\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 21:59 mie kirjoitti:
Miten ihmeessä voi olla kivuton synnytys, kerro tarkemmin? T: synnytyspelkoinen
Noh... Eka oli niin että pelkäsin synnytystä, mutta sektioo en edes viittiny pyytää. Joten puhuin synnärillä käydessä siitä.... Sovittiin että saan epiduraalin heti kun sinne meen. Olen sitte auki tai en.
Sain sen ja se vaikutti niin hyvin, että en tuntenut mitään. Kun alko tuntuu vatsa kovalta, niin pyysin heti lisää ja sain. Eka synnytys kun oli niin pään tulo vähän sattui, mutta senkin sanoin, niin sain puudutetta vielä "piikistä"...
Toiseen lähdin hyvillä mielin, mutta enpäs ehtiny saada mitään kun poika tuli niin vauhdilla maailmaan, koko episodi ekasta supparista 2h!!
Kolmanteen pelkäsin kuollakseni, ja vaadin sektiota! Mutta täällä ei sitä saa, jos ei puhu pelkopolilla. Puhuin ja puhuin...
Sain sitte H-hetkellä HETI paraservikaalin. Ja mun kaikki tunnot "takapuolen" kohdalta meni! Mua ei edes ponnistuttanu. Piti vaan malliksi työntää kun käskettiin... =)
Kätilöt naurokin että , no yritä edes teeskennellä että ponnistuttaa!!
Ja vauva vaan humahti syliin... Siis se jos mikä oli ihana synnytys! Koska epiduraali ekassa nosti mulle kuumeen ja oksettavan olon.
Siis se oli niin upee synnytys, kun kätilöt pesi vauvaa, sanoin miehelleni että nyt heti 4s alulle!!! Mut kun se ei ruennut, nousin siitä, vaikka kätilöt esteli ja menin vauvaa hoitamaan.
Ja mulla ei ollut mitään kipuja sen jälkeen ja jälkivuotoakin vain 2 päivää.... :/
Sitä synnytystä muistan lämmöllä ja toivosin että jokainen voisi sen kokea! :wave: