Hakutulokset

1. P

Hesan sairaalassa pelosektiolla synnyttäneet?

Heippa. Eilen kävin NKL:llä lääkärin puheilla ja sain ajan sektioon syynä synnytyspelko. Oli todella töykeä (ulkomaalainen) lääkäri vastassa. Kohteli todella tympeästi mutta sain sen mitä lähdin hakemaan, eli sektioajan. Tosin määräsi sen niin myöhäiselle ajalle (kaksi päivää la:n jälkeen) että...
  2. P

Synnytys pelottaa

\ Sori, ehkä olen tyhmä kun en löydä mutta mistä kohtaa sieltä löytyy sektiosta juttua? Kiitos.
  3. P

Synnytys pelottaa

\ Heippa! NKL:n lääkäri sanoi mulle tuossa taannoin että ketään ei voida pakottaa alatiesynnytykseen. Ota vaan asia puheeksi.
  4. P

pelkosektio rahalla?

Kiva kuulla että oli asiallinen ja ymmärtäväinen lääkäri vastassa. Mulla onkin vaikea homma lähteä erittelemään pelkoni syitä, koska se on sellainen kokonaisuus.. sellainen musta möykky tavallaan jota on vaikea lähteä pilkkomaan.. jos joku ymmärtää.. Mitä sulla "toinen pelokas" olikaan pelkojen...
  5. P

pelkosektio rahalla?

edellisen kirjoitti siis "pelokas".
  6. P

keskustelu sectiota haluaville

\ ANna puhua mitä puhuu, ole kohtelias, mutta sitten on se SINUN kantasi asiaan...Siis jos hankaloituu vk 36. vaikka sulle luvattaisiin alatiesynnytyksestä maat ja taivaat, jos haluat sektion, niin anna mennä. Niin, pitää vaan pitää pääni.. Onko sinulle "vieras" tehty pelkosektio ja jos on...
  7. P

Onpa kiva kuulla että sinäkin sait ihmismäistä kohtelua pelkopolilla!! Eikö helpota eri tavalla kun ei tarvitse enää mielessään asiaa vatvoa niin paljon kun kuulee lääkärin/kätilön suusta ne "maagiset" -ei voida pakottaa- sanat! =) Mulla olisi enää 3 viikkoa tuohon 36 viikon...
  8. P

Eka "pelkokäynti" takana (NKL:llä). Itseasiassa juttelin ainoastaan lääkärin kanssa. Aika yleistä jutustelua ja sitten kurkattiin vauvaa ultralla. Saan ajan erikseen pelkopolin kätilölle jonka kanssa jutellaan tarkemmin (luulin että olisi ollut samalla käynnillä). Sain käynnistä irti sen minkä...
  9. P

\ Tai siis lähinnä sitä kuinka niitä riskejä vähätellään ja kuinka kerrotaan miten turvallinen toimenpide on..
  10. P

Haluaisin oikeasti olla kärpäsenä katossa kuuntelemassa kuinka suunnitellun sektion riskeistä puhutaan sektiopelkoiselle... siitä olisi sitten hyvä huikata tiukkoja kysymyksiä siihen väliin.. :)
  11. P

Onko muut huomanneet että pelkosektiosta puhuttaessa kerrotaan ja varoitellaan kuinka paljon riskejä siihen liittyy mutta jos oletkin vastoin tahtoasi joutumassa sektioon ja pelkäät sitä niin kerrotaan vastaavasti kuinka turvallinen tapa suunniteltu sektio on..?
  12. P

\ Olen juuri sellainen ihminen joka on TODELLA helppo puhua ympäri.. vaikka kuinka "uhoan" niin tosi paikan tullen pääni saa käännettyä helposti mikä harmittaa sitten jälkeenpäin. Ensi maanantaina olisi sitten aika pelkopolille, täytyy kattoa miten käy...
  13. P

Heippa! Juu tämä on hyvä aloitus. Itse odottelen ensimmäistä lastani ja la on 28.01.2006. Toissaviikolla neuvolassa otin synnytyspelon puheeksi ja pyysin lähetteen NKL:n pelkopolille. Alkuviikosta postiluukusta tipahti kaivattu "kutsu" tämän kuun lopulle jolloin siis viikkoja 27. Otin myös...
  14. P

eikö synnytystä tarvitse pelätä?

\ Heippa. Tuosta yo. kommentissa löytyy yksi syy synnytyspelkooni ja siihen että yritän pelkosektiota.. En voi ymmärtää kun vallalla tuntuu olevan käsitys että synnytyksen KUULUU sattua.. Nykyään kun on kivunlievitystä olemassa jos jonkinmoista.. Ihan liikaa kuulee juttuja kätilöistä jotka...
  15. P

pelkosektio rahalla?

Ai niin! Tuli aika NKL:n pelkopolille ja olisi tämän kuun lopussa eli silloin olen rv:llä 27. Täytyy kyllä sanoa että jännittää niin pirusti se miten ne suhtautuvat siellä. Mitenhän voisin etukäteen varautua käyntiin ja tsempata itseäni..? Ajattelin (niinkuin joku muukin oli tehnyt) että...
  16. P

pelkosektio rahalla?

IIIhanaa!! Paljon onnea vauvasta!
  17. P

Positiivista hormonikierukasta?!

Viikko sitten laitatin Mirena hormonikierukan. Kauhukseni olen lukenut tältä palstalta vain, lähes muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, pelkkää miinusta hormonikierukasta. Kertokaa nyt joku edes, ettei se vie haluja, että alavatsakivut kuuluvat asiaan vain aluksi, runsas vuoto vähenee ja haluja...
  18. P

pelkosektio rahalla?

\
  19. P

pelkosektio rahalla?

\ Niin lisäys vielä.. että pelkopolille menen juttelemaan peloistani ja pyytämään sektiota. Mikäli pelkoni eivät hälvene keskusteluista huolimatta ja sektiota ei myönnetä niin sitten luultavasti tulen kääntymään yksityisen sairaalan puoleen. En nyt sitten tiedä että mikä tuossa mun...
  20. P

pelkosektio rahalla?

\ "Julistin" sitä koska monet pelkosektion ns. vastustajat hokevat sitä kuinka tulen olemaan kipeä ko. operaation jälkeen ja kuinka kauan paraneminen kestää ja kuinka luultavasti tulen saamaan kaiken karvaiset infektiotkin siihen päälle. Tarkoitukseni siis oli siihen vastata että älkää te...

Yhteistyössä