Hakutulokset

1. L

Syysvauvat 2009 toukokuussa

Just just... mä yritin täyttää sitä Kelan hakemusta netissä, niin se vaan herjas koko ajan että tukea ei voida myöntää lapsen iän perusteella. Palasin siis takaisin paperiversioon. :headwall:
  2. L

Meidän likka on kyllä melko sosiaalinen tapaus. Jo ihan ensimmäisessä lääkärineuvolassa terkkari ja lääkäri naureskeli sitä, kuinka vauva haki jo niin pienenä kontaktia muista. Hän on tosi hymyileväinen, mutta nyt tuon vierastamisen takia äidin on oltava koko ajan näkyvissä, jos paikalla on myös...
  3. L

No niin, nyt meilläkin vihdoin kontataan!! :heart: Tyttö oppi pari päivää sitten nousemaan itse istumaan ja tänään konttamaan. Niin, ja eilen hänelle tuli ensimmäinen hammas! =) Mitään erityistä huutoa hampaan puhkeaminen ei aiheuttanut. Tämän päivän neiti on kyllä ollut aika kärttyinen...
  4. L

Onnea Pikkutoiveelle ryömimisen johdosta!! =) :flower: Mä luulen, että meillä lähdetään konttaamaan viikon sisällä, elkeet ovat sellaiset. :D Veikkaan myös, että tyttö skippaa ryömimisen kokonaan. Mutta kyllä meilläkin silti eteenpäin mennään, nimittäin mahallaan pyörimällä. Jos tyttö...
  5. L

Elmi: Täytyy seurata jatkossakin, että kasvaako meidän tytöt samaa vauhtia! =) Eikö teillä Elmi ole lainkaan 10 kk-neuvolaa? Olen ihan käsittänyt, että kaikkialla sama määrä neuvolakertoja, mutta ei sit ilmeisesti olekaan. Meilläkin on lilat Baby Banz -arskat. Aluksi ne pysyivät hyvin...
  6. L

No niin, kotiuduttiin juuri 8 kk-neuvolasta. Strategiset mitat ovat 9700 g ja 70,5 cm. Paino menee pikkuisen yläkäyrällä mutta se on kuulemma vielä tässä vaiheessa ihan ok. Lääkäri sanoi, että on ihan normaalia, ettei tyttö vielä konttaa tai ryömi. Pääasia on, että hän ottaa jaloillaan...
  7. L

Meilläkin tapitetaan silmä kovana, jos äiti tai isä syö herkkuja. Meillä on olohuoneen hyllyssä iso, karkilla täytetty alalaatikko, josta käymme (tai siis minä käyn :whistle: ) napsimassa karkkia aika usein. Totta kai tyttö on alkanut kiinnostua, että mitä siellä laatikossa oikein on ja käy...
  8. L

Wow! Meillä herättiin tänään vasta puoli kasilta, vaikka yleensä elävä vekkari herättää jo kuudelta! Ilmeisesti huonosti nukutut päikyt ovat tehneet tehtävänsä! =) Laitoin tytön eilen nukkumaan vaunuihin vaippasillaan ja ilman sitä pääliläppää. Ainoastaan hyttysverkko oli suojana (vähän...
  9. L

Mä oikein odotan, että saan antaa kaikkia kesäherkkuja tytölle: vesimelonia, mehujäätä, mansikoita... =) Tuo piltistä tehty mehujääidea kuulosti hyvältä. Täytyy miettiä, teenkö tytölle huomiseksi mehujäätikkuja piltistä vai appelsiinimehusta. Te, joiden lapsella ei ole vielä hampaita...
  10. L

Ymmärrän täysin, mistä Neiti Ahokangas puhuu. Mulla oli myös ennen omaa lasta lapsellisia ajatuksia muista. Ajattelin samoin, että eikö ne nyt vaan voi laittaa sitä lastaan hoitoon, jotta pääsisi meidän kanssa bilettämään. Olin myös oikein hyvä kasvatusohjeiden jakelija! :whistle: :D Nyt...
  11. L

Onnea Pikkutoiveelle! :flower: Tekeekö jo pahaa? :D Ei liikuta vielä meilläkään. Konttausasentoa harjoitellaan nyt kovasti, mutta luulen, että itse konttaamiseenkin menee vielä aikaa. Mä jään hoitovapaalle syyskuun alkuun asti. Sitten aloitan opiskelut sosiaalipolitiikan parissa...
  12. L

Ihanaa, pupuja!! :heart: Hyvää äitienpäivää! Mulla on ollut ikimuistoinen ensimmäinen äitienpäivä: Mies on vatsataudissa ja tytöllä on flunssa. Heräsin viimeyönäkin tunnin välein rauhoittamaan itkevää vauvaa ja nukuttamaan syliin. Nyt saan pelätä koko ajan, että saadaanko minä ja tyttö...
  13. L

Vaativan Vauvan Vanhemmuus

KAUNISKUU: Juu, tuo teoria selittäisi monta asiaa! :laugh: Kyllä, tyttö on nyt 7 kk. Syntyessään hän oli normaalikokoinen, 51 cm ja 3500 g. Rintaraivareidenkin aikana hänen painonsa pysyi normikäyrällä. Mutta sitten kun aloin antaa vastiketta, posket levisivät tosi paljon ja painoa tuli...
  14. L

KAUNISKUU: Juu, meillä on myös tuo ruoka maailman tärkein asia. Kun tulee nälkä, ruokaa on saatava heti tai muuten maailma romahtaa. Ja tuttipullon kanssa on sama homma. Kun tyttö näkee pullon, alkaa kova ininä ja maiskutus. Sitten pulloon tarraudutaan kiinni ennen kuin olen edes saanut tytön...
  15. L

Mäkään en muista mitään auvoisisa imetyshetkiä. Aluksi maitoa tuli niin kovalla paineella, että vauva meinasi tukehtua. Sitten kun maidontulo tasaantui, alkoi raivarit. Mäkin kokeilin vaikka mitä kikkoja. Omituisin oli asento, jossa vauva makaa selällään maassa ja äiti menee kontillaan siihen...
  16. L

Haudi hou! Meillä on pieni ongelmanpoikanen juuri siinä, että tyttö ei kauheasti viihdy yksikseen, jotta saisin kotitöitä tehtyä. Vessan pystyn pesemään helposti. Minulla on vessan ovi auki ja tyttö on katselee aulasta minua tai peilailee itseään isosta peilikaapista (hän rakastaa...
  17. L

Serratus: Tuo on aivan kuin meidän elämästä silloin, kun tyttö oli 2 kk. Hänkin sai ihan kamalia rintaraivareita ja ainoa paikka, missä hän viihtyi, oli sylissä. Varsinkin illat olivat pahimpia. Häntä piti koko ajan heijata edestakaisin sylissä ja kävellä ympäri taloa. Hän hiljeni vasta...
  18. L

Tervetuloa Hensu ja Hensku! =) Juu, meilläkin ollaan niitä hampaita veikkailtu tulevan jo kuukausia, mutta mitään ei vaan näy. Jälleen tänään ollaan odotettu hammasta, koska tyttö ei nuku ja syödessään on tosi kärttyinen. Vauva oli hereillä tänä aamuna jo klo 4.55!! Siinä sitten yritin...
  19. L

Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Vappuja kaikille!! Saara09: Eroaako noi Nasolinin tipat jotenkin tavallisista suolaliuostipoista. Saako siis vauvoille antaa jotain "järeämpääkin" ainetta? Jos saa, niin sitä on hankittava! :) Meillä on opittu kierimään ja harjoitellaan kovasti konttausasentoa. Ryömiminen ei vieläkään...
  20. L

Putterfly: Nostan sinulle hattua, että olet jaksanut hoitaa noin temperamenttista vauvaa yksin! Elämä on ollut varmasti rankkaa. Vaikka meidän tyttö ei ole läheskään noin vaativa tapaus, itse en olisi varmasti pystynyt samaan. :hug: Ja olen täysin varma siitä, ettei vauvan luonne johdu...

Yhteistyössä