialle mm. leivänmuruja, tutin tai joitain tosi mielenkiintoisia asioita, mutta ei. Kukottelee vain ja nostaa takapuoltaan. Nyt hän on alkanut harjoitella myös konttausasentoa...
  6. L

Kauniskuu: Juu, tästä aiheesta olis mielenkiintoista tehdä oikein jotain tilastoa. :D Eli ovatko kaikki temperamenttiset vauvat olleet jäykkiä? Ja niin muuten, myös minulla oli kivuttomia supistuksia viimeisen kolmanneksen ajan tosi paljon. Mäkin kuvittelin, että koska meidän tyttö oli niin...
  7. L

Mun synnytykseni ei ollut hankala, mutta tyttö kyllä huusi kurkku suorana siihen asti, kunnes pääsi rinnalle. Hän oli viikon verran hiljaa, kunnes huusi pari kuukautta ilmavaivojen takia. Tyttö oli myös erittäin jäntevä ja jäykkä. Kun normaalisti pienet vauvat ovat kaarevaselkäisiä, meidän vauva...
  8. L

Nuo muiden suusta kuullut kommentit "lämmittävät" kyllä aina yhtä mukavasti. Miedänkin vauva oli etenkin ihan pienenä erittäin hankala. Hänellä oli ilmavaivoja mutta ei hyvinäkään päivinä suostunut olemaan oikeastaan hetkeäkään yksin ilman viihdyttämistä. Kun vauva ei ollut vielä kuukauttakaan...
  9. L

vauvan sormiruokailusta

Meidän 7 kk vauvalle menee kyllä kaikki suuhun, mitä voisi vähänkin syödä. :D Tänään just kokeilin herneitä, mutta koska hänellä ei ole hampaita, herne vain pyöri suussa. Ajattelin huomenna banaanikuutioita. Maissinaksut ovat tuntuneet mielestäni tähän asti turvallisimmalta vaihtoehdolta. Myös...
  10. L

Saara09: Saako teidän tyttö syömisen yhteydessä kamalia itkukohtauksia? Meillä on nyt joka päivä huudettu ainakin yhdellä aterialla. Luulin aluksi, että tyttö poltti suunsa tosi pahasti ruoasta, mutta ei se sitäkään ollut. Eilen lääkäri katsoi suun ja sanoi, että kurkku punoittaa ihan...
  11. L

Mä tulin just kanssa tänään siihen tulokseen, että viimeisiltä päikyiltä on herättävä viimeistään klo 16.30, koska muuten nukahtaminen on venynyt lähemmäs ysiin illalla. Mä tässä ynnäsin eri oireita yhteen ja tulin vielä enemmänkin siihen tulokseen, että kyllä, meilläkin on eroahdistus...
  12. L

Päivää! Siis onkohan tää huhtikuu vauvojen virallinen kitinäkuukausi??! :laugh: Tuntuu, että täälläkin monien vauvoilla on asiat huonosti. Meillä jatkuu edelleen se sama, että mikään ei ole hyvin. Eilen illalla nukkumaanmenokin oli ihan kamalaa. Tyttö on nukahtanut itsekseen jo yli 2 kk:n...
  13. L

KERTOKAA HYVÄ ITKUHÄLYTIN

Juu, meillä taitaa olla sit erilainen Philips Avent, mutta se ei kyllä ollut ihan noin kalliskaan. Muistaakseni jotain 80 e:n luokkaa. Meillä on tosiaan kaksi taajuutta siinä, en kyllä tiedä, että mikä sen toisen taajuuden merkitys on, kun missään sitä ei lukenut... Mutta todellakin, on kyllä...
  14. L

Saara09: Voi teidän tyttö-parkaa, kun on niin kovat kivut hampaista. :hug: Meillä ei ole niin pahaa kiukkuamista kuin Saaralla, mutta koko ajan kaikki on huonosti. Nyt vähän hengityksestä kuulee, että nenä on hiukan tukkoinen, mutta muita flunssan merkkejä ei ole. Eilen jo oikein toivoin...
  15. L

Me ollaan Pikkutoive molemmat samassa veneessä. Molemmat odottaa malttamattomina, että vauva oppisi uusia asioita, kun muiden osaa jo. :D Mut kyllä ne taidot meidänkin vaaveille vielä tulee. =) Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta) Lillemi tyttö, tasan 7...
  16. L

KERTOKAA HYVÄ ITKUHÄLYTIN

Meillä myös Philips Aven ja känyt pari kertaa samalla lailla kuin Chicsulle. Siinä liikahtaa myös nappula kovin helposti toiselle taajuudelle, jolloin vastaanottimesta ei jälleen kuulu mitään. Korjattiin tämä ongelma teippaamalla nappula tiukasti kiinni vekottimeen. Muuten laite on...
  17. L

Minäkään en ole aiemmin syöttänyt aamupalaa enkä välipalaa kiinteänä, koska tuota painoa on tosiaan 9,4 kg ja pituutta lultavasti alle 70 cm. Mutta nyt tyttö on alkanut pulautella maitoaterioiden jälkeen sen verran paljon, että ajattelin antaa ainakin välipalan kiinteänä.
  18. L

Ihana kuva, Pikkutoive! Huh! Hyvä kuulla, että tämä ryömimättömyys on normaalia! =) Nyt kysymys teille kaikille, jotka syötätte kiinteitä joka aterialla. Mitä siis annatte lapsellenna yleensä välipalaksi? Ajattelin ottaa kiinteän välipalan ja aamiaisen mukaan vaavin ruokavalioon, mutta...
  19. L

Elmi: Meillä on juuri sellaiset kuminauhalla pään yli kiinnitettävät, liilat aurinkolasit ja niissä on 100 prosenttinen uv-suoja. Minusta ne ovat olleet oikein hyvät, koska ne pysyvät päässä hyvin. Ostin ne paikallisestä lastentarvikeliikkeestä 20 eurolla. Musta tuntuu, että kaikkien muiden...
  20. L

Helou! :wave: Juu, ilma on tosiaan mitä ihanin, mutta mä olen sen verran kovassa flunssassa, että päätin pysyä tämän päivän sisällä. :( Eilen olin vaunuilemassa tytön kanssa niin, että hän oli koko lenkin hereillä. Olin tosi yllättynyt, kun tajusin, että neiti on istunut vaunuissa 40...

Yhteistyössä